חתולים ברחובות הרצליה. צילום: ענת לוינסון

ענת לוינסון מאכילה מדי יום 400 חתולים בהרצליה וזקוקה לסיוע בתקופה הזו: "אני חנוקה כלכלית"

לוינסון רוכשת על חשבונה שקי מזון וטוענת שהעזרה שהיא מקבלת מהעירייה לא קרובה להספיק. היא גם קוראת לעירייה להגדיל את מספר הסירוסים והעיקורים

פורסם בתאריך: 31.3.20 14:16

בימים של סגר בשל מגפת הקורונה, כשאין כמעט איש ברחוב, יש מי שלא שוכח את חתולי הרחוב ודואג לטפל בהם ולהאכילם. עיריות ברחבי הארץ החלו בימים האחרונים לדאוג לבעלי החיים שנותרו ברחובות ומפזרות באמצעות מתנדבים מזון לחתולים. אחת מהאנשים שדואגות לחתולים ההרצליינים היא ענת לוינסון, שמחלקת להם מזון ולוקחת אותם לטיפולים כבר 17 שנה.

"בגלל מגפת הקורונה והסגר האנשים שהיו שולחים לי מדי חודש באופן קבוע שקי מזון כדי שאחלק לחתולים הפסיקו לעשות זאת", מספרת לוינסון, "רבים מהם יצאו לחל"ת ונמצאים במצב של אי ודאות אם יהיה להם כסף בעתיד. אני מחלקת ביום אחד שני שקי מזון של 18 ק"ג כל אחד לכ-400 חתולים בשמונה פינות האכלה, רובן בנווה עמל וחלק ליד העבודה שלי בהרצליה פיתוח. עכשיו הרבה עיריות קיבלו תקציב למזון לחתולים מהמדינה וחילקו אותו למאכילים. לפני כשבוע קיבלתי שק מזון מהעירייה לחלק לחתולים אבל הוא נגמר ולא ברור לי מתי ואם אקבל שקים נוספים. לדעתי הם פעלו לא נכון כי לחלק שק אחד למאכיל, במיוחד למישהי כמוני שיש לה הרבה פינות האכלה, זו טעות וזה לא מספיק אפילו ליום אחד. כמובן שאני לא משאירה את החתולים רעבים וקניתי מכספי שקי מזון, כשעלות כל שק מזון היא בין 90 שקלים ל-130 שקלים. אני עושה את זה עם כל הלב אבל זה מאוד מקשה עלי כי אני חנוקה כלכלית ולא יכולה לממן את זה, מצבי הרפואי לא טוב והמשכורת שלי מאוד צנועה. אני ממש מקווה שבעירייה ידאגו לי לשקים נוספים כדי שאוכל לחלק לחתולים. בינתיים אני מוציאה מכיסי ונכנסת לחובות".

ענת לוינסון. צילום פרטי

מה קורה עכשיו בזמן הסגר עם המאכילים של חתולי הרחוב, כשיש הגבלה של תנועת התושבים עד 100 מטר מהבית שלהם?

"הפעילה החברתית והח"כית מיקי חיימוביץ דאגה לזה שמאכילי חתולים יכולים להמשיך להאכיל את החתולים ולא להיות מוגבלים ל-100 מטר. בכל עיר העירייה מכירה את מאכילי החתולים ומאפשרת להם להמשיך לדאוג לחתולים וחלק להם אוכל. לצערי, הרבה מאכילים לא מתעדכנים בפייסבוק ולא יודעים על זה ולכן הרבה זנחו את פינות האכלה שלהם. זו ממש בעיה. עכשיו כשבתי המלון לא עובדים, מסעדות רבות נסגרו ואלה שנותרו פתוחות לא עובדות באותה התפוקה ואולמות אירועים וצהרונים לא פועלים – יש פחות אוכל לחתולים. הרבה מהמקומות האלה היו דואגים להאכיל את החתולים שעכשיו ירעבו למוות. לצערי, אני בין המאכילים הבודדים בהרצליה. בנוסף לכך לפני כשלושה שבועות היה גל מטורף של נטישות של בעלי חיים כי אנשים נבהלו וחשבו שזה מדבק לבעלי חיים. מלא ננטשו בעמותות, שקורסות במיוחד עכשיו ללא תורמים. דווקא עכשיו כשאנשים נמצאים יותר בבית ויכולים יותר לטפל וחתולים וכלבים שנותנים אנרגיות כל כך טובות ומרפאים הייתי מצפה שיותר חתולים ימצאו בית חם".

"מעבר לחלוקת האוכל לחתולים", מוסיפה לוינסון, "יש צורך ביותר עיקורים וסירוסים לחתולים. יש מלא המלטות עכשיו וצריך לעקר את החתולות. בפינות האכלה שלי יש שתי הריוניות שצריך לעקר אותן. זה חוסך את הסבל של הגורים אחר כך ברחובות, כמו רעב והרבה מהם נדרסים. כל הזמן אנשים זורקים לי ליד הדלת חתולים חולים וגורים כי הם יודעים שאני מטפלת בהם ולוקחת חלק לביתי. בדרך כלל אני מוציאה מכיסי סכומים מטורפים, אלפי שקלים בחודש, לבדיקות וטיפול אצל וטרינר. לא פעם אין כוננים שיבואו לטפל בחתולים שנדרסו ואני לוקחת אותם על חשבוני לבית החולים הווטרינרי. אני הבן אדם הכי חיובי שיש ועכשיו בגלל הקורונה וכל מה שקורה מסביב אני הכי פסימית שיש. אני אשמח שמהעירייה יספקו לי עוד שקי מזון לחתולים, ידאגו לעיקורים וסירוסים ולטיפולים רפואיים. אני קוראת ולכל מי שיכול לעזור בהאכלה או לתרום אוכל לחתולים, כסף לטיפולים או להעניק טיפול רפואי לחתולים ללא עלות להירתם למאמץ ולדאוג לחתולים בעיר. הם בוודאי שלא אשמים במצב הזה, הם מסכנים וגם להם צריך לדאוג".

תגובת העירייה תובא כשתתקבל.

ניתן ליצור קשר עם ענת לוינסון במספר הטלפון: 052-3301310.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למרות רצונה הטוב
    האכלת חתולים גורמת נזק אקולוגי כבד ומהווה התערבות קשה בשרשרת המזון וחוקי הטבע
    בגלל שהחתולים שבעים מתרבים העכברים והעכברושים ועוד
    לטובת כולם נא להכריז על האכלת חתולים פעולה שמזיקה לציבור!!!! ויפה שעה אחת קודם

  2. טליה

    חייבים להפסיק בחוק את האכלת החתולים
    זו פגיעה חמורה בבעלי החיים והתערבות קשה בשרשרת המזון ובתהליכים שבטבע

  3. מודאג...

    ממש מגעילה. חושבת שהיא עושה מעשה נאצל, שתאכיל בני אדם במקום. וחוץ מזה, בקשר לבקשה שלך מהעיריה לעקר אותם: אם לא היית מאכילה אותם הם לא היו מתרבים בצורה כזאת המונית. הסיבה להתרבות שלהם היא המציאות הזאת שיש להם כל כך הרבה אוכל אז למה לא להמליט עוד גורים לחיים היפים והטעימים האלה???

  4. אלי

    את עושה עבודת קודש תמשיכי כך ואל תתייחסי לתגובות המרושעות פה😍

  5. אוהב עמו

    האבסת חתולים היא צורך פסיכולוגי של בני אדם. חתולים לא צריכים את גב לוינסון. עדיף להפסיק לתמוך בהאבסת החתולים שלה.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חתולים הם חיה שמביאה אנרגיות טובות לסביבה , מדבירה מזיקים ( גם אם הם שבעים ) ,
    על ידי יצירת פינות האכלה מסודרות יש אפשרות לשלוט על עיקורים וסירוסים כי אחרת לא היתה שום דרך לעשות את זה וככה היו מתרבים בטירוף. . אם עדיין לא שמעתם – מי שאוכל יותר לא מתרבה יותר ! רק עיקורים וסירוסים מונעים את ההתרבות ומונעים עוד סבל ברחובות . מי שעדיין לא מכיר את החיה המדהימה הזאח – ממליצה לכם לנסות . אתם לא יודעים מה אתם מפסידים ! אגב , מי שדואג לבעלי חיים לרוב גם דואג לבני אדם . בריאות לכולם

  7. יניב

    רגע, העירייה מממנת מזון לחתולים?!
    לשם הולכת הארנונה?
    להפסיק עם זה מייד, ושהגברת תלך בבקשה על חשבון הכסף הזה לטיפול פסיכולוגי מונע.

  8. blacknasa

    הבעיה הכי גדולה בהרצליה זה שהעירייה לא מעקרת חתולי רחוב וזה הפך לבעיה , אני יצרתי איתם קשר פעמים רבות אבל הם לא עושים כלום , אני עיקרתי על חשבוני מספר חתולים , העירייה של הרצליה היא בושה של עירייה, לגביי הגברת חזק ואמץ ואל תקשיבי לגיבורי המקלדת

  9. טלי

    אישה מהמהמת מי יתן שיהיו עוד הרבה כמוה כול הכבוד תקופה קשה גם לחתולים כלבים לא מגיע להיות רעבים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר