דו"ח חניה
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

תקדים? העירייה העסיקה פקחים יהודים בשבת, בית המשפט קבע שהקנס יהיה שקל אחד

גם אתם קיבלתם דוח חניה בשבת? כדאי שתשמעו: שופט בית משפט השלום בהרצליה קבע את הקנס הסמלי לאחר שקבע שלא היה מדובר בפיקוח נפש

פורסם בתאריך: 22.1.20 19:07

תושבת אבן יהודה שומרת שבת, שחנתה באפריל בימים שישי ושבת בחניה מועדפת ליד המרינה בהרצליה תשלם קנס של שקל אחד במקום 100 שקל לעיריית הרצליה. כך קבע בית המשפט לעניינים מקומיים הרצליה בשבוע שעבר.

השופט, שלמה איזקסון, ביקר את התנהלות העירייה בשבת וטען כי הוא לא מבין את ההצדקה שיש בהפעלת פקחים יהודים שיחללו את השבת רק כדי שירשמו דוחות למי שחנה שלא כדין בחניה מועדפת, כשזה אינו מקרה של פיקוח נפש. "נתתי דעתי לטיעוני הנאשמת וכן לטיעוני בא כוח המאשימה. ברם, לאחר בחינת הסוגייה של עריכת דוחות במקום שבו מדובר בחניה מועדפת כעולה מעיון בכתב האישום, אני תוהה על ההצדקה שיש בהפעלת פקחים יהודים שיחללו את השבת רק כדי שירשמו דוחות למי שחנה שלא כדין בחניה מועדפת שאין כל ספק שאין אפילו קמצוץ של הצדקה מבחינת פיקוח נפש להפעיל פקחים בשל כך בשבת כשהדבר נוגד לכאורה את הוראות שעות העבודה ומנוחה. משכך אני דן את הנאשמת לתשלום את הנאשמת לתשלום קנס של שקל אחד".

באי הכוח של עיריית הרצליה טענו כי החניה נועדה למי שיש לו רשות ספציפית לחנות באותו המקום בסמיכות למעגן הסירות במרינה בהרצליה וכי "המפקחים פועלים בסמכות על פי אישור וסמכות כפי שפועלים כוננים, שוטרים, מצילים ואחרים. מדובר באיזור עם הרבה אנשים בשבת בתקופה זו של השנה, הסדר הציבורי היה מופר אלמלא פעילות המפקחים של המקום. מדובר בעבודה ברשות על פי אישור של השרה הממונה בשעתו בשנת 1691 של כב' השרה מגסון שרת העבודה. האישור התקבל גם על ידי בית המשפט המחוזי של כב' השופט קבוב שקיבל ואישר את האישור הזה שלפיו עובדים בכל הארץ בשבת באזורים מסוימים ולכן אני סבור שאין מכך כדי להצדיק הפחתה כלשהי משיעור הקנס".

מנגד טענה הנאשמת: "אני בכלל לא הייתי שם בשבת, שמו שני דוחות אחד בשישי אחד שבת. על יום שישי שילמתי. יש שם הטעיה בשלט אבל שילמתי כי עמדתי. אסביר: השלט עומד בכלל שלא רואים אותו, במיוחד אם אני מגיעה בערב. הגעתי והחניתי לא ראיתי שלט. השילוט הזה נמצא ממש רחוק. יש אי ועוד אי ועוד אי של חניות, אלה מפרצים של חנייה. מגיעים ולא רואים את השלט".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר