שכונת גליל ים. צילום אייל טואג

הצפי הוא ספטמבר 2022 והתושבים מתחננים: זרזו את הקמת בית הספר בשכונה. וזו לא הטענה היחידה

תושבים בשכונת גליל ים, שילדיהם לומדים בבית הספר ויצמן, ממשיכים לדרוש הסעות ללימודים וחוששים מצפיפות בכיתות עם איכלוס בניינים נוספים בשכונה. העירייה: "פיתוח התשתיות והבנייה הציבורית מתנהלים בהתאם ללו"ז. נושא ההסעות נבחן"

פורסם בתאריך: 27.2.20 09:01

תושבי שכונת גליל ים בהרצליה מוטרדים מלוחות הזמנים להקמת בית ספר יסודי בשכונה שצפוי, לפי העירייה, להיפתח רק בעוד כשנתיים וחצי, בספטמבר 2022. התושבים טוענים כי ראש העירייה משה פדלון אמר להם בפגישה בשנת 2018 שאישורי הבנייה לבית הספר החדש יתקבלו בתוך כחצי שנה ושמשך הבנייה שנתיים, כך שבית הספר היה אמור להיפתח בספטמבר 2021.

התושבים, שילדיהם לומדים כיום בבית בספר ויצמן, הנמצא במרחק של יותר מקילומטר מהשכונה, דורשים מהעירייה לספק אליו הסעות אך בינתיים ללא הואיל וחוששים שעם איכלוס פרויקטים נוספים בשכונה תגדל הצפיפות בבית הספר שקיימת לדבריהם כבר היום.

בתוך כך, בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בין נציגי עיריית הרצליה, יזמי הפרויקטים בשכונה והתושבים, דרשו התושבים לקדם גם פרויקטים נוספים של מבני ציבור ותשתיות תחבורה, שכן לדבריהם עומסי התנועה ביציאה ובכניסה לשכונה בשעות השיא גדולים.

"בפגישה בשבוע שעבר נודע לנו לראשונה שהצפי לפתיחה הוא 2022, למרות ההבטחה של פדלון בעבר, וככל הידוע לנו כרגע אין היתר בנייה ואין גם שום סימנים בשטח להתחלת הבנייה", טוען אחד התושבים, "אנחנו בספק שאכן העירייה תוכל לעמוד בזמנים שאמרה. כיום הילדים לומדים בבית הספר ויצמן וכבר היום יש צפיפות בבית הספר ומספר הילדים בשכונה צפוי לגדול משמעותית עם איכלוס פרויקט שבירו בשכונה בספטמבר הקרוב. לפי סקר של העירייה בכל שנתון אמורים להיות בערך 140 תלמידים. התרענו בפני העירייה על העומס הצפוי על מוסדות החינוך בעת אכלוס גני הילדים ובתי הספר וביקשנו מהם להאיץ את תהליך התכנון והבנייה אך נענינו בשלילה".

התושב מוסיף כי כשהעלו את נושא ההסעות לבית הספר ויצמן "נאמר לנו שידונו בסוגיה בפגישה ייעודית, שצריכים לבדוק את נושא הנגישות לאזור, את המשמעויות הכלכליות, האם העלות תחול על ההורים או לא וכדומה. אנחנו מקבלים את אותה התשובה לעניין ההסעות מדי שלושה חודשים במשך שנתיים וחצי. איך זה שאין תקציב להסעות לבית הספר אך יש תקציב להקמת שני בתי כנסת חדשים בשכונה? למרות אופי השכונה, שרוב תושביה חילונים, ולמרות שיש מספר מקוואות באיזור, מתוכנן מקווה בשכונה. בשכונה ענקית כמו שלנו יש מקום לבריכה או לקאנטרי. לא ראינו גם שיש תכנון להקמת מתנ"ס קהילתי למרות שהעירייה הבטיחה שיהיה. כבר היום חסרים לנו מדשאות ואולמות ספורט בשכונה".

בתוך כך עלה ביום שלישי השבוע נושא מימון ההסעות לבית הספר ויצמן עבור תלמידי גליל ים בשאילתה של חבר המועצה רונן וסרמן (יש עתיד). וסרמן טען שיש אפליה בין תלמידים בבתי ספר דתיים לתלמידים בבתי ספר ממלכתיים, שכן לדבריו העירייה מממנת הסעות תלמידים דתיים לבתי ספר הממלכתיים דתיים בעיר למרות שהם לא עומדים בתנאי המרחק. בעירייה ענו כי בשנת 2019 סך עלות ההסעות לבית הספר היסודי ממ"ד בר אילן היא 594,174 שקל ולבית הספר רמב"ם – 300,296 שקל. "ההסעה מאורגנת על ידי הרשות על פי מדיניות עירונית, עבור תלמידים שבית הספר אינו באיזור הרישום שלהם ו/או המרחק לבית הספר עולה על 1.2 ק"מ", אמרה העירייה, "הרשות מקבלת החזר הוצאות נסיעה ממשרד החינוך עבור התלמידים שעומדים בקריטריון המרחק (2 ק"מ ומעלה לתלמידי א'-ד' ו-3 ק"מ ומעלה לתלמידי ה'-ו'). כיום מתגוררים בגליל ים 41 תלמידים שחלק מהם מתגורר במרחק של פחות מ-1.2 ק"מ".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "מתחם המגורים בגליל ים הנו מודל לתכנון מגורים אורבני בדרגה הגבוהה ביותר. כל השטחים המיועדים למבני ציבור בשכונה מתוכננים בהתאם לתדריך הבנייה ציבורית של משרד הפנים, תוך הקפדה על יצירת שכונת מגורים ירוקה ואיכותית, המשלבת בתוכה מענה לצרכי מגוון אוכלוסיות וגילאים, בהתאם לממצאי סקר טיוב צרכים שנערך בקרב תושבי השכונה העתידיים. בשכונה מתוכננים מוסדות חינוך, גני ילדים, מרכז קהילתי, מבנים לתנועות נוער, פארק, שבילי אופניים ועוד. פיתוח התשתיות והבנייה הציבורית מתנהלים עד כה בהתאם ללוח הזמנים המתוכנן ותושבי השכונה מוזמנים להתעדכן באמצעות אתר ייעודי 'גליל ים' שהקימה העירייה לטובת הפרויקט". מהעירייה נמסר עוד כי "גם נושא ההסעות נבחן בימים אלו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היה לעירייה את כל הזמן שבעולם כאן. לא מבין למה אי אפשר לנסות להגיע ליעד של ספט' 2021 עם בית הספר (ויותר גנים). יש במתחם המערבי מגרש מעויין שרק מחכה שיבנו אותו.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר