יולי אדלשטיין, יעל גרמן, יוראי להב-הרצנו, נורית קורן. צילום דוברות הכנסת
יולי אדלשטיין, יעל גרמן, יוראי להב-הרצנו, נורית קורן. צילום דוברות הכנסת

מה הם עשו, מה הם מבטיחים ומה הסיכויים: ההרצליינים שינסו להיבחר לכנסת ה-23

שאלנו אותם גם למה הם, מה יקרה לאחוזי ההצבעה והאם יהיה סיבוב רביעי. חיים מבחירות לבחירות, פרויקט מיוחד

פורסם בתאריך: 28.2.20 07:13

"הנושא המרכזי שאני מקדם הוא ההתיישבות ביהודה ושומרון"

יולי (יואל) אדלשטיין, מקום 2 ברשמית הליכוד

כרטיס ביקור: יולי אדלשטיין, בן 61, אב לשניים מאשתו טטיאנה ז"ל ונשוי לאירינה נבזלין. גדל בברית המועצות. מסוף שנות ה־70 לימד עברית במחתרת וניסה לעלות לישראל. בשנת 1984 נעצר בשל פעילות ציונית ובמשך שלוש שנים נאסר בכלא הרוסי ובמחנה עבודה (גולאג). בשנת 1987 השתחרר וקיבל אשרת עליה לישראל. הוא עבד כמחנך עד שנבחר לכנסת בבחירות 1996. בעבר כיהן כשר העלייה והקליטה וכשר ההסברה והתפוצות. משנת 2013 הוא מכהן בתפקיד יו"ר הכנסת. היה ממובילי "המורדים" נגד תוכנית ההתנתקות של שרון ומהראשונים בימין שפעלו להחלת הריבונות ביהודה ושומרון.

מה תרצה לקדם: "הנושא המרכזי שאני מקדם הוא ההתיישבות ביהודה ושומרון ונושא הפרדת הרשויות בין המחוקקת לשופטת ולמבצעת. בית המשפט העליון התערב בעבר יותר מדי בהחלטות הכנסת והממשלה והגבולות בין הרשויות חייבים להיות מהודקים יותר".

למה אני: "השאלה היא לא למה דווקא אני, יולי אדלשטיין, אלא מדוע הליכוד כמפלגה שמובילה את שלטון הימין. אחת הסיבות היא שכשהמתחרים מפזרים הבטחות, אנחנו מראים תוצאות של העשור המוצלח בתולדות ישראל בביצור עוצמתה המדינית, הביטחונית והכלכלית".

האם יהיו בחירות רביעיות: "מכיוון שבפעם הקודמת ניבאתי שלא יהיה סיבוב שלישי ויש סיבוב שלישי, אפטור את עצמי ממתן נבואות".

האם אחוז ההצבעה ישתנה: "איני יודע אם ישתנו או לא. אני כן יודע שהמשך שלטון הימין תלוי אך ורק בבוחרי הימין".

מה הסיכוי: אדלשטיין כמובן בפנים.

"אני מעוניינת לסיים את הרפורמות שהתחלתי במערכת הבריאות"

יעל גרמן, מקום 13 ברשימת כחול לבן

כרטיס ביקור: יעל גרמן, בת 72, אם לשלושה וסבתא לארבעה נכדים. היא הקימה בית ספר למבוגרים "תהיל"ה" בהרצליה, כיהנה כראש עיריית הרצליה במשך שלוש קדנציות, כחברת כנסת מסיעת יש עתיד וכשרת הבריאות ביו מרץ 2013 לדצמבר 2014.

מה תרצי לקדם: "אני מעוניינת לסיים את הרפורמות שהתחלתי במערכת הבריאות לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית ולבצע רפורמה בנושא האשפוז הפסיכיאטרי. כמו כן, אני מעוניינת להשלים את החוקה ולחוקק חוק יסוד שוויון".

למה אני: "כחול לבן נושאת את ערכי מגילת העצמאות המדברת על מדינה יהודית ודמוקרטית והיא מפלגה שבאה לאחד את כל חלקי העם ושמה את הציבור לפני הפוליטיקאים".

האם יהיו בחירות רביעיות: "הכל תלוי באחוז ההצבעה. המפלגה הגדולה בישראל היא מפלגת 'לא הצבעתי'. אנחנו צריכים שכמה שיותר אנשים יממשו את זכותם להצביע ורק ככה נגיע להכרעה".

האם אחוז ההצבעה ישתנה: "אני מקווה שברמה הארצית אחוזי ההצבעה יעלו. אבל מה שיותר חשוב לי, כתושבת הרצליה, שאחוזי ההצבעה אצלנו יגדלו. לא יכול להיות שכאן בהרצליה אחד מכל שלושה תושבים החליט לא ללכת להצביע. אני קוראת לכל תושבי הרצליה לצאת ולממש את זכות ההצבעה שלהם. אני מקווה שיצביעו לכחול לבן, אבל העיקר שפשוט ילכו להצביע. אחרת באמת תהיה פעם רביעית, ואף אחד מאיתנו לא רוצה שזה יקרה".

מה הסיכוי: גרמן נבחרה בשלוש מערכות הבחירות הקודמות, ומהמקום ה-13 ברשימת כחול לבן נראה אותה גם בכנסת הבאה.

 

"צריך לראות יותר צעירים סביב שולחן מקבלי ההחלטות"

יוראי להב הרצנו מפלגת כחול לבן

יוראי להב-הרצנו, מקום 35 בכחול לבן

כרטיס ביקור: יוראי להב-הרצנו, בן 31, הוא צעיר חברי הכנסת ואחד משלושת הנציגים הגאים של כחול לבן בכנסת. הוא הקים והנהיג את מטה הצעירים של מפלגת כחול לבן במשך חמש שנים, הוביל את תאי הסטודנטים של המפלגה, סיירות השטח, תוכניות המנהיגות של יש עתיד, מערך קשרי החוץ של הצעירים, וריכז את פעילות הנוער ביש עתיד.

מה תרצה לקדם: "נבחרתי לכנסת כדי ליישם את תוכנית הצעירים של כחול לבן, שבמרכזה מאבק ביוקר המחייה והורדת מחירי הדיור, תחבורה ציבורית יעילה שפועלת גם בסופי שבוע, סיוע לעסקים קטנים וליזמים, קידום זכויות סטודנטים והצדעה למשרתי שנת השירות ולמכיניסטים. אני מחויב לקדם את זכויות הקהילה הגאה, ובתוך כך נישואים אזרחיים, פונדקאות ומאבק באלימות נגד חברי הקהילה הגאה, בפרט צעירים טרנסים. אני מתכוון לקדם יישום של לגליזציה של קנאביס במודל קולורדו בישראל".

למה אני: "צריך לראות יותר צעירים סביב שולחן מקבלי ההחלטות".

האם יהיו בחירות רביעיות: "אם לא תהיה הכרעה לטובת כחול לבן (פער משמעותי בין כחול לבן לליכוד) – יש סכנה ממשית לסיבוב רביעי או חלילה – 61 לביבי. המרוץ צמוד וכל קול קובע".

האם אחוז ההצבעה ישתנה: "לא ייתכן שההרצליינים, בני עירי, לא יצאו להצביע. קשה לי לקבל את המצב בו 34 אחוז מתושבי העיר בחרו לא להצביע. אחוזי ההצבעה בהרצליה מוכרחים לעלות כדי שכחול לבן תכריע".

מה הסיכוי: לפי הסקרים האחרונים לכחול לבן 33 מנדטים בממוצי וסיכוייו של להב-הרצנו להיכנס לכנסת הם קטנים.

 

"אני מקווה שבכל זאת הציבור יכריע"

נורית קורן, מקום 45 ברשימת הליכוד

כרטיס ביקור: נורית קורן, בת 60, אם לארבעה וסבתא לארבעה. היא עורכת דין ומגשרת וכיהנה בכנסת ה-20 והיתה חברה בוועדות הכספים, בכלכלה, ברווחה ובחינוך וחוקה. היא נציגת הכנסת בוועדה לבחירת שופטים ויו"ר הועדה המיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן המזרח והבלקן.

מה תרצי לקדם: "נושאים חברתיים, הגנת הסביבה, הורדת הביורוקרטיה והרגולציה מהעצמאים ועסקים קטנים".

למה אני: "לאורך כל הקדנציה ראיתי לנגד עיניי את טובת הציבור ועזרה לאוכלוסיות מוחלשות בכל תחום שפעלתי: הליכי גבייה הוגנים בהוצאה לפועל, חינוך מיוחד, שילוב אנשים עם מוגבלויות בתעסוקה ובחברה, שיפור תנאי הקליטה והתעסוקה לעולים, קידום ושמירה על זכויות בע"ח והסביבה. בפרשת ילדי תימן הובלתי את מהלך היסטורי למען חקר האמת והמשפחות. אסור לאבד את שעת הרצון ושההישגים של הוועדה שעמדתי בראשה ירדו לטמיון. אני מרגישה שעוד ידי נטויה ויש לי עוד הרבה רצון ויכולת להמשיך ולתרום לציבור בישראל מהכנסת".

האם יהיו בחירות רביעיות: "לפי הסקרים נראה שאין לכל אחד מהגושים יכולת להקים ממשלה ואז נלך לקלפי בפעם הרביעית, אולם אני מקווה שבכל זאת הציבור יכריע".

האם אחוז ההצבעה ישתנה: "זאת שאלת מיליון הדולר בבחירות הללו. לדעתי יש התעוררות בשבוע הנוכחי והציבור, למרות האדישות וחוסר עניין בבחירות השלישיות, יבין ויצא להצביע ולהכריע על גורלו. שיהיה לכולנו בהצלחה".

מה הסיכוי: כשלליכוד יש במקרה הטוב, לפי הסקרים, 33 מנדטים, נורית קורן לא נכנסת לכנסת הבאה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר