הרב חיים הלוי מובשוביץ

נפטר הרב חיים הלוי מובשוביץ, שהיה רב בית הכנסת "אור לישראל" ובנו של רב העיר הרצליה בשנות ה-30

הרב הלך לעולמו בגיל 94. הוא היה גיסו של הרב יעקובוביץ', רבה של הרצליה שנפטר לפני שנה. בנו של יעקובוביץ' ספד לו: "הוא היה אציל נפש ודאג לאנשים, ולא על מנת לקבל פרס ופרסום והכל עשה בהסתר"

פורסם בתאריך: 9.2.20 10:44

הרב חיים הלוי מובשוביץ, שהיה רב בית הכנסת 'אור לישראל' בהרצליה, הלך לעולמו ביום רביעי שעבר, בגיל 94. הוא נטמן בבית העלמין הישן בעיר. אביו, הרב בנימין מובשוביץ זצ"ל, שימש רבה של קניזיץ ובשנות ה-30 עלה לארץ ישראל והתמנה לרבה של הרצליה וייסד סמוך לביתו בעיר את בית הספר "יסודי התורה". בשנות ה-40 יזם את הקמת בית הכנסת הגדול בעיר.

הרב מובשוביץ הוא גיסו של הרב יצחק יחיאל יעקובוביץ', רבה של הרצליה שנפטר לפני שנה. הרב מובשוביץ התגורר בנווה עמל בהרצליה עד לפני כשש שנים ואז עבר להתגורר בבני ברק.

יו"ר המועצה הדתית הרצליה עו"ד דן פנחס ספד לו: "זכיתי להיות תלמידו, במשך שנות ילדותי, כאשר לימד בתלמוד תורה "חסד לאברהם" בנווה עמל. היה תלמיד חכם גדול, איש חינוך, שקט וצנוע. היה נעים הליכות ומסביר פנים. כיו"ר המועצה הדתית הנני שולח תנחומים למשפחה".

"הוא היה אדם בעל מידות טובות", מספר הרב ישראל יעקובוביץ', בנו של הרב יצחק יחיאל יעקובוביץ' זצ"ל, "הוא היה אציל נפש עם מזג רגוע ומאוד דאג לאנשים, ולא על מנת לקבל פרס ופרסום והכל עשה בהסתר. הוא מסר את נפשו בשביל השני. הוא היה תלמיד חכם גדול מאוד ואהב מאוד את הארץ. היו לו עצים של אתרוגים מהזן של האתרוג של החזון איש שנתן לו זרעים מהאתרוג שלו.

"הוא היה רב במשך כ-50 שנה בשיכון הפועל המזרחי בנווה עמל ודאג לכל תושב שהיה שם, טיפל בו ועזר לו בלי לקבל שום טובת הנאה. אנשים מהשיכון היו קשורים אליו במשך שנים והיו מתייעצים איתו על כל צעד ושעל וכשהוא היה צריך להכריע בחלק מהדברים הוא היה מגיע לרב יעקובוביץ' ומתייעץ איתו. הוא היה מראשי ישיבת השרון ברמת השרון, שאביו הקים אותה בתחילת שנות ה-50 יחד עם אחיינו הרב יעקב אדלשטיין, ומסר כל יום שיעור בישיבה. הוא היה ראש כולל בזיכרון יעקב.

"הוא היה מחובר לכל רבותיו. הוא למד בצעירותו בישיבת פוניבז' וצפו גדולות. הוא זה שהכיר את הרב הראשי של הרצליה, הרב יעקובוביץ' זצ"ל, והוא היה חלק מהשידוך של הרב לאחותו. הרב יעקובוביץ' מאוד העריץ אותו והם היו גיסים ידידי נפש. במשך שנים הרב חיים מובשוביץ הוא היה מגיע ליל הסדר בביתו של הרב יעקבוביץ' והיו עושים את הסדר ביחד. במכירת חמץ של העיר שהיו עושים הוא תמיד היה צמוד לרב ומשתתף במכירת חמץ. הרב השתמש בו בגלל האמינות והיושר שבו ובמיוחד בגלל יראת השמיים שבו. הוא היה אדם נקי כפיים ובר לבב. הוא הקים משפחה לתפארת והכיר כל נכד שלו ויש לו רבים והשקיע בו ולימד אותו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר