אלון סלם ובתו נועה עם יזהר אשדות. צילום פרטי
אלון סלם ובתו נועה עם יזהר אשדות. צילום פרטי

"יזהר אשדות הציל אותי": אלון סלם נאבק ארבע פעמים בסרטן וניצח

גם ברגעים הכי קשים, והיו לו כמה כאלה, יזהר אשדות תמיד היה שם בשביל תושב הרצליה אלון סלם. "הוא נותן לי כוחות ששום דבר אחר בעולם לא נתן לי לפני כן", הוא אומר

פורסם בתאריך: 3.2.20 08:32

הסרטן תקף את אלון סלם, תושב הרצליה בן 46, לא פחות מארבע פעמים, ובכל פעם הצליח סלם להתגבר עליו. לקראת יום הסרטן הבינלאומי שמצויין ברחבי העולם מחר (שלישי, 4.2) חושף סלם את הסיפור הבלתי ייאמן שלו, ואת הקשר המיוחד עם הזמר האהוב עליו יזהר אשדות, שתמיד איכשהו היה שם בשבילו ברגעים הקשים, גם אם רק דרך מסך הטלוויזיה או מקלט הרדיו.

הפעם הראשונה שבה אובחן כחולה במחלה היתה כשסלם היה בן 20, במהלך השירות הסדיר בצבא, כשהוא ובת זוגו, שהפכה לימים לאשתו, החליטו לנסות ולייצר לעצמם יום כיף מחוץ לבסיס. "אשתי, שכבר הייתה אז על סף שחרור, הציעה שננצל את נקודת החן המוזרה שיש לי על הגב וננסה לשחק על זה כדי להוציא גימל", הוא מספר, "ואכן הלכתי לרופא בחר"פ שבצריפין שבדק לי את הגב ומצב נקודת חן בגודל של שקל. הוא הפנה אותי מיד לבית החולים תל השומר להמשך אבחון. מיותר לציין שיום הכיף שלנו נהרס".

מבלי להבין את חומרת המצב סלם עבר ניתוח להסרת השומה שנלקחה לבדיקת ביופסיה. "דודה שלי, שהייתה חולת סרטן גרורתי והיום כבר לא אתנו, התלוותה אלי לבקשת אמי", מספר סלם, "שם במרפאה הרופאה בישרה לשנינו שיש לי סרטן עור מסוג מלנומה. התגובה הראשונה שלי הייתה השאלה 'כמה זמן נותר לי לחיות?'. כששבנו הביתה מיד הסתגרתי בחדר ולא הפסקתי לבכות. יכולתי לשמוע מהסלון את הצרחות של אמא שלי כשדודה שלי בישרה לה את החדשות".

בצעירותו סלם העריץ את יזהר אשדות ופקד עשרות מהופעותיו של הזמר ברחבי הארץ. "אחד השירים שיותר אהבתי הוא 'ג'וקר פוקר', וכל פעם לפני הופעה נהגתי לגשת ליזהר ובין היתר לשאול אם הוא הולך לבצע אותו בהופעה. תמיד הוא הגיב בשלילה ואמר שהשיר לא ברפרטואר ושהוא לא מיומן בו. באותו ערב שבו אובחנתי במחלה הייתה הופעה של יזהר אשדות ודודה שלי דחפה אותי לצאת בכל זאת. שם ראיתי את יזהר יושב על הבר. ניגשתי אליו וסיפרתי לו על האבחון. בתגובה יזהר אמר לי שהוא יבצע את השיר 'ג'וקר פוקר', ועל הבמה הקדיש לי את השיר. באותו רגע חשתי התרוממות רוח, תחושה שמשהו שגדול ממני מנווט את חיי. זה היה היום בו חליתי פיזית בסרטן, אך באותו הרגע גם הרגשתי שהחלמתי נפשית".

סלם מוסיף: "הסרטן הוא לא האתגר הרפואי היחיד בחיי. אשתי ואנוכי עברנו ארבע שנים מתישות של טיפולי פוריות. בבוקר של הטיפול האחרון, שממנו באה לעולם הבת שלנו והאושר הכי גדול שלנו, הדלקתי את הרדיו והשיר 'נועה של הים' של יזהר אשדות התנגן. בחרתי לראות בשיר סימן. הרי יזהר מהווה עבורי הרבה יותר ממוזיקאי, הוא המלאך השומר שלי, ואכן באותה שנה נולדה נועה שלנו. כוח קוסמי נוסף – ככה קראנו לזה גם אני וגם יזהר – אירע שוב בחדר הלידה, בשלוש לפנות בוקר. כשהלידה מתעכבת הדלקתי את הטלוויזיה ובערוץ 1 שודרה הופעתו של יזהר אשדות מההארד רוק קפה בתל אביב, הופעה שבה נכחתי בקהל. הרגשתי שאני לא לבד ושהוא ממשיך 'לשמור' עלי".

שלוש שנים וחצי אחרי, סלם חש בכאב ראש וסחרחורות שלא הרפו. "הלכתי למיון שם שלחו אותי חזרה הביתה. לאחר מספר ימים נוספים והקאות שבתי למיון ושם הודעתי שאני לא הולך לשום מקום עד שהם מגלים מה יש לי בראש. בדיקת סיטי שעברתי גילתה גידול סרטני בראש. אחרי שהוציאו לי את הגרורה מהראש, הרופא אמר לי במילים האלו: 'תעשה לעצמך טובה, ולך לפרופ' יעקב שכטר', וכך עשיתי. פרופ' שכטר, במכון אלה שבבית החולים שיבא ושנחשב לטוב ביותר בתחום, בדק אותי גופנית והודיע לי שהוצאת הגרורה במוח הייתה רק ההתחלה, ושלמעשה כל פלג הגוף העליון שלי מלא בגרורות. קיבלתי טיפול ביולוגי שזיכה אותי במספר חודשים של שקט, עד שהסרטן שוב חזר".

כשהסרטן הופיע בפעם השלישית זה היה בריאה. "פרופ' שכטר החליט לטפל בי בטיפול אימונותרפי חדשני בזמנו בשם ירבוי וכך קיבלתי שקט לשלוש שנים נוספות. עד שהמכה הרביעית הגיעה. יום אחד, מול המראה, הבחנתי בג'ולה קטנה בצוואר מצד שמאל. בהתחלה התעלמתי ממנה אך כמה ימים לאחר מכן שמתי לב שהיא גדלה וככל שחלפו הימים הכדורצ'יק הקטן והלא מוכר הזה הלך ותפס נפח גדול יותר ויותר. האבחון אכן בישר שהמלנומה חזרה אל חיי. מתוסכל וחסר אונים אמרתי לרופא 'אתה חייב להוריד את זה. אני לא יכול עם זה יותר'. קשה לתאר את התחושה המוטרפת בה אתה יכול לראות בעניים את הגידול שלך גדל בכל יום יותר ויותר. פרופ' שכטר אמר לי 'חכה עם הניתוח' והפנה אותי לטיפול אימונותרפי בשם אופדיבו, שנכנס זמן קצר לפני כן לסל התרופות. שבועיים לאחר הטיפול הראשון, אכן ראיתי שהג'ולה שכבר הגיעה לגודל של 2 ס"מ – מתכווצת".

כיום, שנתיים לאחר תחילת הטיפול, סלם נקי מסרטן. "כל שבועיים אני ממשיך לקבל את הטיפול תוך כדי האזנה לשירים של יזהר אשדות", הוא אומר, "יזהר אשדות הוא זה שהציל אותי. הוא נותן לי כוחות ששום דבר אחר בעולם לא נתן לי לפני כן. הוא המלך הפרטי שלי".

חדווה גונן, מייסדת ומנכ"לית העמותה הישראלית לסרטן העור אומרת: "העמותה היא הבית של מטופלי סרטן העור ובני משפחותיהם, המספקת תמיכה וליווי מקצועי ורגשי. כמו כן פועלת העמותה להעלאת מודעות לגילוי מוקדם של סרטן העור בקרב הקהל הרחב. לפרטים נוספים וליצירת קשר אפשר לגלוש לאתר העמותה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר