צילום ליאור קפלן
צילום ליאור קפלן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת בהרצליה ופרשת השבוע

אין המדרש עיקר אלא המעשה. לעשות את מה שאני עושה בשלמות, בהתמדה ולהתקדם אל עבר המעשה הבא. פרשת "תצווה"

פורסם בתאריך: 6.3.20 08:05

כניסת השבת בהרצליה: 17:22

יציאת השבת בהרצליה: 18:19

קביעות. התמדה. התקדמות: פרשת "תצווה"

מדרש מעניין ודי מפתיע אשר מובא בהקדמה לספר 'עין יעקב' (חובר על ידי רבי יעקב בר שלמה אבן חביב) עוסק בשאלה: איזה פסוק הוא הפסוק הכולל? כלומר: מקיף/יסודי/חשוב/מתמצת שבתורה?

"לשלב הגמר" הגיעו כמה פסוקים: "מאמר מצאתי כתוב בשם המדרש ובקשתיהו ולא מצאתיהו בכל שיתא סדרי (היינו בכל התלמוד) וזה נוסחו: בן זומא אומר: מצינו פסוק 'כולל' יותר והוא: "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד", בן ננס אומר: מצינו פסוק כולל יותר, והוא: "ואהבת לרעך כמוך". שמעון בן פזי אומר: מצינו פסוק כולל יותר והוא: "אֶת הַכֶּבֶשׂ הָאֶחָד תַּעֲשֶׂה בַבֹּקֶר וְאֵת הַכֶּבֶשׂ הַשֵּׁנִי תַּעֲשֶׂה בֵּין הָעַרְבָּיִם" (פרשת תצווה, שמות כט:לט).

עמד רבי פלוני על רגליו ואמר:
הלכה כבן פזי!".

הפסוק עוסק בציווי על קרבן התמיד. קרבן ציבור הקרב כל יום פעמיים, בוקר וערב. בימי חול ובמועדים. תמיד. לכאורה לא משהו מרגש ומלא בהשראה במיוחד… תודו שרובנו היינו בוחרים את 'שמע ישראל' / 'ואהבת לרעך כמוך' / 'שמור את יום השבת' / 'לא תרצח' או פסוק אחר שמבטא ומהווה כיסוד ובסיס לחיים. אז זהו, שאת החיים בונים במעשים קבועים, בהתמדה לאורך זמן ובשאיפה לקומה הבאה. אחד בבוקר, וקדימה – אחד בערב. וכן על זו הדרך.

יש מימרא יפה: היום הכי חשוב בשנה הוא – היום! הדבר הכי חשוב שיש לעשות בעולם הוא מה שאני עושה – עכשיו! "הכבש האחד..". אין המדרש עיקר אלא המעשה. לעשות את מה שאני עושה בשלמות, בהתמדה ולהתקדם אל עבר המעשה הבא.

שבת שלום!

צחי וייס, תושב הרצליה, הוא מנכ"ל עמותת "גרעין תורני הרצליה". לתגובות ויצירת קשר: 052-6426832


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר