אושוויץ. צילום AP
צילום AP

משדר מיוחד בפייסבוק, עדויות בזום: כך יצויין הערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה בהרצליה

בשעה 21:00 יתקיים משדר מיוחד בו ישוחח העיתונאי בן שני עם איל צוקרמן, בן שני עם איל צוקרמן, נכדתם של מפקדי מרד גטו ורשה אנטק צוקרמן וצביה לובטניק. במהלך הערב יתקיימו מפגשים בזום עם שורדי שואה תושבי העיר. כ-1,300 שורדי שואה חיים בהרצליה

פורסם בתאריך: 20.4.20 16:06

עיריית הרצליה מציינת השנה את אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה במתכונת שונה בשל הגבלות הקורונה. באירוע המרכזי: שידור חי בעמוד הפייסבוק של העירייה ובאתר העירוני של שיחה וקטעי סרט שביים העיתונאי בן שני עם שלוש נכדותיהם של מפקדי מרד גטו ורשה ועם ההיסטוריונית ד"ר שרון גבע. בנוסף ישודרו היום באתר האינטרנט ובפייסבוק העירוני מפגשי שיח עם זיכרונות, עדויות וסיפורים שיביאו את הפן האישי של הדוברים.

בשעה 20:00 יועבר בשידור חי דבר ראש העירייה משה פדלון. החל מהשעה 21:00 תועבר ממרכז התרבות תאו שיחתו של העיתונאי בן שני עם איל צוקרמן, נכדתם של מפקדי מרד גטו ורשה אנטק צוקרמן וצביה לובטניק, שגם השתתפה בסרט שביים שני "קוד צוקרמן" לתוכנית "עובדה", ובו היא יצאה עם שתי אחיותיה למסע גילוי של העבר שעליו לא דיברו במשפחתה. מי שאחראית במידה רבה לגילוי הזה היא ההיסטוריונית ד"ר שרון גבע, שפועלת כדי להציב נשים שנשכחו בקדמת הבמה, והיא תשוחח עם שני בנושא.

אירועים נוספים שיועברו היום ברשת: מפגש עדות בזום עם ניצול השואה טומי שחם על סיפור ילדותו במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו יתקיים בשעה 20:30 בהרשמה מראש בקישור כאן. עדותו של שורד השואה תושב הרצליה שעיה חרסית תועבר בזום בשעה 19:30, בקישור כאן.

שורדת השואה אירנה ויסוקי תספר כיצד ניצלו היא ומשפחתה מחיסול גטו דרוהוביץ' תוך כדי שברחו לכפר סמוך והסתתרו אצל משפחת סבירסקי שהוכרה כחסידי אומות עולם. במסגרת המפגש הווירטואלי, ישולבו גם שירים שיבוצעו על ידי תושבת השכונה. המפגש יתקיים באמצעות זום בשעה 20:00 בקישור כאן.

ערב עדות עם ניצול השואה אלי קינדלר, תושב גן רש"ל, שיספר על ילדותו בגטו לבוב והתקופה בה הוסתר עם משפחתו במרתף ביתה של איכרה פולניה
יתקיים בזום בשעה 20:00 בקישור כאן. סיפורה של אסתר פומרנץ, דור שני לשואה, על הוריה שלא דיברו על השואה, מנקודת מבטה של ילדה שגילתה את הסיפור אחרי מות האב בספר שכתב, יתקיים בשעה 20:00 בקישור כאן. פרטים נוספים על האירועים בעיר וההרשמה אליהם ניתן למצוא באתר העירוני ועמוד הפייסבוק שך עיריית הרצליה.

בהרצליה מתגוררים כיום כ-1,300 ניצולי שואה, מהם 750 מטופלים במחלקה לרווחת האוכלוסייה המבוגרת. בהודעה לתקשורת שהוציאו אומרים בעיריית הרצליה כי לאורך השנה העירייה מציעה לניצולים מגוון שירותים ופעילויות. בהם למשל, שני מועדונים חברתיים, "בית מורשת" ומועדון מופ"ת. רבים גם חברים ב"קהילה תומכת" ונהנים מחיבור ללחצן מצוקה, שירותי רפואה ותיקוני בית קלים.

בנוסף, מתקיימות בעיר תכניות שונות שעכשיו, בשל אילוץ הקורונה, יעברו שינוי והתאמה, ברוח ההנחיות של משרד הבריאות. מדובר בתכנית סל"ב (סל לניצול בבית) שבה ניצולים מרותקי בית קיבלו בבית פעילויות על ידי מורים מקצועיים בתחומים כגון התעמלות ואמנות. בנוסף קיים פרויקט "עכשיו זה הזמן" שבמסגרתו מתבצעים ביקורי בית לניצולים. ישנו גם תיאטרון עדות פרויקט חדש שהתחיל השנה ובמסגרתו תלמידי חט"ב הנגיד מתעדים סיפורי חיים של ניצולים שיהפכו בהמשך להצגה.

כחלק מהוויית הקורונה והעובדה שקשישים נאלצים לשהות בסגר, העירייה, במאמץ מרוכז, שלחה מאות ארוחות חמות לבתי ניצולים באמצעות מתנדבים, ובנוסף, שיירות של מכוניות הגיעו לכל בתי האבות בעיר, שבהם מתגוררים ניצולי שואה רבים, ושימחו אותם עם ברכות ופרחים.

ראש העירייה משה פדלון: "הרצליה פועלת מתוך מחויבות עמוקה לעזור לשורדי השואה החיים בעיר ולהקל עליהם ככל האפשר. הדבר בא לביטוי במיוחד בימים הללו של סגר הקורונה כשהראינו להם כי הדאגה למחסורם ולצורך שלהם באוזן קשבת עומדת בראש מעיינינו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר