רחוב סוקולוב בהרצליה צילום עזרא לוי

הסוחרים בהרצליה במשבר: "אתה יכול לשים שלט 'בחינם' ואנשים לא ייכנסו"

המכה הכלכלית לא פוסחת על הרצליה: עסקים מתלוננים על ירידה בהכנסות ועל רחובות שוממים. "אם זה ימשיך ככה, נסגור"

פורסם בתאריך: 12.3.20 08:07

אחד מתופעות הלוואי של נגיף הקורונה שמתפשט בישראל היא פגיעה חמורה בעסקים ברחבי הארץ, שמתלוננים על מספר נמוך של קונים וירידה בפדיון היומי מאז הגיע וירוס הקורונה לארץ. כעת בעלי עסקים בהרצליה מספרים, כי המכה הכלכלית של הנגיף שמורגשת היטב ברחבי ישראל, לא פוסחת על העיר.

"המצב קטסטרופלי, יש פגיעה מאוד רצינית במסחר כאן בהרצליה" ,אומר אבי ציפסר, יו”ר ועד סוחרי מרכז העיר, "ראינו את זה בצורה הכי ברורה בפורים. רחוב סוקולוב, הרחוב הראשי של העיר, היה ריק, שומם מאדם, בקושי היו הורים וילדים מחופשים כמו בכל שנה. אם בכל שנה יש בפורים מאה אחוז תפוסה ברחוב, היו אתמול 20 אחוז בקושי. בעלי עסקים באים אלי ובוכים שאין עבודה, שהם לא פותחים קופה אפילו בימים מסוימים. אנשים מפסידים כסף בכל יום".

"אנשים מפסידים כסף בכל יום". אבי ציפסר

"זו תקופה קשה שנמשכת מאז שהקורונה הגיעה לישראל, זה מדרון שלא נעצר עד עכשיו – כשהוא הגיע לאפס", אומר אבי שטיינר, הבעלים של אופנת שטיינר ברחוב סוקולוב 47, "אין הכנסות, הרחובות ריקים. אנשים באים בתשע בבוקר, הולכים הביתה באחת וחצי כי אין מה לעשות בחנות, אין קונים. חוזרים בארבע עד שבע, ושוב הביתה. יש 70 אחוז בירידה של ההכנסות אצלי. אני סתם בא להעביר את היום. שמתי ג'ינסים במקום 199 שקלים ב-69 שקלים, רק שייכנסו, וגם ככה לא נכנסים. אין אנשים ברחוב. אתה יכול לשים שלט 'בחינם', וגם אנשים לא ייכנסו, כי אין אנשים. אם זה לא יעבור בפסח, הרבה עסקים כאן ייסגרו".

"יש ירידה של חמישים אחוז במכירות, אנשים לא מסתובבים ברחוב בכלל", אומר רונאל מסילתי, הבעלים של ד"ר לק ברחוב סוקולוב, "ייאמר לזכותו של ראש העיר, משה פדלון, שהוא עושה קצת אירועים במרכז, ומנסה לעזור לנו להתאושש באמצעות תנועה של אנשים, אני סומך עליו. אבל אם זה לא ישתפר, אני לא יכול להמשיך הלאה ככה. אם זה ימשיך ככה, נסגור".

גלידריית ד"ר לק בהרצליה

גלידריית ד"ר לק בהרצליה

למרות הפגיעה, יש בתי עסק שמצליחים לספוג את ההפסד בזכות הלקוחות הקבועים שלהם, כמו בית הקפה טוסקנה ברחוב הנדיב, שם אפילו מגבירים הילוך בכל נושא ההיגיינה בעקבות התפשטות הנגיף "כל הלקוחות כאן כמעט זה לקוחות קבועים", אומר שלמה שיר, הבעלים של בית הקפה "אנחנו מבקשים שמי שהיה בחו"ל ואמור לשהות בבידוד, יישאר בבידוד, ואנשים מקפידים על כך. בסך הכל הכללי אנחנו מרגישים טוב, האנשים הקבועים פוקדים את המקום מדי יום, אנחנו נותנים ג'ל במקום למי שמבקש ומגבונים לחים, יש לנו כיור לשטיפת ידיים ואם אנחנו תמיד מקפידים על היגיינה, אז עכשיו עוד יותר. אני שומע שיש בעיות בעסקים אחרים, אנחנו עוברים את זה יחסית בסדר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מלי

    מרכז מכוער .אין חשק לטייל.אין חנויות נורמליות.
    קחו דוגמא מרעננה וכפר סבא .תענוג לטייל שם במרכז יש הכל מהכל לא כמו בהרצליה.מדכא תמיד בלי קשר לקורונה.
    ועכשיו כשהקיץ מתקרב אי אפשר לצאת לרחוב לפני השקיעה.
    טיפת צל אין בסוקולוב.על עצים לא שמעו בעיר הזו.
    תראו ברחוב ביאליק ברמת גן.תענוג.יש צל בגלל עצים ששתלו משני צידיי הכביש.גם מקסים וגם עושה חשק לצאת לרחוב..העיקר שמחירי הדירות בשמיים בלי הצדקה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר