רחוב יצחק שדה ומפת הסדרי התנועה החדשים
רחוב יצחק שדה ומפת הסדרי התנועה החדשים. צילום מתוך גוגל מפות

מאיפה לנסוע ומתי זה ייגמר: ביום ראשון יחלו עבודות תשתית גדולות בנווה עמל

מי הרצליה מחליפים את קווי המים והביוב לאורך רחוב יצחק שדה, החוצה את נווה עמל ממערב למזרח. מתחם "נשק וסע" של בית הספר גורדון יועבר להמשך הרחוב ויתווסף מתחם נשק וסע חדש

פורסם בתאריך: 29.1.20 07:17

תאגיד המים והביוב העירוני בהרצליה, מי הרצליה, יחל ביום ראשון הבא (2.2) בפרויקט החלפה ושדרוג קווי המים והביוב לכל אורכו של רחוב יצחק שדה, החוצה את שכונת נווה עמל ממערב למזרח. כפי שדיווחנו בנובמבר העבודות יתבצעו בקטע הרחוב מ-י.ל. פרץ ועד כצנלסון בחמישה שלבים (קטעים), שעל כל קטע יעבדו במשך כחודש אם הכל יתנהל כמתוכנן. בסופן של העבודות יתבצעו עבודות תיקון של הכביש. רק אחרי סיום הפרויקט כולו, יבוצעו ריבוד וסלילה מחדש. הפרויקט היה אמור להתחיל ביום ראשון השבוע ונדחה ליום שלישי, ולאחר מכן ליום ראשון הבא כדי להסדיר את מתחם ה"נשק וסע" של בית הספר היסודי גורדון ביצחק שדה, שיועבר להמשך הרחוב בין רחוב צה"ל לרחוב גיבורי עציון, ויתווסף מתחם נשק וסע חדש בשער האמנויות האחורי.

ממי הרצליה נמסר כי בכל שלב קטע הרחוב המתאים ייסגר ל-24 שעות במשך שבעה ימים בשבוע, ושסגירת קטע הרחוב ל-24/7 יאפשר לקצר את לוח זמני הביצוע בלפחות 30 אחוז. לכל שלב יש את הסדרי התנועה שלו המאפשרים לעקוף את אותו שלב שנמצא בעבודה. העבודות יחלו ב-9:00 בבוקר ויסתיימו ב-17:00 בערב. בקטעי הכביש בהם יוטמנו צינורות בעומק 3 מטרים, הכביש יהיה סגור עד לתום העבודות. בקטעי כביש אחרים ובמידת האפשר, ייפתח הכביש לתנועה, שלא בזמן העבודה (מחמש בערב ועד למחרת בבוקר).

מקטעי העבודה:

קטע 1 – מכיכר י.ל.פרץ עד לרחוב דויד רמז. נקבעו הסדרי הורדה ואיסוף של תלמידים לתקופת השיפוצים וכן הובטחה נוכחות של שוטרים ופקחים שיעזרו לנתב את התנועה.

קטע 2 – מדוד רמז עד לרחוב צה"ל. תתאפשר פניה שמאלה מרח' שוחט ישראל.

קטע 3 – מרחוב צה"ל לדוד שוחט. היציאה מרח' דוד אלעזר תתאפשר לכיוון פורצי הדרך, או לכיוון רח' החיצים שיהפוך באופן זמני לדו-סטרי.

קטע 4 – מרחוב שוחט מערב לרחוב שוחט מזרח.

קטע 5 – מרחוב שוחט מזרח לרחוב כצנלסון. כמו כן, בעקבות העבודות יבוטלו שלוש תחנות אוטובוס – שתיים ברחוב י.ל. פרץ ואחת ברחוב יצחק שדה.

מפת העבודות: באדום הכביש שייחסם לתנועה ובירוק המסלול העוקף

מפת הסדרי התנועה החדשים בנווה עמל

"החלטנו לדחות את תחילת הפרויקט כדי להשלים את כל הסדרי התנועה בסביבת בית הספר היסודי גורדון כדי לדאוג לבטיחות התלמידים", אומר סמנכ"ל הנדסה של התאגיד אריק אבנרי, "בקטעים 1 ו-2 יש השפעה משמעותית מאוד על הסעות התלמידים לבית הספר. לשם כך נערכו מספר פגישות תאום שלנו עם עיריית הרצליה, הנהלת בית הספר ונציגי הורים במטרה להקל עד כמה שניתן על נושא הסעות התלמידים לבית הספר וממנו. לנוכח הפגישות הללו דחינו את תחילת מועד ביצוע הפרויקט ליום ראשון 3.2.2020, כדי להכשיר חניות נשק וסע להורים גם ברחוב גיבורי עציון ופוסטר וגם להעתיק את חניית הנשק וסע הקיימת מול שער הכניסה הראשי של בית הספר כ-25 מטר מזרחה.

"זו עבודה חשובה. אלה קווים שמעל 40 שנה נמצאים בשטח ולא הוחלפו אף פעם על ידי העירייה. אנחנו מחדשים את מערכות המים והביוב מתוקף חובתנו גם לתושבים וגם לרגולציה שלנו. הגיע הזמן של התשתיות ברחוב יצחק שדה שהוא רחוב מאוד בעייתי להחליף את התשתיות לטובת התושבים. החלפת התשתיות יקטינו את פחת המים של העיר, יחסכו כסף ציבורי רב מאוד ויאפשרו תחזוקה יותר קלה מאשר היום. זה לטובת כל הגורמים במערכת. הבקשה שלי מהתושבים היא קצת סבלנות. אנחנו עושים את זה בשבילם לא בשבילנו. אני מבין את הלחצים של התושבים אבל צריך גם להבין את צורכי התשתיות במדינה ושצריך להחליף ולחדש אותן כדי שלא יקרה מצב שיום אחד הם יישארו בלי מים בבתים".

"העבודה דחופה והכרחית עקב מצבן הרעוע של התשתיות הקיימות", אמרו נציגי עמליה לפני חודשיים וחצי, "אי הנוחות מהפרויקט ברורה היטב למבצעים והם יעשו כל שביכולתם להקל על הסבל עד כמה שניתן. בכל מקרה של בעיה, ניתן לפנות ל-106. נראה שלטובת השינוי וההתחדשות, אין ברירה, אלא לעבור את שלב העבודות ולגייס כמה שיותר סבלנות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר