שכונת יד התשעה. צילום עזרא לוי

תושבים ביד התשעה התאגדו נגד הוועד: רוצים פינוי בינוי בשכונה

ועד השכונה מתנגד לקידום הפרויקט במתווה שמציעה העירייה, אבל יש תושבים שרוצים בדיוק את זה: "יש מאות משפחות שתומכות", הם טוענים. יו"ר הוועד ארז אסרף: "הם גורמים לפגיעה בתושבים ולהאטה בתהליך התכנון"

פורסם בתאריך: 27.2.20 17:42

קבוצת תושבים בשכונת יד התשעה בהרצליה התאגדה לטובת קידום פרויקט הפינוי-בינוי הגדול בשכונה בשיתוף העירייה, פרויקט שוועד השכונה מתנגד לו במתכונתו הנוכחית ומקדם במקביל לעירייה. בימים האחרונים פתחו התושבים קבוצת פייסבוק בשם "יד התשעה רוצה שינוי", והם מבקשים להוות אלטרנטיבה לוועד בכל הקשור לקידום הפרויקט בשכונה.

הפינוי בינוי ביד התשעה: נתק בין העירייה לוועד השכונה שמקדם את הפרויקט במקביל

"לאחר לפחות שנתיים שחברים בוועד שמו מקלות בגלגלים לתוכנית הפינוי בינוי בשכונה, סוף סוף קמו תושבים מהשכונה, אמרו לא עוד והקימו קבוצה", אומר תושב השכונה שמוליק ניסים וחבר בקבוצה, "אנחנו הולכים במסלול של העירייה ומי שרוצה ללכת במסלול של הוועד מוזמן. אנחנו לא נגד הוועד ולא נגד אף אחד, שכל אחד יבחר מה שטוב לו. במקביל לקבוצה יש לנו כמה קבוצות וואטסאפ, בעיקר לתושבים שאין להם פייסבוק, שבהן יש 400-300 משפחות שתומכות במהלך שלנו. אנחנו מברכים על הקמת הקבוצה ומקווים שהעירייה תתחיל לשתף איתנו פעולה. אנחנו מתכוונים לקדם עכשיו את נציגי הדיירים בכל בניין ואם העירייה לא תקדם את הפינוי בינוי נאלץ לפנות לממשלה לכשתקום".

יוזמת ומקימת הקבוצה היא תושבת השכונה טניה טקצ'ב. "שלשום בלילה פתחתי את הקבוצה ואנחנו רק בתחילת הדרך", היא אומרת "אני מאמינה שאנחנו בסופו של דבר נצליח להשפיע ואני מקווה שיהיה מענה מהעירייה ועזרה מהם. המטרה היא ללכת איתם יד ביד. החלטתי להקים את הקבוצה אחרי שראיתי את הפוסטים השקריים בפייסבוק לפיהם 95 אחוז מתושבי השכונה מתנגדים לתוכנית של העירייה לפינוי בינוי. זה מאוד הכעיס אותי והחלטתי שחייבים לעשות משהו בעניין. הנתונים האלה שקריים, אני גרה פה כעשר שנים ואף פעם אף אחד לא פנה אלינו בקשר לפינוי בינוי. אני יודעת שהרבה אנשים רוצים תוכנית פינוי בינוי בשכונה ועם כל הכבוד, למה שאנשים לא ירצו לקבל דירה חדשה? במיוחד כשהדירות שאנחנו גרים בהן ישנות, מתפוררות והבניינים שוקעים. הבניין שלנו שוקע ויש הרבה סדקים וזה מאוד מטריד אותנו".

היא מוסיפה: השכנים שלנו ברחו מהדירה שלהם כי היא הוצפה בביוב כי התשתיות ישנות ורקובות. השכונה שלנו תמיד מוזנחת לא משנה כמה מנסים לנקות ולתקן – הפחים נמצאים בחוץ ואין חדרי אשפה, יש מחסור בחניה ויש רק יציאה אחת מהשכונה משדרות ירושלים שפקוקה כל בוקר. ברגע שיבנו פה הכל יהיה יותר קל ונגיש וזה יפתור הרבה בעיות כולל הבעיה של התחבורה הציבורית. הכל ישתפר. אני מאמינה בראש העיר שלנו שרוצה לטובתנו וכמו שהוא טיפל בפקקים אחרים הוא יטפל בפקקים פה. גם אם יהיו פקקים בגלל כמות הדירות שייבנו בשכונה ומספר התושבים שיגדל וגם אם יהיו פקקים בתחילת הבנייה והשיפוץ זה שווה שאנחנו נחיה בדירות ראויות ולא איפה שאנחנו גרים עכשיו".

יו"ר ועד השכונה ארז אסרף מסר בתגובה: "ככל הנראה מי שעומד מאחורי זה הוא אדם שעבד פעם בשיתוף עם הוועד. מסיבה של אינטרסים אישיים הוא ממשיך לעשות מהלכים נגד הוועד בשיתוף עם היזמים שלא משתפים פעולה עם הוועד עקב דרישותיו. הוועד עובד במספר ערוצים לטובת התושב בלבד, למשל: בדיקת היתכנות של פינוי בינוי שמתבצעת על ידי שמאים מהרמה הגבוהה ביותר. תכנון האתר על ידי משרדי אדריכלים וכמו כן תחרות בין מספר קבלנים ויזמים המובילים בארץ בכדי לספק לתושבים את הטוב ביותר. מה שעושה הגורם שמפיץ ססמאות שווא זה להכניס מקל בין הגלגלים של ההליך שאנו מקדמים ובכך הוא גורם לפגיעה בתושבים ולהאטה בתהליך התכנון".

אסרף הוסיף: "תושבים יקרים, אנו מבקשים מכם שלא תחזרו על הטעות ותחתמו לחברות שלא נבדקו על ידי הוועד ולא השתתפו בתהליך מסודר לבחירתם. נזכיר כי רק בהתערבות הוועד נמחקו הערות האזהרה בטאבו. כמו כן, כל התושבים מוזמנים לקבל מידע אמיתי ומהימן מהוועד. כדי למנוע בלבול ואי הבנות בקרוב יפורסם המידע לכל התושבים בנושא השמאי והיזמים ודרכי הפעולה הנכונות וההכרחיות לקידום הפרויקט בצורה הנכונה והטובה ביותר לתושב. בהזדמנות זו אני מברך את המשנה לראש העירייה יוסי קוממי, מחזיק תיק התחדשות עירונית בעירייה, שנרתם לעזור ולסייע לנו לוועד ולתושבים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יהודה מהרי גולן

    זו קבוצה של דיריים בודדים שרוצים לבלבל את תושבי יד התשעה כאילו יש הרבה דיריים שרוצים את הפרויקט זו. מגמה של העירייה ושל היזמים שבמשך 3 שנים לא הצליחו לקדם את הפרויקט זה אותם דיריים שמשתתפים פעולה עם היזמים ומשקרים לתושבים אני אומר דברים מבדיקה מעמיקה שמי שיחתום הדירה שלו תהיה בסיכון גדול גם שמוליק ניסים יש לו עינינים עם היזמים רצוי לשמור מרחק מימנו וגם מאישה בשם עופרה סכנה……סכנה בכי לדורות

  2. מגיב

    גם הוועד במתחם בן גוריון בהוד השרון בהוד השרון לא מקדם שום דבר רק דוחים ודוחים את הפינוי בינוי במחאה לקנות עוד דירות אינטרסים כלכליים של כמה פנסיונרים שיש להם כסף .

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר