יגאל יצקן עם בני משפחתו על רקע המעדניה. צילום באדיבות המשפחה

"מדי יום התקשרנו": כמעט שבועיים עברו מאז דיווח יגאל יצקן שיש חשש שנדבק ועד שקיבל תשובה חיובית

הבעלים של מעדניית "אצל יגאל" בהרצליה פיתוח נמצא בבידוד במלון דן פנורמה בתל אביב אחרי שהיה מאושפז בבית החולים מאיר. אשתו, שבינתיים נדבקה ממנו, נמצאת איתו. "העיקר שיהיו בריאים כולם", הוא אומר

פורסם בתאריך: 25.3.20 08:34

מגפת הקורונה המתפשטת הגיעה גם לפתח מעדנייתו של יגאל יצקן, הבעלים של מעדניית "אצל יגאל" ברחוב קדושי השואה 56 בהרצליה פיתוח כבר 38 שנה. יצקן, בן 66, חזר לפני כשלושה שבועות מבולגריה כשעוד לא היתה הוראה לחוזרים מאותה המדינה לשהות בבידוד. ימים ספורים לאחר חזרתו עלה לו החום והוא חשש שנדבק בקורונה. הוא מספר שעל אף פניותיו החוזרות ונשנות למשרד הבריאות ולמד"א רק ביום שבת לפני שבועיים עשו לו בדיקת קורונה שאת תוצאותיה החיוביות שמאשרות שאכן חלה בנגיף הוא קיבל לאחר שיזם שיחת טלפון עם משרד הבריאות וזכה להיות חולה מספר 603. אמש (שלישי) הוא עבר לבידוד במלון דן פנורמה בתל אביב אחרי שהיה מאושפז בבית החולים מאיר בכפר סבא. אשתו שנדבקה ממנו בנגיף (חולה מספר 861) נמצאת איתו. בנותיו התחילו היום (רביעי) בחיטוי המעדנייה ולפתוח אותה מחר.

"חזרתי ביום שישי, 6.3, מבולגריה. ביום ראשון, 8.3, עשיתי קניות למעדניה וביום שני שאחריו כבר הגעתי למעדניה", מספר יצקן, "עבדתי רק חצי יום ביום שני כי לא חשתי טוב והיה לי חום גבוה. מיד עדכנתי את מד"א בעניין ואמרו לי שאין לי צורך להיכנס לבידוד ושאני לא חולה קורונה כי בולגריה לא נמצאת ברשימת המדינות הנגועות בקורונה. יומיים אחרי זה נשארתי בבית על דעת עצמי. לא עבדתי והמעדנייה היתה סגורה. ביום חמישי, 12.3, הרגשתי יותר טוב ופניתי למד"א והם אמרו שאין בעיה שאחזור לעבודה. חזרתי באותו היום לעבודה ושוב עלה לי החום. אני חייב לציין שמהרגע שלא הרגשתי טוב אשתי היתה בקשר רציף עם מד"א בטלפון, היא כל הזמן התקשרה והתריעה על מצבי. חזרתי הביתה באותו יום ומאז בעצם לא יצאתי מהבית. הייתי כל הזמן בקשר עם מד"א ומשרד הבריאות אבל כמעט בלתי אפשרי לתפוס אותם בטלפון. אשתי ואני החלטנו על דעת עצמנו ומתוך אחריות לסביבה להכניס את עצמנו לבידוד מרצון. רק שבוע לאחר מכן, בשבת, לאחר שאשתי הודיעה למד"א שאם הם לא עושים לי בדיקת קורונה היא תיאלץ לקחת אותי למיון כי היא לא יכולה להשאיר אותי כך עם חום גבוה וחשש לדלקת ריאות, הם לקחו אותי לעשות בדיקת דם ושיקוף ריאות. הכל היה תקין ואז לקחו ממני גם בדיקת קורונה".

ומה קרה אז?

"אז התחילה סאגת הקורונה. מדי יום התקשרנו ללשכת הבריאות בפתח תקוה ושאלנו לגבי התוצאות ולא קיבלנו תשובות. רק שבוע לאחר מכן, בעקבות שיחת טלפון שיזמנו ביום שישי בשעה 9:30 בבוקר נאמר לנו שהבדיקה יצאה חיובית ואני נושא את הנגיף. בערב, בעקבות הבקשה שלנו, לקחו אותי לאשפוז בבית החולים מאיר. ביום שישי עשו גם לאשתי בדיקת קורונה ולמחרת התקשרו אליה מקופת חולים ואמרו לה שגם היא נושאת את הנגיף, על אף שאין לה שום סימפטומים ובינתיים היא נמצאת בבידוד ביתי. שנינו מרגישים טוב ומוגדרים חולים במצב קל. ביום שני בשעה 5:30 בבוקר עשו לי שוב בדיקת קורונה והתברר שאני עדיין חולה".

פנינה, אשתו של יגאל, מוסיפה: "מהרגע שהופיעו אצל יגאל התסמינים הייתי בטוחה שהוא חולה בקורונה. מיד ביקשנו שישלחו בודק שיעשה לו בדיקת קורונה ואמרו לנו שזה ייעשה וצריך רק אישור של הרופא המחוזי. זה לא נעשה. ביום חמישי שוב עלה החום ואז נאמר לו להישאר בבית ושישלחו בדיקה לגילוי קורונה וזה לא נעשה. ביום שבת לפני שבוע כשראיתי שהחום עלה והשיעול גבר התקשרתי למד"א ואמבולנס פינה אותו לבית החולים מאיר ושם הוא עבר בדיקת קורונה. מאז הייתי בקשר עם לשכת הבריאות בפתח תקווה בכל בוקר כדי לקבל את התוצאות ונעניתי כל פעם בשלילה שאין תשובות. הסברתי שהוא היה בקרבה של הרבה אנשים ומן הראוי שניידע אותם אבל לא היתה תשובה".

ומתי קיבלתם תשובה חיובית?

"ביום שישי האחרון פניתי ביוזמתי עוד פעם ללשכת הבריאות ואז בישרו לי שיש לו קורונה. אחר כך התקשרו כדי לשאול היכן הוא היה ואני סברתי לתומי שהוא ברשימה ועכשיו נקבל הסבר הנחיות מה לעשות עם העובדה שהוא חולה בקורונה. אף אחד לא התקשר ולא אמר דבר. התקשרתי למד"א והם אמרו שזה לא מעניינם, התקשרתי לקופת חולים מאוחדת ששם אנחנו מבוטחים ואמרו שזה לא מתפקידם ומנהל הסניף אמר שאין מה לעשות ושצריך להיאזר בסבלנות ובלשכת הבריאות אף אחד לא ענה לי. דיברתי גם הרופא שלנו בטלפון והוא אמר שאם לא קיבלנו תשובה תוך כמה ימים בטוח אין לו קורונה, 'אחרת היו מודיעים לכם'. זה היה מאוד מתסכל. ממש הרגשתי שיש חוסר תיאום בין מד"א לבין קופות החולים ולבין לשכות הבריאות. על דעת עצמי החלטתי שכדאי שהוא יתפנה לבית החולים מאיר ויקבל שם טיפול".

גם את נדבקת.

"כן. בינתיים ביום שישי עשו לי ממד"א בדיקת קורונה בבית ולמחרת, בשבת, קיבלתי תשובה מקופת החולים שיש לי קורונה. מאז אני בביתי והם מתקשרים אלי פעם-פעמיים ביום מקופת החולים ושואלים לשלומי וקיבלתי מעין ערכה עצמית של סיטורציה וכו'. אני מאמינה שיש הרבה אנשים כמוני ללא תסמינים שהם חולים. משדרים לנו בתקשורת שהכל מתנהל טוב ואת מרגישה על בשרך שלא הכל מתנהל כשורה ואין מענה וזה מה שמתסכל. אני מאוד מקווה שיתעשתו, שהכל יתנהל בצורה יותר מסודרת ושאנשים ירגישו חוסר תסכול ולא יפלו בין הכיסאות".

ביום שישי שעבר, 20.3, הפיץ יצקן הודעות לקהל לקוחותיו ובישר להם שחלה בנגיף. "קיבלנו תגובות חיוביות מאוד. למשל 'אנחנו משפחה', 'רק תרגיש טוב', 'אנחנו מחכים לך' ו'אנחנו דואגים'. כל הזמן שולחים לי הודעות ששואלות לשלומי ומאחלות לי החלמה מהירה. אפילו קיבלתי הודעה מלקוחה 'איך עשית לי את זה? לא ידעתי שאני יודעת לבשל!'".

מה קורה עכשיו עם המעדניה?

"הבנות שלי עובדות על פתיחת המעדנייה עוד השבוע (השיחה התקיימה ביום שני; מל"ג) וביום רביעי המעדנייה תעבור חיטוי וניקוי וכל מה שצריך וביום חמישי בבוקר הן יפתחו. בכל שנה השבועיים שלפני פסח הם הכי פוריים וכנראה פספסנו אותם. אבל לאט לאט נחזור לעמוד על הרגליים ויהיה בסדר. העיקר שיהיו בריאים כולם".

בנותיו של יגאל יצקן מחטאות את המעדנייה

ממד"א נמסר בתגובה: "ההחלטה את מי לדגום ואת מי לא נתונה בידי משרד הבריאות בלבד ולמד"א אין כל שיקול דעת בנושא. אנו פועלים על פי ההנחיות והנהלים שנקבעו".

ממשרד הבריאות לא התקבלה תגובה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר