מדיקל סנטר
מדיקל סנטר.צילום דודו בכר

תביעה נגד המדיקל סנטר והרופא המנתח: ניתוח לקיצור קיבה הותיר את המטופל נכה לצמיתות

חמישה ימים אחרי הניתוח אושפז הגבר בבית החולים שיבא עם חום וקוצר נשימה. הוא נאלץ לעבור שני ניתוחים נוספים בבית החולים שגם הם לטענתו בוצעו ברשלנות

פורסם בתאריך: 27.1.20 08:14

גבר בשנות ה-60 לחייו תובע את המדיקל סנטר בהרצליה, את הרופא שניתח אותו פרופ' משה רובין ואת משרד הבריאות וטוען שניתוח רשלני לקיצור קיבה שעבר במרכז הרפואי הותיר אותו נכה לצמיתות. לפי התביעה, שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב באמצעות עורכי הדין ישר יעקובי ובוריס לויאב, הוא נאלץ לעבור שני ניתוחים נוספים בבית החולים שיבא בתל השומר, שגם הם לטענתו בוצעו ברשלנות.

על פי התביעה האיש עמד בקריטריונים לביצוע ניתוח שרוול קיבה שבוצע בסוף שנת 2014. אלא שכעבור חמישה ימים הוא הגיע למיון בבית החולים שיבא כשהוא סובל מחום, צמרמורות, קוצר נשימה, חיוורון ועוד. רק כעבור יומיים הוא עבר ניתוח נוסף, שמצא כי יש דליפה בקו הסיכות של הניתוח הראשון. לאחר הניתוח הוא אושפז בטיפול נמרץ וכשמצבו לא השתפר הוא עבר ניתוח נוסף שהצביע על נקב בשרוול הקיבה. בהמשך אושפז האיש פעמים רבות בבית החולים ונותר נכה.

בחוות דעת של פרופ' מומחה לכירורגיה שצורפה לתביעה, נאמר כי "הניתוח הראשון שבוצע בהרצליה מדיקל סנטר בוצע בחוסר זהירות החורגת מהפרקטיקה הרפואית". חוות הדעת גם מתייחסת לבית החולים שיבא, כאשר לדעת המומחה "על הצוות הרפואי הייתה האחריות לזהות כי מדובר במצב קריטי, המצריך טיפול כירורגי בדליפה ללא שהות. דחיית הניתוח ביומיים הינה רשלנות חמורה, אשר הובילה להחמרת מצבו".

עו"ד ישר יעקבי

לפי התביעה "התוצאה הסופית גרמה לא רק לנזק קוסמטי הכולל צלקות נרחבות ומכוערות, אם כי גם נזק תפקודי מלא, אשר גרם לפיטוריו מעבודתו בשנת 2015 ולהיותו מובטל עד היום". על פי חוות הדעת, האיש סובל מנכות של 20 אחוז בשל צלקות בגוף, יש לו הפרעות בדרכי העיכול והוא נאלץ לעבור ניתוח כריתת כיס מרה.

תגובת המדיקל סנטר: "מבית החולים אין תגובה והוא איננו נוהג לנהל משפט בתקשורת".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "כתב התביעה התקבל במשרד הבריאות. תגובת משרד הבריאות תינתן בבית המשפט כמקובל וכמתחייב".

תגובת הרופא המנתח פרופ' משה רובין: "אף אחד לא הגיש נגדי תביעה ואני לא מתעסק בזה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר