פארק הרצליה. צילום מיטל ליאור-גוטמן

סיבוב בחירות ביד התשעה, בפארק ובקלפי בנדיב: "כולם בסופו של דבר חברים"

רן דיין רק בן 19 וכבר הצביע שלוש פעמים. לקלפי בנדיב הגיע מישהו כל הדרך מחיפה. פארק הרצליה היה גדוש במבלים, והמצביעים בקלפיות רק רצו הכרעה. סיבוב בחירות בהרצליה

פורסם בתאריך: 2.3.20 07:16

18:00 – "ייאוש, ברוך, מבוי סתום", כך מסכמת רנטה שמואלי, בת 50 תושבת יד התשעה, את התחושות שלה במערכת הבחירות השלישית השנה, "אני מצביעה בפעם השלישית למרצ (אמת). אני גרונטולוגית במקצועי ועבדתי קצת היום. בשאר היום אני אבלה קצת זמן עם המשפחה ואקח את הבן שלי לחוג בנג'י".

כבר בשעה 6:30 התייצבו אנשים בפתח המתנ"ס ביד התשעה וחיכו להצביע", מספר רן דיין, בן 19, חייל וסדרן בקלפי, "היה עומס בין 7:00 ל-9:00 ובין 11:00 ל-13:00. הצבעתי באפריל בפעם הראשונה וחשבתי שבשירות הצבאי שלי יצא לי להצביע פעם אחת וזוהי כבר הפעם השלישית שלי. הצבעתי לביבי הפעם. אין יותר טוב מביבי. בפעם הקודמת הצבעתי ש"ס ובפעם הראשונה לליברמן".

מתנס יד התשעה. צילום מיטל ליאור-גוטמן

"הצבעתי אמת הפעם", אומר עמית שאודר, בן 35, "בפעם הקודמת הצבעתי לגנץ ופעם לפני כן הצבעתי אמת. אני רואה שזה לא משנה הרבה אז הצבעתי הפעם אמת. אני חושב שיהיה מהפך".

ליזי מוסרי, בת 41, שהגיעה לקלפי עם עמית מספרת: "לפני שבועיים ילדתי והתנצלתי בפני הבן שלי על המקום שאליו הבאתי אותו. היום אבלה בלהניק ולטפל בתינוק שלי".

אליעד לוי ובן מרדכי, בני 20, אומרים: "הצבענו ביבי ונמשיך עד שהוא ייבחר. היינו היום באיקאה בנתניה ואנחנו נעשה על האש עם המשפחה. אנחנו מקווים שהפעם הבחירות יוכרעו".

השלט במתנס יד התשעה. צילום מיטל ליאור-גוטמן

פארק הרצליה היה מלא היום מפה אל פה במאות מבקרים שניצלו את יום השבתון השמשי. חלקם ערכו פיקניק וחלקם עשו על האש. "הילדות נהנות מיום החופש", מספר תושב הרצליה נתי רייכר, בן 44, אב לשלוש בנות, "הצבעתי בבוקר ואז נפגשנו בפארק עם חברים מהרי ירושלים ועשינו על האש. הצבעתי אמת בכל שלוש הבחירות האחרונות ואני מקווה לטוב. משתדל לא להתנבא כדי לא להתאכזב. הסברנו לבנות על הבחירות, כל אחת בהתאם לגיל שלה, והן מכירות את המפלגות הגדולות והשמות".

פארק הרצליה. צילום מיטל ליאור-גוטמן

מעין זאבי, בת 31 ילידת הרצליה ומתגוררת כיום ברמלה, הגיעה לפארק עם בעלה ואמה. "הצבעתי בפעם השלישית לכחול לבן. לדעתי, לא יהיה שום הבדל ביחס לבחירות הקודמות, אין שום פשרה ואנשים לא ישנו עמדות בזמן כל כך קצר. אני מקווה שלא יהיו עוד בחירות אבל זה כנראה בלתי נמנע. בעלי מצביע לליכוד ויש הרבה ויכוחים על פוליטיקה בבית".

אמה של מעין, אירנה מזרחי, תושבת הרצליה, מצטערת שאינה יכולה להצביע כי אין לה אזרחות ישראלית. "הייתי מצביעה לשמאל אם היתה לי הזכות. היום הלכתי מחוף אכדיה עם חברה עד אפולוניה ובחזרה. שמרתי על הנכדים והייתי בחברת הבת שלי בפארק היום. עוד מעט אלך לעשות יוגה".

ורדית, בת 37 ממודיעין, ואדית, בת 32 מקרני שומרון, נפגשו היום בפארק הרצליה. "הצבענו ימינה וקבענו להיפגש איפשהו באמצע בפארק הרצליה עם הילדים. הצבענו בכל שלוש מערכות הבחירות ואין לנו סקרנות לגבי התוצאות. הצבענו ועשינו את שלנו. בבוקר נראה את התוצאות. מקוות בשביל המדינה שאלה הבחירות האחרונות בזמן הקרוב".

"בבית ספר הנדיב לא היה עומס גדול של מצביעים, ממש טפטופים", מספרות נציגות המפלגות הליכוד, כחול לבן ורשימת עבודה-גשר-מרצ שישבו יחד בחברותא ליד שער הכניסה לחצר בית הספר, "יש שיעור הצבעה גבוה ונקווה שהפעם הבחירות יוכרעו". לעובר ושב שלא הבין את פשר הישיבה יחד ולרגע התבלבל הן הסבירו ש"כולם בסופו של דבר חברים".

ליד בית ספר הנדיב. צילום: מיטל ליאור-גוטמן

אחד המצביעים הוא בעל עסק לבניה בעץ והגיע במיוחד מחיפה להצביע. "לא שיניתי את הכתובת בתעודת הזהות וחשבתי לא לבוא, אבל דיברתי עם אמא שלי והיא צבטה לי בנקודות הרגישות. חשוב להצביע ולכן הצבעתי לכחול לבן. נסעתי שעה וחצי בבוקר להרצליה ועבדתי היום. לעצמאים אין חופש ביום הבחירות. גם ככה עם כל ימי הבחירות האלה כל העסקים עוד יפשטו רגל. הלוואי שהבחירות יוכרעו, וכמו שצריך".

"בילינו בניקיון הבית היום ובאנו להצביע לכחול לבן", אומרים שמואל ותלמה קניג, זוג פנסיונרים, "נלך הביתה ונחכה לתוצאות. הפעם תהיה הכרעה רק לא ברור לאן".

קלפיות בבית ספר הנדיב. צילום: מיטל ליאור-גוטמן

גם קניון שבעת הכוכבים היה עמוס במבלים, שהופתעו מביקור של חבר הכנסת משה בוגי יעלון ממפלגת כחול לבן מלווה בתומכיו. צפו:

12:00 – רשימת העבודה-גשר-מרצ הגישה הבוקר עתירה דחופה לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-23 למתן צו מניעה זמני נגד מפלגת ש"ס. לפי העתירה, פעילי ש"ס הפיצו וחילקו קמיעות כחלק מתעמולת הבחירות בפתחו של בית הספר היסודי וולפסון בהרצליה, שם מוצבות שלוש קלפיות. לפי התמונות שהועברו לוועדת הבחירות, על הקמעות והנרות, לצד תמונתו של הרב עובדיה יוסף, מופיע הכיתוב "השמירה ממגפה קורונה – השמירה ממגפה וכל מרעין בישין". לפי הכתוב, בש"ס מבטיחים כי המצביעים עבור המפלגה יתברכו וישמרו ממגפה.

הקמעות שחולקו, לפי העתירה, על ידי פעילי ש"ס בפתח בית הספר וולפסון בהרצליה

בעתירה, שהוגשה על ידי עו"ד אורי הברמן, נטען כי "חלוקת הנרות והקמעות הכתובים מהווה תעמולה אסורה לפי סעיף 8 לחוק התעמולה, האוסר על חלוקת מתנות במסגרת תעמולת בחירות. כמו כן, חלוקת הקמעות הכתובים, מהווה שידול להצביע בדרך של מתן שוחד או הבטחת ברכה, בניגוד לסעיפים 122 (1) ו-122 (6) לחוק הבחירות לכנסת [נוסח משולב], התשכ"ט – 1969 (להלן: "חוק הבחירות")".

יו"ר סיעת ש"ס בהרצליה משה ועקנין אמר בתגובה שהוא אינו מכיר תלונה כזו.

11:00 – ראש עיריית הרצליה משה פדלון הצביע בקלפי בתיכון היובל, וקרא לכל תושבי העיר לצאת ולהצביע. צפו:

צילום אסף אמר הרצליה העיר שלי

10:00 – חבר הכנסת מהליכוד יולי אדלשטיין הצביע הבוקר בקלפי בשכונת גליל ים, ונפגש עם פעילי המפלגה בהרצליה.

צילום הראל ניסנוב

8:30 – תושב הרצליה חבר הכנסת יוראי להב-הרצנו מכחול-לבן הצביע הבוקר עם בן זוגו צפריר בבית הספר ברנדיס.

יוראי להב-הרצנו ובן זוגו צפריר

7:00 – הקלפיות בהרצליה נפתחו. 82,906 בעלי זכות בחירה בעיר יצאו היום להצביע ולבחור את חברי הכנסת ה-23 והמצביעים יבחרו בין לא פחות מ-29 מפלגות. ברחבי הרצליה פזורות 134 קלפיות, מתוכן 46 קלפיות נגישות ו-19 נגישות מיוחדות. הקלפיות יסגרו בשעה 22:00. על פי נהלי משרד הפנים אין צורך להביא את הודעת הבוחר שקיבלתם בדואר אל הקלפי. הזדהות בקלפי תתבצע באמצעות תעודת זהות או רישיון נהיגה או דרכון בתוקף או תעודת חוגר או תעודת שוטר. ניתן לברר באיזו קלפי אתם מצביעים בטלפון 1-800-222-290, או בשליחת מסרון למספר 050-8085500 עם מספר הזהות ותאריך הנפקת תעודת הזהות או באתר משרד הפנים.

בבחירות האחרונות, בספטמבר 2019, ניצלו 66.46 אחוז מהתושבים בהרצליה את זכות ההצבעה שלהם. המפלגה שזכתה אז במספר הקולות הגדול ביותר בקרב תושבי הרצליה הייתה כחול לבן, עם 47.73 אחוז מהקולות. אחריה מפלגת הליכוד עם 23.30 אחוז ואחריה, לפי מספר המצביעים, המחנה הדמוקרטי, העבודה-גשר, ישראל ביתנו, ימינה וש”ס.

בהתפלגות ההצבעות לפי שכונות עולה כי בבחירות בספטמבר רק בשכונות המזרחיות בהרצליה, יד התשעה ונווה עמל, הצביעו רוב התושבים למפלגת הליכוד. ביתר השכונות בעיר קיבלה מפלגת כחול לבן את מירב קולות התושבים. אחרי כחול לבן והליכוד, היו העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי הרשימות הדומיננטיות בעיר, פרט לשכונות הרצליה פיתוח ומרכז העיר, שבהן קיבלה גם ישראל ביתנו קולות לא מעטים.

התפלגות ההצבעה לפי שכונות בספטמבר 2019: נוף ים: כחול לבן 52 אחוז, הליכוד 21 ואחריהן המחנה הדמוקרטי והעבודה; הרצליה פיתוח: כחול לבן 49 אחוז, הליכוד 24 ואחריהן המחנה הדמוקרטי והעבודה; נווה ישראל: כחול לבן 43 אחוז, הליכוד 23 ואחריהן העבודה והמחנה הדמוקרטי; נווה אמירים: כחול לבן 47 אחוז, הליכוד 22 ואחריהן המחנה הדמוקרטי והעבודה; הרצליה הצעירה: כחול לבן 57 אחוז, הליכוד 16 ואחריהן המחנה הדמוקרטי והעבודה; מרכז העיר: כחול לבן 45 אחוז, הליכוד 25 ואחריהן העבודה וישראל ביתנו; הרצליה הירוקה (מרכז): כחול לבן 56 אחוז, הליכוד 17 ואחריהן המחנה הדמוקרטי והעבודה. הרצליה הירוקה (מערבית): כחול לבן 57 אחוז, הליכוד 19 ואחריהן המחנה הדמוקרטי והעבודה; הרצליה הירוקה (מזרחית): כחול לבן 56 אחוז, הליכוד 16 ואחריהן המחנה הדמוקרטי והעבודה; גן רש"ל: כחול לבן 45 אחוז, הליכוד 26 ואחריהן המחנה הדמוקרטי והעבודה; יד התשעה: הליכוד 41 אחוז, כחול לבן 23 ואחריהן ישראל ביתנו וש"ס; נווה עמל: הליכוד 34 אחוז, כחול לבן 32 ואחריהן ש"ס והמחנה הדמוקרטי.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר