גיא לשם. צילום דובר צה"ל

התחנה הבאה: אח"י סופה. גיא לשם מהרצליה מסיים היום קורס חובלים

לשם, בוגר תיכון הראשונים, מספר על הרגעים הקשים וגם על רגעי הגאווה בקורס הארוך והיוקרתי. "זה חוויה יוצאת דופן", הוא אומר לצומת השרון

פורסם בתאריך: 4.3.20 13:16

היום, אחרי שנתיים וארבעה חודשים, יערך טקס סיום קורס חובלים של חיל הים מספר 140 וגיא לשם, בן 21 מהרצליה, הוא בין בוגריו. לשם, בוגר תיכון הראשונים, סיים את הקורס במגמת שיט והוצב על אח"י סופה, ספינה מדגם סער 4.5. לשם למד בתיכון במגמות מינהל עסקים וכלכלה. הוא היה פעיל בצופים ומדריך בתנועה והתאמן בכושר קרבי. אביו נפטר כשהיה בן 4. בן זוגה של אמו היה בעצמו לוחם בחיל הים, בספינות הטילים מדגם סער 2.

"היו לי לפני הגיוס עוד אפשרויות שחשבתי עליהן ולא היתה לי מטרה נעלה להתגייס לחובלים, אבל זה כן המקום שאליו כיוונתי באיזשהו שלב", אומר לשם, "בגדול זה מה שרציתי. שמעתי על חובלים מכל מיני חברים מכושר קרבי, מהצופים ומבית הספר ושאלתי שאלות והתעניינתי והבנתי שזה נשמע מתאים לנסות".

איך אמא הגיבה לרעיון להתגייס לחובלים?

"אמא תמכה בי ותומכת תמיד".

מה אהבת בקורס?

"זה המקום היחיד בצה"ל שמשלב המון מקצועיות. אנחנו עושים קורס של שנתיים וחצי כדי להגיע למעמד הזה, ובנוסף יש את הפיקוד על אנשים בים שזה דבר משמעותי. אתה צריך לדעת איך להניע חיילים כדי שהם יעשו את המשימה כמו שצריך. לצורך העניין, קורס טיס משלב המון מקצועיות ובסוף הטייסים לא מפקדים על חיילים. אני מאוד מתחבר למקצועיות ולפיקוד".

איך היה הקורס?

"זה קורס מאוד מאתגר שדורש הרבה הקרבה. מבחינת השלבים, בהתחלה אתה לא רואה הרבה בית בכלל, בין אם זה 21 יום בבסיס ואפילו 28 יום. גם בשלבים מוקדמים אתה יכול לדבר עם הבית רק 20 דקות בשבוע. אבל הקורס מאוד מספק ואפילו שזה קורס מאוד ארוך אתה מהר מאוד רואה גרף שיפור בעצמך כמו התמודדות עם כישלונות, עבודה תחת לחץ ואיתנות פיזית ומנטלית. מצד שני, יש גם את הרגעים הקשים שהסוף נראה רחוק שאתה לא מבין את המשמעות והקבע נראה לך קצת ארוך מדי, חמש שנים מסוף הקורס. כל הדברים האלה מכניסים אותך למצב שאתה לא יודע אם אתה רוצה להישאר. החתימה על הקבע היא משמעותית והיא נעשית בתחילת השירות. אתה מחליט על זה בגיל 18 כשאתה לא יודע באמת למה אתה נכנס ואז אתה צריך לממש את זה באיזשהו שלב. בדרך כלל הרגעים הקשים נגמרים בזה שמחזיקים חזק ומבינים למה הגעת ונשארים, זה מה שרוב החברים שלי עשו. כשאתה כבר רואה את הסוף אתה מבין את המשמעות של הדברים שעשית ולמה הגעת לפה דווקא. אני מאוד מרוצה מהבחירה".

יש חוויה מיוחדת שאתה זוכר מהקורס?

"היינו בימ"פ, בטירונות יחידה שלנו, זה שלושה חודשים באילת במוצב. אלה החודשים הכי קשים פיזית ומשמעתית. היינו לקראת הסוף שם והיה לנו איזה סיפור עם סירות גומי שלמדנו איך להפעיל אותן ובסוף אתה עושה עם הצוות שלך אקטים פיזיים מאוד ארוכים כמו מסעות, חילופים במים וכדומה. כל הלילה וקצת יותר היינו במים ורצנו שם על ההרים. ברגע שזה נגמר היינו יחד בים, בסירה מהירה יחסית, ואמרו לנו שאנחנו יכולים להתגאות ולהסתכל מסביב ולחשוב מה עברנו עם כל מי שנמצא פה עכשיו. הסתכלנו אחד על השני ובדיוק היתה זריחה. זה היה רגע משמעותי מאוד".

מה אתה ממליץ למישהו שנמצא לקראת גיוס וחושב על חובלים?

"אם מישהו מחפש מקום משמעותי ומבצעי שמשלב גם יכולות פיקוד וגם מקצועיות ברמה מאוד גבוהה. שווה לו לנסות להגיע וזו חוויה יוצאת דופן ומספקת, אפילו שהקורס מאוד קשה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר