ג'ף לויטן.. צילום פרטי

החובש מקאנטרי הרצליה הפך לדוגם חולי קורונה: "בשבוע האחרון אני כל יום בבני ברק"

מהרגע בו יצא ג'ף לויטן בן ה-66 לחל"ת הוא הפך למתנדב במשרה מלאה במד"א ולדוגם תושבים החשודים בקורונה. בראיון הוא מספר למה הוא לא מפחד להידבק, על תגובות הנבדקים ועל חששות המשפחה

פורסם בתאריך: 2.4.20 14:17

יותר מ-6,000 אזרחים ישראלים אובחנו כחולים מאומתים בנגיף הקורונה מאז התפשטות הנגיף בארץ, ומי שאחראי במידה רבה על בדיקת החולים, הם חובשי מד"א שמגיעים עד לבתיהם הפרטיים של החשודים כחולים בנגיף תוך סיכון עצמי, ובודקים אותם תוך שימוש בכל אמצעי הזהירות האפשריים. אחד מאותם החובשים הוא ג'ף לויטן, תושב הרצליה בן 66, שעובד בימים כתיקונם בקאנטרי הרצליה כחובש אך מאז שיצא לחל"ת בעקבות התפשטות המגיפה הפך את ההתנדבות שלו במד"א,  שנמשכת כבר 18 שנה, להתנדבות "במשרה מלאה". "אני לא אחד כזה שיושב בבית", אומר לויטן, "איך שהוציאו אותי לחל"ת, התחלתי להתנדב הרבה יותר במד"א, והפכתי בעצם לאחד הדוגמים של תושבים החשודים כחולי קורונה".

איפה אתה בודק חולים בדרך כלל?

"כל העבודה שלי יוצאת מתחנת מד"א פתח תקווה ואני נמצא כמעט כל יום במקום אחר. בשבוע האחרון למשל אני כמעט כל יום בבני ברק. הייתי בתל אביב, רמת גן, רעננה, תל מונד וכפר סבא. זה משתנה מיום ליום. אני דוגם חולים בכל אזור השרון והמרכז. כל משמרת אני מגיע לתחנת פתח תקווה, מקבל בערך שבע כתובות, מקבל ציוד מגן ונוסע לדגום אנשים לנגיף".

ג'ף לויטן, מתנדב מד"א. צילום פרטי

איך התקשורת שלך עם האנשים שאתה דוגם לנגיף?

"אני מגיע לכתובת, מתקשר עם המוקד שמקשר אותי עם האדם שצריך לבדוק. אני מתמגן מחוץ לדלת שלו, דופק לו על הדלת, ועושים את הבדיקה באמצעות מטוש בפה ובאף".

איך התגובות של האנשים? לא מפחדים?

"כולם היו ממש על הכיפאק, אני לא יודע אם זה בגלל שיש לי מבטא כי עליתי מאמריקה לפני כמה עשרות שנים טובות, אבל כולם התייחסו אלי מעל ומעבר. גם בבני ברק, גם בתל אביב, בכל מקום. יש כמובן כאלה שחוששים ומודאגים, אבל אני מנסה תמיד להקל על האווירה באיזו בדיחה, וזה בדרך כלל עובד".

איך המשפחה שלך מקבלת את זה שאתה נמצא בסיכון כל הזמן? אתה הרי לא צעיר.

"קודם כל זה נותן לי פטור מלעשות בייביסיטר לנכדים. בגדול הם לא יכולים להגיד לי מה לעשות. בהתחלה הם לא אהבו את זה, חשבו שאני מסכן את עצמי, אבל בסוף הבינו שהחיים ממשיכים ושאין להם ברירה".

ואתה לא מפחד להידבק? אתה נמצא הרי בקבוצת סיכון.

"אני לא מרגיש שאני נמצא בקבוצת סיכון, אבל בפעם הראשונה שיצאתי לעשות בדיקה לפני בערך שבועיים, הרגשתי קצת פחד אולי אני אדבק, אולי אני לא עושה את זה נכון, התחלתי להריץ אסונות בראש. אבל אחרי כמה פעמים אתה מתרגל לזה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר