דורון דקל אטיאס. צילום: מיטל עופר. מתוך התערוכה "גיבורי על"

גיבור על: דורון בן השבע מככב בתערוכה מיוחדת על ילדים מיוחדים

התערוכה "גיבורי על" של הצלמת מיטל עופר נפתחת מחר במתנ"ס נווה עמל, ומציגה צילומים של ילדים עם צרכים מיוחדים בחיי היומיום שלהם. הכל התחיל ממותה הטרגי של ילדה שעופר טיפלה בה. "הילדים הללו הם גיבורים", היא אומרת

פורסם בתאריך: 25.2.20 15:11

דורון דקל-אטיאס מאוד מתרגש לקראת פתיחת התערוכה "גיבורי על" של הצלמת מיטל עופר מחר' יום רביעי' בשעה 19:00 במתנ"ס נווה עמל בהרצליה. דורון, בן 7, שאובחן עם תסמונת ויליאמס, לא סתם מתרגש. הוא אחד מתוך עשרה ילדים עם צרכים מיוחדים מכל הארץ שמצולמים בתמונות המוצגות בתערוכה. לתערוכה הצטלמה ילדה נוספת מהרצליה, ליבי עובדיה. כל אחד מהילדים התבקש להצטלם בפעילויות השונות שהוא עושה בחיי היומיום, אלה מהווים עבורם לעתים אתגרים. דורון, שזו השנה השנייה שהוא משולב בכיתה רגילה – הפעם בבית הספר ובשנה שעברה בגן ילדים, ואוהב לשחק כדורסל, לשחות, לגלוש, להיות עם חברים ולשחק באקס בוקס כמו כל הילדים בגילו, הצטרף בשמחה ליוזמה של עופר והצטלם בספורטק, בחוג לגלישה, בגן שעשועים ובביתו.

"אני מאוד מתרגש", אומר דורון, "יבואו לפתיחת התערוכה המשפחה שלי, חברים, המורה שלי, הסייעת שלי וראש העירייה ואני אראה להם את התמונות שלי. אני רוצה שכולם יראו שאני חתיך. היה לי מאוד כיף בצילומים לתערוכה".

"לפני כשנה, בדצמבר 2018, ראיתי פוסט של מיטל בכל מיני קבוצות של הורים מיוחדים בפייסבוק על כך שהיא רוצה לעשות תערוכה ושהיא מחפשת להכיר ילדים מיוחדים לתערוכה שלה", מספרת אמו של דורון, דגנית, שתנחה את ערב הפתיחה של התערוכה, "מאוד התחברתי לרעיון ופניתי אליה וכבר בפברואר לפני שנה נפגשנו בפעם הראשונה בספורטק ולאחר מכן ביוני. נפגשנו שלוש פעמים בשנה האחרונה. מתוך כל התמונות נבחרו שתיים לתערוכה שבהן הוא משחק בגן שעשועים. היא נקשרה לכל הילדים ולמשפחה שלהם וגם הם אליה. היא בן אדם מיוחד והיא נכנסה לנו ללב. המסר של התערוכה הוא מאוד חשוב – לראות את הילדים עם הצרכים המיוחדים מעבר למוגבלות שלהם ולקשיים היומיומיים, כמו כל הילדים. הם רוצים להיות כמו כולם ושיראו אותם כך. הורה לילד עם צרכים מיוחדים צריך לחשוב כל הזמן על דברים שיכולים להעצים את הילד ולגרום לו להרגיש טוב וחזק. התערוכה הזאת עבורי היא עוד שלב בתהליך הזה של העצמה של דורון ושל הדרך להראות שהוא צריך ויכול להיות כמו כולם ועם כולם.

דורון דקל אטיאס. צילום: מיטל עופר. מתוך התערוכה "גיבורי על"

"אנחנו משתפים את הסביבה בתסמונת של דורון ואני רואה כמה זה עוזר לו, מחבר אותו ומקרב אליו ילדים וחברים. חשוב לי לשמש דוגמה להורים אחרים לילדים עם צרכים מיוחדים והייתי שמחה שהם יהיו יותר חשופים לסביבה, ישתפו את הסביבה בתסמונת או בלקות של הילד שלהם כדי שהחברה תלמד להכיל ולקבל אותם והילדים שלהם ימצאו את המקום שלהם בחברה. אני רוצה להגיד תודה לדורון שהוא המתנה שלי ולמיטל על הרעיון הזה שמביא לחזית את הילדים שלנו ומאיר אותם באור אחר מהאור שאנחנו לפעמים רגילים לראות אותם ביומיום, עם כל הקשיים והטיפולים שאנחנו רצים איתם אליהם. עכשיו הם מוצגים בתערוכה כמיצג אומנותי ממקום טוב שלא מסתכל על דורון עם תסמונת ויליאמס אלא על דורון כילד, שמשחק בגן שעשועים ובספורטק ושאוהב להיות עם חברים, כילד שרוצה להיות ילד ושלא יתייגו אותו כל החיים שלו כילד ובוגר עם תסמונת ויליאמס. זה תמיד יהיה. אפשר לרגע לאפשר לו להיות רק ילד והתערוכה הזאת מאפשרת את זה.

בקהילת חברים מיוחדים הרצליה, שהקימה דגנית עם ניבה בזיזנסקי לפני כשמונה חודשים, יקיימו ביום ראשון (1.3), בשעה 17:00, אירוע שמיועד לבני 4 עד 10, במסגרתו יבקרו בתערוכה ותתקיים שעת סיפור עם הספר 'משפחות פארק הירקון' שמספר על כל מיני סוגים של משפחות שבאות לבקר בפארק. כניסה חופשית ויש להירשם מראש בקישור כאן. "אנחנו בכוונה עושים את המפגש הזה במתנ"ס נווה עמל כדי שכמה שיותר הורים יגיעו לראות את התערוכה עם הילדים שלהם וגם לשמוע את הסיפור", אומרת דגנית.

התערוכה תיפתח למשך שבוע, עד 5.3, במסגרת אירועי "פברואר יוצא מהכלל" של החברה למתנ"סים לעידוד שילוב של ילדים ומבוגרים בעלי מוגבלויות שונות. הרעיון של התערוכה החל מההיכרות של הצלמת מיטל עופר עם עומר אורן ז"ל שהיתה חולה במחלה מטבולית נדירה ושעופר היתה המטפלת שלה. עופר טיפלה בה במשך שנה ואז עברה עומר למעון בבית איזי שפירא. עופר שמרה על קשר עם המשפחה ובוקר אחד התבשרה כי מצבה של עומר הידרדר במפתיע והיא נפטרה כעבור זמן קצר. היא הספיקה לצלם את עומר חובשת מסכה של גיבורת על. "הילדים הללו הם גיבורים", אומרת עופר, "הלוואי שההתבוננות ברגעים המיוחדים של הילדים המיוחדים האלה יהיה עוד צעד לשילובם והכלתם המלאה בחברה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר