צילום אילוסטרציה חן גלילי

הורים לחיילים בלהקה צבאית: "צה"ל גורם להם לסכן אותנו בהידבקות בקורונה"

החיילים ממשיכים להופיע ולמרות ההסגר חוזרים מדי יום ללון בבתיהם. ההורים חוששים שידביקו אותם ובני משפחה אחרים בנגיף. צה"ל: "תבחן האופציה להציע הלנה בבסיס"

פורסם בתאריך: 31.3.20 07:40

הורים מאיזור השרון חוששים שילדיהם, שמשרתים בלהקה צבאית יחלו בווירוס הקורונה וידביקו אותם ואת בני המשפחה האחרים, בהם גם סבים וסבתות שמתגוררים עם חלק מהמשפחות. במסגרת תפקידם הם משתתפים בהכנות ובחזרות מוזיקליות לקראת הופעות חיות ללא קהל של טאלנטים שאותם הם מלווים וכן הופעות בפני חיילים קרביים בבסיסים להרמת המורל. נציין כי החיילים מתגוררים בבית הוריהם ויוצאים כל יום לחזרות עם חבריהם בעיקר ברכב המשפחתי בשל דלילות התחבורה הציבורית והחשש לנסוע בה.

"הבן שלנו, כמו גם חבריו, יוצא וחוזר כל יום הביתה מהחזרות עם הרכב המשפחתי וחושף אותנו לסכנת הידבקות בנגיף", אומרים ההורים, "מדובר פה בסכנת חיים. מדוע לסכן את בריאותי ואת בריאות משפחתי – אשתי, הוריי המבוגרים וילדיי האחרים הדרים בביתי? איפה האחריות והשמירה על בריאותנו? זה מייתר את הסגר שנגזר עלינו ואין פה שום הלימה לרוח הנחיות משרד הבריאות. נראה שההנחיות לא מספיק מחלחלות לצה"ל. מדוע צה"ל לא משכן את החיילים האלה לתקופה זאת בבית החייל או באחד הבסיסים ומקפיא את חזרתם הביתה למשך כחודש, בדומה למדיניות הנהוגה לגבי חיילים קרביים? החיילים הקרביים לא צפויים לחזור הביתה לפני יוני וכאשר הלהקה מופיעה בפניהם מבודדים את הלהקה מהחיילים הקרביים. כמו שצה"ל יודע לדאוג לחיילים הקרביים ומונע מהם מגע עם האזרחים, אנחנו מצפים שגם כך הוא ידאג למשפחות החיילים שבעורף".

האם היו חיילים שפנו בעניין למפקדים? האם ההורים פנו?

"ידוע לנו כי לחיילים שפנו והציגו את הבעיה שהם עלולים להביא את הנגיף הביתה הוצע להישאר וללון בבסיס שהוא פתוח ונעדר מקומות לינה מסודרים אך לא ניתנה להם פקודה לעשות כן. מה גם שחייל שמעלה את הבעיה נתפש בעיניי המערכת כאחד שלא סומך עליה שתדאג לביטחונו ולצרכיו וזה עלול לפגוע בתדמיתו וביחסיו עם חבריו החיילים ומפקדיו. המצב הנוכחי שבו החייל יוצא ונכנס כל יום הביתה מציב אותו בין הפטיש לסדן. מצב בלתי אפשרי שבו בעצם מילוי תפקידו הוא מסכן את משפחתו כאשר הוא מגיע הביתה. היו גם הורים שפנו לחיל החינוך שאחראי על הלהקה אך נאמר להם כי מדובר בתקופת חירום ושהחיילים נמצאים בכוננות. אנחנו מסכימים ומזדהים עם הצורך וההחלטה של צה"ל לתרום מיכולותיו בשעה מאתגרת הזאת אבל מה איתנו? מצד אחד, המדינה, ראש הממשלה ומשרד הבריאות, פוקדים עלינו להישאר בבית, ומצד שני, צה"ל ומשרד הביטחון תובעים לקחת אחריות על הטיפול במשבר, דוהרים להוכיח שכמו בעת מלחמות העבר, הצבא יודע לספק שירותי בידור כה חשובים לאוכלוסייה ובאותה נשימה מביאים עלינו בכוח, ובאונס יש להגיד, את הסכנה היישר אל תוך ביתנו. היכול להיות אבסורד גדול מזה? אנחנו בטוחים שצה"ל יכול לדאוג לכל חיילי העורף לסידור לינה אבל, לצערנו, אף אחד לא טורח ולא מתאמץ לעשות זאת".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל פועל על פי הנחיות משרד הבריאות ומתוך כך פועל לשמירת בריאותם של כלל החיילים אשר נדרשים להתייצב במחנות השונים של צה״ל ובני משפחתם. יצוין כי נעשה רידוד משמעותי במספר החיילים העורפיים המגיעים לבסיסים מדי יום. בבסיסים המוגדרים כ'פתוחים' אין לינה לכלל החיילים, לכן על כל פניה פרטנית של חיילים במקרים בהם הוריהם חוששים מקירבתם, תבחן האופציה להציע הלנה. צה"ל העמיד אוטובוסים להגעה בטוחה לבסיסים ומהם לבתים על מנת לעמוד בהגדרות הבריאות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר