דרך הגלים לבנות
דרך הגלים לבנות

25 תלמידות גולשות כל הדרך להצלחה: מרכז דרך הגלים להעצמת בנות נפתח בהרצליה

הן מגיעות למרכז אחרי הלימודים, אוכלות צהריים, לומדות עם מתנדבות וסטודנטיות מהבינתחומי ואז יוצאות לפעילויות כמו גלישה, קרב מגע, טניס או כדורגל וגם להרצאות וטיולים. הכל כדי שיצליחו בלימודים ויצמצמו פערים

פורסם בתאריך: 2.2.20 08:17

לאחר 13 שנה של פעילות של מרכז דרך הגלים לבנים נפתח לאחרונה מרכז דרך הגלים לבנות, ברחוב עזרא הסופר 59 בהרצליה. מרכז דרך הגלים לבנות, שהוקם על ידי עו"ס ענת זיסמן, פועל בדומה למרכז לבנים ומקיים פעילויות לספורט ימי ומסייע למשתתפים להצליח בלימודיהם ולצמצם פערים. במרכז לבנות, שפועל ארבעה ימים בשבוע, משתתפות השנה 25 תלמידות כיתה ח' מכל החטיבות בהרצליה. הן מגיעות באופן עצמאי מיד אחרי הלימודים בבית הספר, אוכלות צהריים במקום, לומדות באופן אישי במשך שעתיים עם סטודנטיות מהמרכז הבינתחומי, מתנדבות מליונס ישראל, מתנדבות ממחלקת ההתנדבות ומתנדבות שעובדות בחברות הייטק. מהשעה 16:00 עד השעה 18:00 הן יוצאות לפעילות ספורטיבית מתוך מבחר גדול של פעילויות שמתקיימות במרכז, בהן היפ הופ, קרב מגע, גלישה, טניס, כדורגל, כדורשת, קיר טיפוס, תכנות בחברת ורינט, פעילויות חברתיות, הרצאות, טיולים ועוד.

מרכז דרך הגלים לבנות

"לפני כחמש שנים חשבנו לפתוח מרכז לבנות ובעומס העבודה לא הגענו לזה", מספר מנהל מרכז דרך הגלים אביחי וגמן, "הרעיון עלה שוב לפני שלוש שנים כשהתחילו להתנדב אצלנו שתי נשים מליונס, אורה ורחל, שאמרו שזה לא הגיוני שאין מרכז כזה לבנות ופנו אלינו בבקשה שנפתח מרכז לבנות. משם פנינו לראש העירייה משה פדלון שמיד הסכים ואמר שהוא ידאג שיהיה מרכז דרך הגלים גם לבנות. בהקמת המרכז עזרו סגנית ומ"מ ראש העירייה איה פרישקולניק, מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא, חבר מועצת העיר אורן אוריאלי וכמובן הצוות של דרך הגלים והעמותה שלנו 'העמותה לתפנית בחינוך', שמפעילה את התוכנית".

דרך הגלים לבנות

כמה כסף הושקע במקום?

"העירייה שיפצה מבנה שלה, אני מעריך שזה סביב ה-30 אלף שקל והעמותה לתפנית בחינוך השקיעה עוד 30 אלף שקל בריהוט הבית, במטבח וכו'. להפעיל את המרכז עולה כ-300 אלף שקל לשנה".

ספר על פעילויות מיוחדות שצפויות לבנות.

"הן יוצאות לחרמון השבוע, לרובן זאת תהיה הפעם הראשונה שבה הן יראו שלג. הן יצאו למדבר יהודה לשלושה לילות, לירושלים ולפעילות קיץ חווייתית ואחריה יעבדו ב'חופיקס', מיזם חברתי תעסוקתי שבמסגרתו מפעילים בני נוער מערך שירותים מוזלים של השכרת כסאות ושמשיות בחוף הכוכבים בהרצליה".

מה התוכניות לשנים הבאות?

"אנחנו מתכננים להרחיב את מספר המשתתפות בשנה הבאה ל-50 נערות, תלמידות כיתה ח' ו-ט' ובעוד שנתיים ל-80 נערות בכיתות ח' עד י'. המרכז אמור לצמוח בהדרגה בשנים הקרובות. במרכז כרגע עובדות רק נשים מנוסות עם תארים רלוונטיים וניסיון עם נוער ובעתיד יעבדו גם גברים".

אורן אוריאלי עם ענת זוסמן והמדריכה עדי ברוטי

חבר המועצה ומחזיק תיק החינוך הבלתי פורמלי, אורן אוריאלי, הוסיף: "בשלב המו"מ הקואליציוני התעקשתי לקבל אחריות על מרכז דרך הגלים, אותו אני מכיר היטב מעבודתי כמורה. עד מהרה הגיעו אלי נשות ליונס, אורה ורחל, אשר הציגו בפני את תוכניתן לפתוח מרכז דומה גם לבנות. הצורך היה ברור ולא היה ספק גם לגבי הביקוש. העסק יצא לדרך והיום אחרי שנה אני יכול לומר בגאווה גדולה שהמרכז החדש יצא לדרך. עם זאת, הביקוש אכן גדול למדי וכעת אנחנו יכולים לתת מענה רק ל-25 בנות משכבת ח'. הביקוש לטעמי הוא פי ארבעה לפחות. יש לנו עוד הרבה עבודה אבל חייבים לציין לטובה את עבודתם המסורה של עובדי העירייה – החל מרוח גבית מלשכת ראש העירייה, דרך מנכ"ל העירייה, אגף החינוך, אגף הרווחה, אגף תרבות נוער וספורט ואגף תב"ל שפעל רבות בחודשים האחרונים להכשיר לנו מבנה מכובד ויפה ברחוב עזרא הסופר. זו גאווה גדולה ומבחינתי זו הסיבה מדוע אני משמש כשליח ציבור. נשמח תמיד למתנדבים ומתנדבות שיבואו לשבת עם הבנות על לימודיהן במקצועות שונים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר