מאבק של אמא מהרצליה לילד עם צרכים מיוחדים הפך לויראלי: "לא סופרים אותנו"

פוסט זועם של שרון שורץ-מישקובסקי בו היא מספרת על ההתמודדות עם הפסקת המסגרת של בנה בחינוך המיוחד זכה למאות שיתופים ותמיכה רבה. "הוא מתפרק, הוא פוגע בעצמו בצורה מאוד קשה", היא אומרת

פורסם בתאריך: 2.4.20 08:16

אחת התוצאות של השבתת מערכת החינוך והפיכתה למקוונת היא סגירת כל מוסדות החינוך המיוחד, מה שהותיר עשרות אלפי הורים ברחבי הארץ ללא מענה הולם לילדיהם. שרון שורץ-מישקובסקי מהרצליה, היא אמא לאביב בן ה-15, ילד עם צרכים מיוחדים שלומד בבית הספר "גיל" בתל אביב, שנסגר בעקבות השבתת מערכת החינוך. פוסט כנה וזועם שכתבה אתמול על ההתמודדות היומיומית ללא סיוע, זכה למאות שיתופים ותגובות ואף הגיע ל-"סטטוסים מצייצים".

"מר ליצמן, אבוהב, פרץ ומקבלי החלטות", כתבה שרון בפוסט, "רק רציתי שתראו מה עושה סגירת החינוך המיוחד לילדים שלנו. ותאמינו לי שחסכתי מכם את התמונות הבאמת קשות. לא בשבילכם אלא מפאת כבודו של הילד שלי שלא יחשף בשעותיו הקשות ביותר. אנחנו מתארגנות קבוצה של הורים שילדיהם בסיטואציות קשות מפאת ביטול החינוך המיוחד לנסות להשפיע על מקבלי החלטות להחזיר לילדינו את המסגרת כי זה טיפול! רפואי! חיוני!".

ידו הפצועה של אביב מישקובסקי. צילום אביב מישקובסקי

"הבן שלי בתפקוד מגוון, אני לא אוהבת את החלוקה לתפקודים גבוה או נמוך. יש לו יכולות גבוהות, אבל יש לו קשיים מאוד ניכרים בוויסות", אומרת שרון, "הוא נמצא מאז ומתמיד במסגרות של חינוך מיוחד. זה כבר עוד מעט שלושה שבועות שאין לו מסגרת, וזה מאוד קשה, גם לו וגם לנו. מההתחלה היה לו קשה, עזרנו לו קצת באמצעים כימיים, בתרופות ההרגעה שהוא לוקח. היינו צריכים להעלות לו פי שלושה את המינון".

איך הקשיים שלו באים לידי ביטוי מאז שהושבת בית הספר שלו?
"הוא מתפרק, הוא פוגע בעצמו בצורה מאוד קשה, שמשאירה עליו סימנים, וזו רק ההתחלה, זה ילך ויתדרדר. ויש לי עוד ילד בן 11, שצריך לראות את אח שלו דופק את הראש ברצפה, זה קשה, זה מלחיץ אותו. לאביב הייתה תקופה קשה מאוד בעבר, הוא אף הגיע לאשפוז במחלקה סגורה. לקח לנו שנה וחצי, שנתיים להביא אותו למקום טוב יחסית, ועכשיו אנחנו מפחדים שהוא יחזור למצב גרוע יותר, שתהיה רגרסיה".

יש אלטרנטיבות מקוונות שמציעים לכם בבית הספר?
"הוא לא יכול לתפקד עם מסכים. הוא היה במחלקה הסגורה בין היתר בגלל התמכרות למסכים, ועכשיו מציעים לנו עוד מסכים, זה לא אפשרי. בבית גם אין לו את כל מה שיש לו בבית הספר. את החדרים השונים, את שיעורי הנגינה בפסנתר, את חדר התעסוקה שלו, את חדר הכושר שלו, אני לא יכולה לייצר את הדברים האלה בבית. הוא לא מוכן לשתף פעולה בלמידה בבית".

מה הדרישות שלך ממשרד הבריאות? ממשרד החינוך?
"שיסתכלו עלינו כמו שמסתכלים על ילדי הרופאים, כשירות חירום. אם אפשר למצוא דרך ללמד את ילדי הרופאים, אפשר גם למצוא דרך ללמד את הילדים שלנו. אני יודעת שיש הורים לילדים עם צרכים מיוחדים שלא רוצים לשלוח אותם, אין בעיה, אבל יש הרבה שכן מחפשים פתרון למצב ודורשים מסגרת".

בעקבות פרסומה של שרון, פנו אליה עשרות הורים לילדים עם צרכים מיוחדים שנמצאים במצב זהה, וכעת החלה להתאגד קבוצה המחפשת דרך לפתור את הבעיה שנוגעת לכל כך הרבה הורים ברחבי הארץ. "בעקבות הפרסום בפייסבוק פתחנו קבוצה, שתוך 24 שעות הצטרפו אליה מאה הורים שרוצים להבעיר את השטח, למצוא פתרון לבעיה הזאת", אומרת שרון.

היו לך ציפיות שהפוסט יקבל כל כך הרבה חשיפה?
"לא היו לי ציפיות לגבי התהודה של הפוסט, אבל כן חשבתי שהורים יצטרפו כמעוניינים לעשות משהו בנידון. כי אם אנחנו נחכה ולא נעשו כלום, אז אנחנו אחרונים בתור מבחינת הטיפול בנו, לא כל כך סופרים אותנו בכל הסיטואציה הזאת".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "מיד עם ההחלטה לסגור את מוסדות החינוך לחינוך מיוחד, החל המשרד לבצע היערכות מיוחדת כדי לתת מענה חינוכי טיפולי והפגתי עבור ציבור התלמידים עם הצרכים המיוחדים. בימים האחרונים ביצעו צוותי מקצוע במשרד מיפוי מדוקדק של כל התלמידים עם הצרכים המיוחדים, ובמקביל ערכנו ישיבות עבודה עם נציגי משרד הבריאות, כדי לקבוע נוהל ברור ובטוח מתי, כמה ואיך ניתן להגיע לבתיהם של תלמידים, ולהעניק להם שירותים. שירותי החינוך המיוחדים שינתנו , כל זמן שמוסדות החינוך יהיו סגורים: שירותי חינוך וטיפול מרחוק, ליווי טלפוני וחלוקת ערכות חינוכיות לבתים, מפגש חינוכי טיפולי והפגתי בבית התלמיד או במוקד שיופעל ברשות המקומית בהתאם לנוהל של משרד הבריאות, טיפול רפואי לתלמידים שמקבלים שירות זה בשגרה על ידי אחות וייעוץ מרופא. תלמידים חולים בביתם: חלקם יקבלו מפגשים מקוונים וחלקם מפגשים בבית התלמיד, ככל שיתאפשר. המשרד ימשיך להיות קשוב לצרכים המתעוררים בשטח ויקדם מענה מיטבי, תוך גילוי רגישות, בהתאם להנחיות, לצרכים המשתנים ולשמירה על הרצף החינוכי טיפולי ככל שניתן".

תגובת משרד הבריאות תובא כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר