הדמיית הרכבת הקלה בתל אביב. צילום נת"ע
הדמיית הרכבת הקלה בתל אביב. צילום נת"ע

אושר: מתחם לטיפול בקרונות הרכבת הקלה יוקם מדרום להרצליה פיתוח

ה"דיפו" בהרצליה נמצא בחלקו הצפוני של הקו הירוק של הרכבת הקלה וישתרע של פני שטח של 60 דונם. ועדת הרישוי של הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה היתר בנייה לשלב הראשון של העבודות

פורסם בתאריך: 20.4.20 07:38

רשות הרישוי של הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) אישרה היתר בנייה לשלב הראשון של העבודות להקמת "דיפו" – מתחם לוגיסטי בהרצליה המיועד לטיפול מכני בקרונות הרכבת הקלה – בקצה הצפוני של הקו הירוק של הרכבת. מדובר בדיפו הראשון עבור הקו הירוק של הרכבת הקלה והוא עתיד לקום מדרום לאזור התעסוקה של הרצליה פיתוח, על שטח של כ-60 דונם, בצומת הכניסה הראשי להרצליה מערב.

"הדיפו הינו מתחם לוגיסטי המיועד לטיפול מכני בקרונות הרכבת הקלה, ובלעדיו אין אפשרות לקיים פעילות סדירה של הרכבות לאורך הקו", נמסר ממינהל התכנון, "בשל אורכו של הקו הירוק כולו, המשתרע מהרצליה ורעננה בצפון עד ראשון לציון וחולון בדרום, יוקמו עבורו שני מתחמי דיפו, אחד בכל קצה".

עוד נמסר כי היתר הבניה שניתן הינו עבור עבודות עפר ובניית קיר היקפי למתחם וכי היתר זה מצטרף לאישורי תכנון מפורט שהוצאו בות"ל לכמה מקטעים של הקו הירוק בתל אביב, בחולון ובראשון לציון, אשר נמצאים בביצוע. הקו הירוק כולו צפוי להתחיל לפעול בשנת 2025.

השטח בו יוקם ה"דיפו" בהרצליה

מתכננת הוועדה, נאוה אלינסקי-רדאעי: "היתר הבניה לדיפו מהווה צעד נוסף וחיוני בקידום התחבורה הציבורית בישראל בכלל, ורשת הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב בפרט".

הקו הירוק מחבר את החלקים הדרומיים של מטרופולין תל אביב (חולון ושולי העיר ראשון לציון) והצפוניים (הרצליה) עם העיר תל אביב ומאפשר נגישות למוקדי התעסוקה ברמת החייל, באוניברסיטת תל אביב, חולון, ראשון לציון והרצליה פיתוח. אורך הקו כ-39 ק"מ, מתוכם כ-4 ק"מ תת קרקעיים עם 62 תחנות, מתוכן ארבע תחנות תת קרקעיות (קרליבך, דיזנגוף, כיכר רבין וארלוזורוב).


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר