העבודות בציר בן ציון מיכאלי לכיוון כיכר יוסף נבו. צילום נתיבי איילון

הצד החיובי של הקורונה: נתיבי איילון מאיצה את קצב סלילת הנת"צ בהרצליה

בחברה מנצלים את הכבישים הריקים ועובדים על הנת"צ בימים ובלילות. הצפי הוא קיצור משך הסלילה במספר חודשים ועד חצי שנה. במקביל, ניצלה חברת נתיבי ישראל את הכבישים הריקים והשלימה הקמת גשר להולכי רגל ורוכבי אופניים מעל כביש 531

פורסם בתאריך: 13.4.20 08:26

יש גם דברים טובים שקורים בעקבות הקורונה והסגר שהונחת עלינו. משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון, בשיתוף עיריית הרצליה, החלו להאיץ את העבודות בפרויקט מהיר לעיר בהרצליה. במקביל, הושלמה בימים האחרונים הנפה של גשר נוסף להולכי רגל ורוכבי אופניים באיזור רשפון במסגרת פרויקט הענק 531 של נתיבי ישראל. כל זאת הודות לירידה המשמעותית בהיקף התנועה בכבישים בישראל בעקבות הסגר והנחיות הממשלה לתושבים להישאר בבתיהם. אלו יצרו חלון הזדמנות נדיר להאצת קצב ביצוע פרויקטי תשתיות עירוניות ובין עירוניות, תוך מזעור ההפרעה בתנועה לציבור הנהגים, וסיומם מוקדם מהצפוי.

הנפת הגשר מעל כביש 531. צילום נתיבי ישראל

מחברת נתיבי איילון נמסר כי בשבועות הקרובים, אחרי חג הפסח, תאיץ החברה את קצב העבודות שהחלו בינואר ברחוב בן ציון מיכאלי. לפי החברה, העבודות צפויות לקצר את מועד הסיום במספר חודשים עד כחצי שנה, תלוי בזמן שיימשך המשבר והסגר. נציין כי העבודות שבמסגרתן נסלל נתיב העדפה לתחבורה ציבורית הממוקם בצדו הימני של הכביש, מתבצעות ברחוב בן ציון מיכאלי מתחנת הרכבת ועד כיכר יוסף נבו שתהפוך אחרי העבודות לצומת מרומזר. כעת מתבצעות העבודות בשעות היום והלילה כאשר הכבישים ריקים כמעט לחלוטין. נתיב ההעדפה לתחבורה ציבורית (נת"צ) ברחוב יהיה באורך של 500 מטר משני הצדדים ובמקביל יסללו גם שבילי אופניים בצדו הצפוני של הרחוב, עד כיכר יוסף נבו. שבילי האופניים יהוו אלטרנטיבה נוספת לשימוש ברכב הפרטי ויאפשרו הגעה עד לתחנת הרכבת.

הדמיית הציר בן ציון מיכאלי-יוסף נבו בגמר העבודות. הדמייה: נתיבי איילון

בנתיבי איילון מציינים כי השלב הבא בעבודות פרויקט מהיר לעיר בהרצליה יחל בקרוב במחלף הסירה. העבודות יכללו יצירת מסלול תחבורה ציבורית לשני הכיוונים מצומת משה דיין ועד לצומת הסירה, תוספת שביל אופניים משודרג, הרחבת נתיבי נסיעה מתחת למחלף הסירה ועוד.

סגנית סמנכ"ל "מהיר לעיר" בחברת נתיבי איילון עדי קין קרני אמרה: "כל משבר טומן בחובו הזדמנויות חדשות, וכדאי לנצל את ההזדמנות שנוצרה כעת להאצת המשק ליום שאחרי. עם צמצום התנועה במרחב הציבורי בשל נגיף קורונה והפסקת פעילות הרכבת, יש לנו אפשרות להאיץ את ביצוע העבודות באזור זה ללא הפרעה לתושבים ומשתמשי הרכבת. מהלך זה יאפשר לנו לצמצם את לוחות הזמנים במספר חודשים. מטרתנו לצמצם ככל הניתן את אי הנוחות למשתמשי הדרך בזמן העבודות ע"י קיצור לוחות הזמנים ולדאוג ליצירת אלטרנטיבה טובה ומשמעותית לרכב הפרטי, ליום שאחרי המשבר. פרויקט מהיר לעיר מייצר רשת רציפה לתחבורה ציבורית תוך שדרוג המרחב העירוני ויצירת שבילי אופניים, במטרה לאפשר לכולנו להגיע ממקום למקום ביעילות, נוחות וקלות ולשפר את רמת החיים של תושבי הרצליה. אנו מודים לעיריית הרצליה על שיתוף הפעולה הפורה בקידום הפרויקט החשוב הזה".

ראש עיריית הרצליה משה פדלון אמר: "אני שמח שתושבי הרצליה יוכלו ליהנות מהר יותר מהנתיבים הציבוריים ושיחסכו פקקים ויאפשרו נסיעה מהירה וחלקה יותר. חבל שזה קורה כתוצאה מהסגר שהוטל בגלל הקורונה, אבל לפחות הצלחנו למצות את המיטב שבכך".

מחזיקת תיק התחבורה במועצת העיר, דניאל אייזנברג צדיקים, אמרה: "עבודות שתוכננו להתקדם בקצב אחד על מנת שלא לפגוע בהולכי הרגל והנוסעים נעשות כעת מהר וביעילות. מודה לכל העוסקים במלאכה על הביצוע במהירות יוצאת דופן".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. שביק

    שהמשטרה תתחיל לפקח ולקנוס כל מיש נכנס מהככר שלפני תחנת הרכבת אל מבנה התחנה בניגוד לתמרור איסור כניסה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר