אינסה באס

פוטרתם בגלל הקורונה? המיזם החדש של בוגרת הבינתחומי יעזור לכם למצוא עבודה

כ-3,800 חברים הצטרפו בתוך ימים ספורים לקבוצת הפייסבוק "משרות בצל הקורונה" שפתחה בוגרת המרכז אינסה באס, מפוטרת טרייה שגם גייסה למיזם את חבריה. "אנחנו נמצאים במלחמה מסוג חדש שהעולם עוד לא יודע איך להתמודד איתה", היא אומרת

פורסם בתאריך: 19.3.20 09:24

פוטרתם בשל מגפת הקורונה? העומס במרכולים שלכם גובר ואתם מחפשים עובדים בדחיפות? המיזם של בוגרת המרכז הבינתחומי בהרצליה אינסה באס מציע לכם מגוון משרות ויכול לסייע לכם למצוא עבודה חדשה או עובדים חדשים.

כ-3,800 חברים הצטרפו לקבוצת הפייסבוק "משרות בצל הקורונה" שפתחה באס לפני ארבעה ימים בלבד. באס גייסה לצוות המוביל של המיזם סטודנטים ובוגרים של המרכז הבינתחומי הרצליה: גלעד מרק בתפקיד ראש השיווק, גולן רומנו – מנהלת הקהילה, יונתן אלדד – מנהל אופרציה ואילון קראוטהמר – מתכנת שבונה את האפליקציה של המיזם. בעמוד הפייסבוק של המיזם מתפרסמים פוסטים המציעים משרות לאיוש מיידי ושרשור של מחפשי עבודה שמציעים את עצמם תחת קטגוריות שונות כמו פיטנס אונליין, תכנות, תוכן דיגיטלי, תמלול ותרגום, בייביסיטר, טיפול בקשישים, חקלאות, אדמיניסטרציה, לוגיסטיקה ושינוע, חתונות ועוד. עכשיו עובדים המתנדבים על אתר שיעלה בימים הקרובים ועל אפליקציה שתצא בעוד כשבועיים.

"פוטרתי ביום ראשון מהעבודה שלי בסטארטאפ בתחום השיווק בשל מגפת הקורונה", מספרת באס, בת 27, בוגרת תואר ראשון בתקשורת אינטראקטיבית מהמרכז הבינתחומי, " כשהתחיל המשבר הופגזנו בהרבה חדשות שליליות שפוגעות במורל וכבר ראיתי לנגד עיני את הסדקים שמתחילים להיווצר גם אצל האנשים החזקים ושהחוסן שלהם נפגע. נוצרה בקרב אנשים הרגשה של בלבול וריק מאוד גדול. החלטתי שאני חייבת לגייס את הידע שיש לי בטכנולוגיה ולהשתמש בו כדי לחזק את המורל הלאומי ולהקים מעין מרכז תמיכה שיעזור לכל מי שהוא נפגע קורונה ולא בהיבט הרפואי, למשל כאלה שפוטרו בגלל המגפה. זה התחיל בפוסט שפרסמתי ביום חמישי בפייסבוק וקראתי לחברים להצטרף אלי למיזם למען הקהילה בתקופה של מגפת הקורונה והמשיך בקבוצת וואטסאפ שהקמתי. כשראיתי שהמיזם תופס תאוצה ויש הרבה עניין פתחתי את הקבוצה בפייסבוק במוצ"ש וכבר ביום ראשון היא יצאה לדרך.

ישיבת צוות של חברי המיזם "משרות בצל הקורונה"

"בשל המצב הנוכחי שלא מאפשר לנו מפגשים פנים אל פנים עם לקוחות למשל, הרבה אנשים מוצאים את עצמם במצב שבו הם צריכים ידע טכנולוגי כדי להתגבר על הבעיה הזאת. המציאות החדשה ממחישה לנו כמה אנחנו תלויים בטכנולוגיה ולכן אנשים ללא ידע טכנולוגי וגם אלה עם ידע בסיסי נדרשים להגדילו ולהתבסס עליו ביומיום כפי שלא עשו עד עכשיו. כולנו בני דור ה-Y שמבינים שעכשיו אנחנו נמצאים במלחמה מסוג חדש שהעולם עוד לא יודע איך להתמודד איתה. גייסתי מתנדבים בעלי רקע טכנולוגי עם ניסיון בעולם ההייטק שרצו כמוני לסייע לאנשים סביבנו למצוא עבודה באמצעות הנגשה של כלים טכנולוגים ותמיכה שלנו ועל ידי תיווך בינם לבין המעסיקים".

לבאס הצטרפה גולן רומנו, בת 26, סטודנטית שנה שלישית לתואר ראשון במדעי המחשב ויזמות במרכז הבינתחומי. רומנו שמעה על המיזם דרך בן הזוג שלה גלעד מרק שמכיר את אינסה מהתיכון ומונתה לתפקיד מנהלת הקהילה. "אנחנו קבוצה של עשרות מתנדבים שמה שמנחה אותנו זה הרוח של השיתוף והעזרה על ידי המשאב של הטכנולוגיה ועשיית הטוב", היא מספרת, " הפגישה הראשונית שלנו מנהלי הקהילה נעשתה אונליין דרך 'ZOOM'. רובנו לא הכרנו בכלל עד לפני כמה ימים. זה נטו תחושה של שליחות".

גולן רומנו

במה המיזם שלכם שונה מאתרי חיפוש עבודה אחרים ואפליקציות אחרות?

"קודם כל אנחנו פונים בכמה שפות למחפשי העבודה. אנחנו משתדלים שכל פוסט יהיה בעברית, אנגלית, ערבית ורוסית ושיפנה לכל החברה הישראלית. המטרה שלנו היא להנגיש את המידע על משרות שמיועדות לאיוש מיידי ובכך לעזור למחפשי העבודה שיצאו ממעגל העבודה עכשיו בעל כורחם למצוא עבודה ולמעסיקים למצוא עובדים. שוק העבודה מאוד השתנה עכשיו ויש הרבה מקומות עבודה שהוגדרו חיוניים ומתרחבים וזקוקים לעובדים באופן מיידי. פנינו לכל מיני עסקים, למשרד החקלאות, לחברות אספקה של מזון ולמרכולים שצריכים עכשיו תגבור. יצרנו שרשורים שמחפשי עבודה יכולים להציע את עצמם לפי נושאים ואנחנו מפרסמים פוסטים עם משרות. אנחנו מנסים גם לשדך בין מחפשי עבודה למשרות שמתפרסמות ואנחנו שולחים לינק לפוסט של המשרה לאותם מחפשי עבודה שיכולים להתאים באופן אישי ופונים אליהם אישית כדי לוודא שהם לא יפספסו את ההזדמנויות האלה.

"אנחנו גם מפנים את העסקים לשרשורים של מחפשי העבודה בתחום הרלוונטי. בהרבה קהילות אחרות מפורסמות משרות או מחפשי עבודה מפרסמים את עצמם אבל אין מי שעושה את החיבורים וזה המקום שבו אנחנו נכנסים. יש בקבוצה כ-50 אנשים שפרסמו תוך יממה אחת שהם מחפשים עבודה בתחום של תרגום. אנחנו פונים לחברות שעוסקות בתחום ומזמינים אותם לפרסם משרות אצלנו בקהילה כדי להוריד את הלחץ. אנחנו משתדלים להיות מאוד יצירתיים – למשל היה מישהו שחיפש צלם שיצלם את הדירה שלו והיה צלם חתונות שחיפש עבודה כי בוטלו אירועים אז שידכנו ביניהם.

הלוגו של קבוצת הפייסבוק "משרות בצל הקורונה"

"דבר ייחודי נוסף אצלנו הוא אנושיות. בשונה מכל אתר אחר בשוק נוצר שיח בקהילה בין מחפשי העבודה שמייעצים זה לזה ואף מעלים משרות שהם ראו ברשת בעצמם. בסיטואציה שנוצרה הרבה אנשים מחפשים קהילה ותמיכה, מישהו שאפשר לדבר איתו ולשתף אותו. אנחנו גם מאוד מקפידים לתת מענה לכל פניה.
"עוד דבר ייחודי שאנחנו נותנים הוא כלים טכנולוגיים לעובד החדש של פוסט קורונה, 'עובד המחר', אם זה כל מיני פלטפורמות וכל מיני קורסים שעלו לרשת והם עכשיו חינמיים לנוכח המצב ומסייעים בעבודה מרחוק. הרבה חברות פתחו את השירותים שלהם בחינם אבל הרבה אנשים לא מכירים את העולם הזה ואנחנו מנסים להוריד את זה לקרקע לאנשים שלא מכירים את התחום הזה. למשל העלנו פוסט שמופנה בעיקר לגרפיקאים על איך להשתמש ב'פייבר'. אני גם עובדים על שיתופי פעולה עם כל מיני גופים שיש להם כלים טכנולוגיים לעבודה מרחוק, כמו מיקרוסופט. אנחנו פונים לעסקים שמעוניינים לגייס עובדים לעבודות חיוניות זמניות או קבועות ולמחפשי עבודה להצטרף אלינו. נשמח גם לחסויות ושותפים ואנחנו רוצים לגייס כסף לטובת המשך קיום המפעל הזה שכולנו מתנדבים בו ימים כלילות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. סוכנות ביטוח אלמה

    כל הכבוד לגברת אינסה ,
    אני מכירה אותך מתרומותה הבלתי פוסקת לקהילה
    ועשיית פרוייקטים וניהולם בצורה מצויינת .
    באמת כל הכבוד , אנחנו מאחורייך .
    סוכנות ביטוח אלמה .

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר