אסף פלדמן בנתב"ג. צילום: פרטי

המסע להרצליה של אסף פלדמן: "נחנקתי מדמעות כשהמטוס נחת בנתב"ג". צפו

שלושה שבועות בלבד מתחילת הטיול, ואחרי שבוע לא פשוט, הצליח אסף פלדמן מהרצליה להגיע מקוסטה ריקה להולנד, ומשם הביתה לישראל. הוא מבטיח שעוד יחזור לטייל

פורסם בתאריך: 26.3.20 13:26

מגפת הקורונה תפסה מטיילים ישראלים רבים בחו"ל, כשמדינות רבות הכריזו על סגר, המטוסים במרחב האווירי מתמעטים וטיסות רבות מתבטלות. רבים מהם שמבקשים לחזור הביתה לישראל גילו שהמשימה לא פשוטה כלל. ההרצלייני אסף פלדמן, בן 21, מצא את עצמו במרכז אמריקה בטיול שאחרי הצבא. פלדמן עקב אחר התפשטות המגפה והחל כבר לפני כשבועיים לחפש טיסה חזרה מקוסטה ריקה לארץ. אחרי מאמצים רבים להגיע הביתה ומסע של יותר מ-24 שעות הצליח פלדמן, ביום שלישי לפנות בוקר, לאחר כשלושה שבועות בלבד מתחילת הטיול, להגיע חזרה הביתה לביתו שבהרצליה.

יותר מ-100 ישראלים, בהם שני הרצליינים, תקועים בקוסטה ריקה: "אם לא נחזור עכשיו נתקע פה חודשים"

פלדמן הוא בין היחידים שהצליחו לחזור הביתה מקוסטה ריקה בימים האחרונים, ישראלים רבים מחכים לחזור הביתה עם טיסת אלעל שאמורה לצאת ביום חמישי מקוסטה ריקה לישראל. עכשיו פלדמן נמצא בבידוד בביתו והוא מחכה לתקופה שאחרי הקורונה לחזור לעבודה בבית הקפה שבו עבד לפני כן, להירשם ללימודים אקדמיים ולהשלים את הטיול שנקטע בתחילתו.

"אחרי שתי טיסות, אחת מקוסטה ריקה להולנד והשנייה מהולנד לישראל, הצלחתי סופסוף להגיע חזרה הביתה", מספר פלדמן, "נחנקתי מדמעות כשהמטוס נחת בנתב"ג. המטוס היה מלא בישראלים, כולם מיעדים שונים בדרום אמריקה כשאני היחיד מקוסטה ריקה. התרגשתי מאוד בסוף הטיסה כשהדיילת נאמה נאום וסיימה בשיר פרידה וכולנו מחאו כפיים. ההורים שלי הגיעו לנתב"ג, נופפו לי מרחוק ואני נסעתי לבד ברכב שהם השאירו לי לבידוד בבית. כולנו התרגשנו מאוד, היה שבוע מאוד מעמיס נפשית ורגשית. אני מרגיש מעולה, ישנתי המון ואני מרגיש שירדה לי אבן מהלב. אני עדיין לא מאמין שאני בבית".

אסף פלדמן בדרך מקוסטה ריקה לארץ. צילום: פרטי

היו לך חששות שלא תצליח להגיע הביתה?

"כן. במשך שבועיים ניסיתי להשיג כרטיס טיסה לארץ וזו היתה משימה מאוד קשה כי הרבה טיסות התבטלו. היה לי כרטיס פתוח ולפני כשבועיים הקדמתי ושיניתי את הטיסות בחזרה, אבל לא חשבתי שהן יצאו לפועל בגלל כל הביטולים. נרשמתי ליתר ביטחון לטיסה של אלעל שאמורה לצאת מקוסטה ריקה לישראל ביום חמישי. הגעתי לשדה התעופה בסן חוזה בקוסטה ריקה חמש שעות לפני ההמראה והטיסה היתה מפוצצת לגמרי. למזלי, הטיסה להולנד לא בוטלה. כשהגעתי לשדה התעופה באמסטרדם, הלוח היה מלא בטיסות שבוטלו פרט לארבע ושלי הייתה בין אלה שלא בוטלו. הצלחתי לישון קצת בטיסה הראשונה, הייתי מותש מכל השבוע, אבל גם לחוץ לגבי הטיסה השנייה. נרגעתי רק עם הנחיתה בנתב"ג".

אתה מבואס שאתה נכנס לבידוד?

"כרגע עדיין לא מרגיש את הבאסה, אולי אתחיל להשתעמם בעוד כמה ימים אבל כרגע עדיין קצת באופוריה מההגעה לארץ".

אתה עדיין בקשר עם הישראלים שנשארו בקוסטה ריקה ומחכים לחזור הביתה?

"כן, אני עדיין נמצא בקבוצה ומתעדכן במצב שלהם, דואג להם המון ומקווה שיצאו משם בהקדם הקונסול הישראלי בקוסטה ריקה מייק דריקז המדהים מתאמץ ועובד בלי הפסקה כדי להחזיר את כולם הביתה".

אתה מתכנן להשלים את הטיול שנקטע באמצע?

"אני חושב שאחזור למזרח, כמו בתכנון המקורי לפני שהתפרץ הווירוס – לטייל במזרח, בוייטנאם, קמבודיה, לאוס ועוד. עם ההתפרצות של המגפה בעולם החלטתי לשנות יעד למרכז אמריקה ולטייל בפנמה, קוסטה ריקה, ניקרגואה וגואטמלה. הספקתי לטייל רק שלושה שבועות במקום חודשיים עד מאי. כמובן שזה יקרה רק אחרי שהמצב יירגע לחלוטין. זו היתה חוויה קשה ואני לא אקח סיכונים".

מה תעשה לאחר שתסיים את תקופת הבידוד?

"אצא להתאמן בגינה ליד הבית, אשב בדשא ואשמע קצת מוזיקה".

מה אתה מתכנן לתקופה שאחרי הקורונה?

"הייתי מלצר ואחר כך אחמ״ש בלנדוור ברמת השרון אז אני מתכנן לחזור לעבוד שם לאחר שהמצב יירגע ולעשות פסיכומטרי בו-זמנית כדי להירשם ללימודים אקדמיים ולהתחיל ללמוד בשנה הבאה. עדיין לא בטוח מה אלמד, אני ממש מתלבט בין כמה דברים. כנראה שאלמד וטרינריה או הנדסה כלשהי".

איך אתה מסכם את החוויה שעברת?

"החוויה הזו פתחה לי את העיניים וגרמה לי להבין שאני צריך להעריך את המשפחה והחברים ולהודות המון על כל מה שיש לי. היה לי שבוע קשוח מאוד ואני מאושר להיות בבית, מרגיש כמו חלום שהתגשם. אני מודאג בנוגע לשאר הישראלים והחברים שעדיין לא מצאו את דרכם הביתה וקורא לכל אלו שבחו״ל לשמור על עצמם, לדאוג אחד לשני, להישאר ביחד ולהחזיק מעמד".

הוריו של אסף, אילנה וצביקה פלדמן, ואחותו ליאור: "השבוע שעבר היה אחד הקשים בחיינו. שבוע מותח ומורט עצבים שבו כמעט ולא ישנו ובו התנהלנו לפי שעון קוסטה ריקה (שמונה שעות אחורה מישראל) ועשינו מאמצים אדירים כדי למצוא פתרון להחזיר את אסף בננו לישראל. לצערנו, במהלך כל השבוע כל מאמצינו נכשלו – הזמנת טיסה דרך טורונטו קנדה, שליחת דרכון ישן עם ויזה לארה"ב שעוד היתה בתוקף אך לא הגיע בזמן ליעד וכמובן נסיון לארגן טיסת חילוץ בחברת מגנוס חילוץ שלא יצאה לפועל.

"לבסוף אסף עלה על טיסה מתוכננת בחברת KLM דרך אמסטרדם. את היממה שבה אסף היה בדרכו ארצה עברנו צעד צעד, החל מההודעה הראשונה שאסף הגיע לשדה התעופה בסן חוזה ועשה צ'ק אין לטיסה, דרך נחיתת ביניים בליבריה, שש שעות המתנה באמסטרדם, הנסיעה לנתב"ג והמפגש המרגש אך המרוחק עם אסף באולם מקבלי הפנים בנתב"ג בדרכו לבידוד הביתי. מכל השבוע הנוראי שעברנו נזכור ונעריך את החוזק המשפחתי ואת העוצמה שיש למילים ומעשים של הורים וילדים. השבוע אמנם היה הקשה בחיינו, אבל כעת ממשיכים הלאה ומקווים שמשבר הקורונה יחלוף במהרה עבורנו ועבור כל ישראל ונחזור לשגרת החיים הרגילה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר