צילום אילוסטרציה

זעזוע מוח ושטף דם בגולגולת: תלמיד הוכה בראשו בבית הספר. ההורים: "הוא היה בטוח שיהרגו אותו"

"כשהוא היה שרוע על הרצפה בלי הכרה הילדים צילמו אותו בטלפונים, צחקו עליו וביישו אותו", טוענים ההורים. העירייה: "נגלה אפס סובלנות כלפי מי שהיה שותף לאירוע האלים". ועד ההורים בבית הספר: "האירוע שתואר בכתבה רחוק שנות אור ממה שאירע במציאות"

פורסם בתאריך: 22.1.20 15:06

תלמיד כיתה ז' בחטיבת ביניים בעיר נזקק לטיפול רפואי לאחר שלטענת הוריו סבל מזעזוע מוח ושטף דם בגולגולת לאחר שילד אחר בבית הספר פגע בראשו בכסא. לטענת הוריו הוא איבד את ההכרה למשך כמה דקות לאחר שנפגע. אמו של התלמיד הפוגע מכחישה את הטענות ואומרת שהילד לא הוכה בכסא אלא נדחף לעבר הקיר וקיבל מכה בראש, ולא איבד את הכרתו. לתגובתה המלאה היכנסו כאן.

"היום בשעה 10:00 בבוקר, בזמן ההפסקה, הבן שלנו ואחד הילדים בכיתה רבו ואז הילד הניף כיסא ופגע בראשו של הבן שלנו", מספרים ההורים, "הוא נפל על הרצפה והתעלף כשהוא מחוסר הכרה במשך כמה דקות. רק לאחר יותר מ-20 דקות הודיעו לנו מה קרה ושנבוא לבית הספר. בבית הספר אין מורים תורנים בהפסקות. אם היתה מורה תורנית הבן שלנו לא היה מגיע למיון. חייבת להיות השגחה על הילדים גם בהפסקות. לא יכול להיות שהילדים יפחדו ללכת לשירותים או כל דבר אחר כי אין השגחה. כשהוא היה שרוע על הרצפה בלי הכרה הילדים צילמו אותו בטלפונים, צחקו עליו וביישו אותו. הוא סיפר שהוא היה בטוח שהנער שהיכה אותו יהרוג אותו. 'הייתי בטוח שהוא יגמור לי את החיים'. עד עכשיו אף אחד מצוות בית הספר לא התקשר אלינו לשאול לשלומו וגם לא שאלו אם אנחנו צריכים עזרה כלשהי כמו להגיע למיון.

"הנער הזה נטפל אליו מתחילת השנה ויודעים את זה בבית הספר. הילד שלנו תמיד יהיה מאוים בבית הספר. הוא פגוע רגשית והוא במצב חרדה מטורף. הוא כבר שלוש שעות רועד. למה זה מגיע לו? מפחיד אותנו כהורים לשלוח את הילד שלנו לבית הספר.. הבן שלנו כבר שלוש שעות במיון עובר הרבה בדיקות כדי לראות שהכל בסדר ושאין נזק למוח".

תגובת העירייה: "עיריית הרצליה רואה בחומרה שימוש באלימות בכלל ובמערכת החינוך בפרט ותגלה אפס סובלנות כלפי מי שהיה שותף לאירוע האלים. הנושא ייבדק באופן יסודי ועמוק מול כל הגורמים. אנו מאחלים לתלמיד החלמה וחזרה מהירה לבית הספר".

מוועד ההורים של החטיבה נמסר בתגובה: "האירוע שתואר בכתבה רחוק שנות אור ממה שאירע במציאות. החטיבה היא חטיבה מצויינת ומצטיינת, יש פרוייקטים מדהימים המנוהלים בבית הספר בשיתופי פעולה פנימיים וחיצוניים, חבל שהם לא זוכים לסיקור כזה. החטיבה חרתה על דיגלה להוקיע אלימות מכל סוג ותמשיך בדרכה זו. כל ארוע חריג שמתרחש (ואין מקום שלא קיימים בו ארועים חריגים) מטופל בחומרה וזכינו בצוות כל כך מחויב. הנהגת ההורים בחטיבה סומכת, בוטחת ומאמינה בכל אנשי צוות ההוראה, הנהלה והצוות המקצועי באכסניה שילדינו לומדים בה".

תגובת משרד החינוך: "משרד החינוך רואה את המקרה בחומרה. פרטי האירוע הועברו לידיעת מפקחת בית הספר והם יבדקו בהתאם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

18 תגובות
  1. טל בר

    חבל שסתם מכפישים את בית הספר! במהלך הקטטה נכחה מורה שומרת ואף נפגעה כשניסתה להפריד בין השניים.

  2. אנונימי

    חבל מאוד שככה ממהרים לפרסם כל דבר מבלי לברר את כל הצדדים של הסיפור. מורה עמדה במקום וטיפלה במקצועיות מרבית.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עצוב לגלות שוב כמה היד קלה על המקלדת. כאשת חינוך המחנכת את תלמידיה לערכים אני המומה שהכתבת לא ביררה והעיתון פרסם כתבה מלאה באי דיוקים.

  4. אליה בוחניק

    הכתבה מלאה בשקרים. בתור תלמידה בבית הספר אני יכולה להגיד בוודאות שהבית ספר הוא בית ספר מצויין. הייתה מורה תורנית בכיתה והיא אכן עצרה את הסיטואציה ואפילו חטפה מכות בעצמה. לילד הנפגע אין זעזוע מוח ואין שטף דם בגולגולת. הוא קיבל מכה וזה הכל. הוא לא התעלף והילד הפוגע הורחק מבית הספר.

  5. אור

    חבל שזו תגובת ועד בית הספר והמגיבים כאן. ילד נפגע!!! לא משנה לי שזו חטיבה מצויינת. משנה שפגעו בילד והכו אותו. תוקיעו את ההתנהגות הזו במקום לחרטט כמה בית הספר שלכם טוב

  6. ליאת

    איזה בלבולי מח בתגובות. זעזוע מח ושטף דם, ילד אומלל! מה הכביסה הזאת. עד שלא ינוקו האורוות המצב פח כולל כל מי שנכח בארוע. מה עזר שהיתה שם מורה? גם היה שם עציץ. מה ההבדל? אבל גל עוד שזה ילד שלא שלך, הזכיכות דעת נמשכת . כמה עצוב.

  7. חיה

    הבעיה היא לא המורה ולא בית הספר אלא

    אלימות אין סופית בחברה הישראלית

  8. סבתא

    סיפור קצר ואמיתי : היום שהיתי עם נכדתי בגן המשחקים. לידנו עמדה קבוצת ילדים בני 9-10 , כולם לבושים בבגדי הצופים, ביניהם ילד אחד קטן יותר בגופו ובינו לבין ילד אחר גדול יותר התנהל קרב מכות אלים מאד בעיני, כאשר הילד הגדול יותר מכה את הקטן ומסביב עומדים שאר הילדים וצופים במחזה האלים מאד בעיני. לא יכולתי להתאפק וניגשתי לקבוצת הילדים הזאת עצרתי את האלימות ושאלתי את הילד הקטן האם הסכים שיכו אותו כך, (לא רציתי להיכנס לויכוח איתם והחלטתי להיות עדינה בתגובתי) הוא ואחרים ענו שכן הוא הסכים, (האלימות היתה קשה מידי והקטן נראה לי כמישהו שלא יכול היה כלל להתנגד לחבורת הילדים האלימה סביב שניצלה את היותו קטן וחלש יותר) אמרתי שאלימות כזאת יכולה לפעמים להסתיים רע מאד, הילד המכה אמר לי שאין לי זכות להתערב, זה לא שייך לי. אמרתי לו שהרבה שנים עבדתי עם אנשים אלימים בבית המשפט ותמיד כשאראה אלימות כזאת אגש ואתערב כי את סופה אי אפשר לדעת. התפתחה שיחה קצרה סביב אלימות וסביב עבודתי עם אנשים אלימים, ועם השיחה הזאת נעצרה האלימות בין הילדים והפכה לשיח על אלימות, כך לפחות בזמן שאני הייתי שם ראיתי ושוחחתי אותם. ( יש שאומרים לי שיום אחד אקבל כדור בראש אם אמשיך להתערב , ואכן בימינו במדינה זה ממש מפחיד להתערב, כאן היה מדובר בילדים וניתן היה לעשות משהו. אולי אם נכחיד אלימות בראשיתה זה ישפיע גם לעתיד ? תמהני).

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עם כל הכבוד למורה התורן בהפסקות. שהילדים רואים בחדשות איך מבוגרים מתנהגים במסעדות ובמלונות. כאשר הכיסא הפך לנשק ולא רק מקום להתחשב עליו…החינוך בא לידי ביטוי גם בהפסקות…ומי אמר שאותו ילד שמריד כיסא על תלמיד, שלפני 5 דקות היה חבר מכיתתו, לא יכה באותו האופן את המורה….
    האחריות לחינוך טוב הוא של כולנו ובמה אנחנו המבוגרים מדגימים להם ולא המורה שהופך לשוטר בהפסקות.

  10. אם כועסת

    אני נחרדת מתגובת ועד ההורים שמטייח את מקרה האלימות במקום שיגנה אותה בכל לשון ,
    גם אם לא היה זעזוע מוח תלמיד דחף תלמיד וגרם לפגיעה בראשו ,האין הדבר מספיק לועד ההורים ?
    כדאי שתעמיקו בנושא חבלות ראש והשלכותהם.
    כדאי שתחשבו מחדש מה תפקידו של ועד ההורים .
    היום זה תלמיד מסויים מחר זה הילד של ראש הועד.

  11. סמי

    אם הייתה אלימות,(וזאת אחריות ביהס לבדוק), אפס סובלנות! אם ביהס לא מסוגל לבדוק, יש לערב את מפלג הנוער! נקודה.
    השיח האלים בחברה, משליך על כל תחומי החיים וכמובן על הנוער.

  12. מיכל

    כל הכבוד להורה. לכל החכמולוגים…. אם היה הבן שלכם… הייתם מגיבים יותר גרוע….. מבטיחה לכם… להרביץ ולצלם ולצחוק בכיתה ז… זה גיל גדול והילד הזה צריך לשלם על מעשיו הנפשיים.

  13. עידית בן ששון

    ההורים של הילדים הפוגעים כרגיל מגינים עליהם בחירוף נפש כאילו הילדים עשויים מזהב אבל הם לא כי ההורים שלהם שמכחישים אינם מודים באמת ומטאטאים מתחת לשטיח והעיקר שהם מביאים ילדים לעולם שהוריהם אלימים גם כן בדיוק כמו ילדיהם וכל מערכת החינוך היא קלוקלת מהיסוד והם לא עירניים למה שנעשה סביבם והאלימות והבריונות חוגגות במקום להוקיע ולהרחיק ולסלק את ההורים שמגינים על הילדים שלהם במקום להעניש אותם ולרסן אותם גועל נפש של כל מערכת החינוך וכולל ההורים האלימים שמחנכים את הילדים שלהם להיות אלימים ובריונים נגד ילדים אחרים חסרי ישע

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא קשור לעניין עצמו ואמינות הכתבת. יענש בחומרה במערכת החינוך זו הרחקה ליום גג יומיים. אין כל כך מה לעשות עם ילדים אלימים וחצופים או עם בעיות נפשיות. עד שתקום וועדה ועד ועד ש מותרים ולא עושים כלום.

  15. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מקור האלימות…..??
    ילדים אלימים???
    הנורים שיעשו בדק בית

  16. אחד

    יש אלימות במספר חטיבות הביניים בהרצליה . כולם יודעים את זה וכולם שותפים להסתרה . האלימות היא לא תמיד פיזית אלא בעיקר מילולית . גם בתיכונים יש בעיות . תספיקו לחפף את המציאות .

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר