פרויקט דינל'ה. צילום: אסף אמר
פרויקט דינל'ה. צילום: אסף אמר

בגלל הקורונה ואחרי שלוש שנים: בוטלה יוזמת חלוקת המזון המבושל לנזקקים בפסח

פרויקט דינל'ה, שמספק אוכל חם במהלך החגים לקשישים ונכים, לא יתקיים בחג הפסח הקרוב מחשש להתפשטות הנגיף. רותם לוין ממייסדי הפרויקט: "יש תחושה קשה"

פורסם בתאריך: 10.3.20 17:22

בשל התפשטות נגיף הקורונה בישראל פרויקט דינל'ה, שמספק אוכל חם במהלך החגים למאות בתי אב בהרצליה, לא יקיים חלוקת מזון בחג פסח הקרוב. אחד מרכזי הפרויקט וממייסדיו, רותם לוין, מסביר כי ההחלטה שלא לקיים את החלוקה בחג היא העובדה שמעורבים ביוזמה אלפי אנשים ויש חשש להדביק את האוכלוסיות המוחלשות להן מחלקים את המזון.

"היוזמה שלנו מספקת בחגים אוכל מבושל למאות בתי אב, רובם קשישים ונכים", אומר לוין, "לצערי, אנחנו יודעים מה קורה עכשיו עם כל מצב הקורונה, ויש ביוזמה הזאת מגע בין אלפי אנשים. הרי מאות אנשים מבשלים אצלם בבית, מביאים את האוכל למרכז בבית הספר ברנר, שם מאות אנשים אורזים אותו ומשם משנעים אותו לבתים. חלק מהאוכלוסיות שאנחנו דואגים להם, כמו קשישים, הם אוכלוסיות בסיכון של וירוס הקורונה. לכן לצערי היינו צריכים לוותר על זה".

היוזמה המבורכת הייתה אמורה להתקיים השנה בפעם השלישית ואמורה להתקיים גם בשבועות. לוין לא אופטימי שמשבר הקורונה ייפתר עד אז. "בפסח, שבועות וראש השנה אנחנו מחלקים אוכל ואחרי הביטול של פסח לדעתי נבטל גם את הפעילות בשבועות. אני לא אופטימי, אבל אני מקווה שזה יסתדר".

רותם לוין

רותם לוין

איך המתנדבים קיבלו את הבשורה?

"יש תחושה קשה. ההחלטה לבטל התחילה במבול של טלפונים ממתנדבים ששאלו איך יגנו על עצמם מהדבקה ואיך למנוע ממישהו להדביק את אחד מהקשישים. עכשיו, אחרי הביטול, יש עשרות טלפונים של אנשים שמאוד מאוכזבים מהסיטואציה, אבל הם מבינים. מישהו היה צריך לקבל את ההחלטה הזאת, לצערי ולשמחתי, זה אני".

יש איזושהי אלטרנטיבה ליוזמה, או שהיא תבוטל לחלוטין?

"אנחנו נחכה כמה ימים ובתחילת השבוע הבא נבדוק עם מחלקת הרווחה למי אין פתרון בוודאות מבין כל בתי האב שאנחנו בדרך כלל מחלקים להם, ואז נבדוק את האפשרות לרכוש מנות דרך חברת קייטרינג, ורק חברי העמותה יחליטו אם הם מוכנים לקחת על עצמם ולמסור את המנות לנקודות קצה כלשהן כדי שיגיעו בסופו של דבר לבתי האב".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר