כרזת מחאת סטודנטים בבינתחומי. קרדיט עיצוב כרזת המחאה: שרון לוגסי. זהות הצלם אינה ידועה. ניתן לפנות למערכת.

2,000 סטודנטים בבינתחומי יצאו למחאה להפחתת שכר הלימוד: "משלמים 25 אלף שקל על סמסטר מקוון"

הסטודנטים דורשים להפחית את שכר הלימוד בעקבות המעבר ללימודים מקוונים בעקבות משבר הקורונה. המרכז בתגובה: "הפחתה רוחבית בשכר הלימוד פשוט אינה אפשרית"

פורסם בתאריך: 1.4.20 18:59

כמעט 2,000 סטודנטים התאגדו בשבוע האחרון סביב דף הפייסבוק "לא מתקוונים לשלם", שעלה בימים האחרונים לרשת החברתית, במטרה להוריד את שכר הלימוד במרכז הבינתחומי הרצליה. את הדף והמחאה להורדת שכר הלימוד, מובילים שני סטודנטים למשפטים וממשל במרכז, שרון זילבר ורז גרנות, שטוענים כי יש לפהחית את שכר הלימוד מכיוון שהלימודים במרכז עברו למתכונת מקוונת, ומכיוון שמשבר הקורונה הוביל למציאות כלכלית קשה עבור רבים מהסטודנטים ומהוריהם, שמתקשים לעמוד בשכר הלימוד.

"אנחנו לא קוראים לא לשלם, אנחנו לא רוצים ללמוד בחינם, זו לא הכוונה", אומרת תושבת הרצליה שרון זילבר, אחת ממובילות המחאה, "הכוונה היא שאנחנו לא מתכוונים לשלם את שכר הלימוד שהיינו משלמים במצב בו המשק התנהל כרגיל. המרכז כרגע לא יכול לספק לנו את אותם השירותים שהוא סיפק לנו עד כה. יש לנו המון תכניות מיוחדות במרכז שלא יוצאות לפועל. אנחנו גם בבעיה כלכלית כרגע, וגם ההורים שלנו. רובנו עובדים בעבודות מזדמנות בדרך כלל וכרגע אנחנו לא עובדים. אנחנו צריכים לשלם שכר דירה, יש לנו הוצאות שוטפות ואנחנו רוצים שהמרכז יתחשב בנו. אנחנו מניחים שההוצאות של המרכז ירדו. תשתיות, אבטחה, ניקיון, בלאי של ציוד, אירועים המוניים, אלה דברים שכרגע לא קורים ואנחנו רוצים שקיפות כלכלית בנושא הזה. היינו מצפים לדעת על מה אנחנו משלמים. בגלל שאנחנו לא מתוקצבים על ידי המדינה, אנחנו משלמים שכר לימוד גבוה מהרגיל, בין 40 ל-50 אלף שקלים לשנה. יוצא שעכשיו אני משלמת 25 אלף שקלים על סמסטר מקוון, זה סכום לא מידתי לתמורה שאני מקבלת".

שרון זילבר. צילום פרטי

בתחילת משבר הקורונה הופצה עצומה אנונימית עליה חתמו 3,000 סטונדטים להורדת שכר הלימוד. "נשיא האוניברסיטה הגיב, ואמר שאין לו פתרונות בשבילנו", אומר תושב הרצליה רז גרנות, שמוביל את המחאה לצד זילבר, "אחרי תגובתו של רייכמן לעצומה האנונימית החלטנו שצריך להרים קול צעקה של הסטודנטים שנקלעו למשבר הקורונה בהפתעה, יחד עם הוריהם. נשיא האוניברסיטה אומר שעשו קיצוצים במרכז הבינתחומי ואנחנו לא מבינים, הרי בסופו של דבר אם אתם מקצצים כל כך הרבה ומשתמשים במערכת בעלות מאוד נמוכה כמו 'זום', למה אנחנו צריכים להמשיך לשלם את אותו הסכום? אני משלם 50 אלף שקלים בשנה, זה מספר לא יאומן. ראוי שהבינתחומי, שחרט על דגלו לשים את הסטודנט במרכז, יתחשב בנו. בחרנו ללמוד בבינתחומי כי אנחנו אוהבים את המוסד הזה ואנחנו חושבים שהוא מספק לסטודנט את המירב".

מה אתם מתכננים לעשות הלאה?

"ישנן מספר אפשרויות על השולחן, ואנחנו לוקחים את כולן בחשבון. יש בקבוצה שלנו כבר כמעט 2,000 סטודנטים שעומדים מאחורינו. אנחנו מאמינים בדיאלוג עם המוסד אך אנחנו מצפים להתחשבות מצדו ושהתלונות המוצדקות שלנו לא יפלו על אוזניים ערלות".

רז גרנות. קרדיט הראל הרשקוביץ

רז גרנות. צילום הראל הרשקוביץ

מהמרכז הבינתחומי הרצליה נמסר בתגובה: "המרכז הבינתחומי הוא מוסד שלא למטרות רווח, שמתקיים משכר לימוד ומתרומות פרטיות. בשונה מהאוניברסיטאות, שנתמכות במאות מיליוני שקלים בשנה על ידי המדינה, הבינתחומי אינו מקבל תקציב ציבורי כלשהו, ועליו לפעול באחריות כדי להבטיח את יציבותו הפיננסית. ללא גביית שכר לימוד הבינתחומי אינו יכול להתקיים. מאז פרוץ משבר הקורונה השקיע הבינתחומי משאבים עצומים כדי לעבור ללימודים מקוונים ולוודא שהסטודנטים לא יפסידו את הסמסטר ולימודיהם לא ייפגעו. כל תכניות הלימודים הועברו לאונליין, המרצים הוכשרו ללמד מרחוק והוקם מערך תמיכה מיוחד. הסטודנטים מקבלים את כל השירותים הנוספים מרחוק: שירותי ספריה, ייעוץ פסיכולוגי ועוד.

"לצד ההשקעות הניכרות שנדרשו כדי להעביר את כל תכניות הלימודים ושירותי הקמפוס לאמצעים מקוונים, מתרחשת ירידה בהכנסות השונות של המוסד, שמושפעות באופן מיידי ממצב הכלכלה והשווקים. לכן, אנו נאלצים לבצע שורה של קיצוצים, ובכללם גם הפחתה וולונטרית בשכרם של סגל המרצים ועובדי המנהל. לאור זאת, הפחתה רוחבית בשכר הלימוד פשוט אינה אפשרית. עם זאת, וכפי שהודיע פרופסור רייכמן (נשיא המרכז, ד"ס) באופן אישי, כל סטודנטית או סטודנט שמתמודדים כעת עם קושי כלכלי משמעותי, מוזמנים לפנות למדור שכר לימוד אשר אנשיו הונחו לבדוק איך אפשר לעזור להם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שרייכמן יקצץ את שכרו לאפס.
    אין כל סיבה שיקבל 4 מליון שקל בשנה
    כאשר קיבל את העסק והקרקעות בחינם.
    במילא הוא לא תורם כלום לבינתחומי

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר