צילום אילוסטרציה אסף ברגרבסט
צילום אילוסטרציה אסף ברגרבסט

על ארגזים בימי קורונה: תושב הרצליה נאלץ לפנות לבית המשפט כדי לעבור דירה

שופט בית משפט השלום בהרצליה התיר לתושב העיר לעבור דירה לאחר שמצא שמדובר בצורך דחוף וחיוני, אך הדגיש שעליה להיעשות בהתאם להנחיות הרלוונטיות

פורסם בתאריך: 19.4.20 18:35

שופט בית משפט השלום בהרצליה, גלעד הס, התיר לתושב העיר לעבור דירה משום שהוא מוצא שמדובר בצורך דחוף וחיוני. עם זאת השופט לא נתן צו בעניין למרות בקשתו של התושב. לעומת זאת, הדגיש, היציאה למרחב הציבורי צריכה להיעשות בהתאם להנחיות הרלוונטיות.

התושב טען בפני בית המשפט כי דירתו אינה ראויה למגורים, היא מסוכנת ולכן עליו לעבור מהדירה בדחיפות. הוא פנה למשרד הבריאות על מנת לקבל אישור מראש כי מעבר הדירה דינו כקבלת שירות חיוני ומכאן מקנה זכות יציאה למרחב הציבורי. במשרד הבריאות מנגד הפנו את דרובין להנחיה לפיה "מעבר דירה בימים אלו יעשה בהתאם להנחיות ורק במקרים דחופים". מאחר והוא לא קיבל אישור בכתב, הוגשה בקשתו לבית המשפט בבקשה לתת צו הצהרתי המאשר לו ולמשפחתו לבצע את מעבר הדירה בפרק זמן קצר, שיוכל להראות לכל גורם מוסמך שיבקש זאת.

בפני בית המשפט הבהירה המדינה בתשובתה כי לטעמה מעבר דירה עקב היותה לא ראויה למגורים מותרת גם בתקופת תחולת תקנות הגבלת הפעילות. עם זאת, משרד הבריאות לא מנפק אישור מראש לאנשים לגבי פעילויות אלו אשר מותרת במרחב הציבורי. "המדינה מבהירה כי תקנות הגבלת הפעילות חלות על תשעה מיליון אנשים", נכתב בהחלטה, "ואין זה הגיוני לצפות ממשרד הבריאות להידרש לבקשות של אנשים שונים לאישור מראש של פעילות, פעילות אשר אנשים אלו סבורים שהיא מותרת". המדינה הבהירה כי "ככל שיינתן למבקש דוח עקב מעבר הדירה, הרי הסעד שלו הינו בקשה לביטול הדוח מכוח חוק העבירות המנהליות".

בהחלטתו פירט השופט הס כי המחלקות בין הצדדים נעוצה בשני רכיבים – הגדרת מעבר הדירה כמעבר דחוף והיותו של הסעד המבוקש (הצו) סעד תיאורטי שאין מקום להיענות לו. השופט לא קיבל את עמדת המדינה כי לא ניתן להכריע מראש שמדובר בצורך דחוף.

"אני מקבל את הבקשה ביחס לעצם היציאה למרחב הציבורי, וזאת כאשר אני מוצא כי העברת הדירה במקרה זה הינה צורך דחוף וחיוני", כתב, "לעומת זאת, איני נותן סעד ביחס לאופן היציאה למרחב הציבורי, אשר עליה להיעשות בהתאם לתקנות ולהנחיות הרלוונטיות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר