מחאת העצמאים בהרצליה. צילום מטה מחאת התאחדות העצמאים.

צפו: העצמאים יצאו להפגין בהרצליה. חבר המועצה רונן וסרמן: "אנחנו לא מקבלים כלום. פקידי האוצר מנותקים"

בעלי העסקים יצאו בשיירה של 40 כלי רכב והפגינו מול בניין העירייה וסניף הביטוח הלאומי בעיר. "כל חודש באים ולוקחים מאיתנו כסף. אבל כשיש בעיה וצריך לקבל בחזרה אנחנו לא מקבלים כלום. זה פשוט לא יאומן", אומר וסרמן שלא שכח לפרגן למשטרה

פורסם בתאריך: 26.4.20 13:09

בעלי עסקים עצמאיים בהרצליה ורמת השרון יצאו הבוקר, בשיירה של כ-40 כלי רכב, להפגנה רכובה בשתי הערים, במחאה על התנהלות הממשלה והחשש מקריסה כלכלית בעקבות ההגבלות שהוטלו עם התפרצות נגיף הקורונה.

המוחים יצאו מחניון הסינמה סיטי בגלילות, משם נסעו על כביש החוף עד למחלף כפר שמריהו ונכנסו להרצליה, משם הגיעו לשער העיר, מול בניין עיריית הרצליה וסמוך למשרדי הביטוח הלאומי העיר, קראו קריאות במגפון וצפרו בצופרי המכוניות. אז המשיכו המפגינים לרחוב סוקולוב ברמת השרון, וברחוב ביאליק הפגינו מול בניין העירייה.

"משרד האוצר ופקידי משרד האוצר, שמעולם לא ניהלו עסק, לא הוציאו חשבונית ולא יודעים מה זה לשלם ביטוח לאומי, מס הכנסה ומע"מ בזמן כי אחרת מזמברים אותנו, הם אנשים מנותקים שפשוט לא יודעים מה קורה במדינה. הם לא מבינים שאין לנו איך לשלם בחודש הבא, אנחנו לא יודעים מה לעשות ואנחנו לא יודעים איך להתמודד עם המציאות הזאת", אומר חבר מועצת עיריית הרצליה רונן וסרמן, בעל חברת SR Professional Marketing לייעוץ שיווקי, שלקח חלק במחאה, "במקום לבוא ולהזרים כסף לשוק הם ממציאים כל מיני מתווים שבמסגרתם עשרות אחוזים מהעצמאים ומבעלי השליטה בעסקים פשוט נופלים בין הכסאות. אנשים שמשלמים עשרות אלפי שקלים מדי חודש הולכים לקבל אחוזים בודדים מהכספים. אנשים שהשקיעו כל חייהם והקימו עסק ומחזיקים עובדים ומשלמים להם משכורת, העובדים הולכים הביתה ומקבלים משכורת מהמדינה בדמות דמי אבטלה, בזמן שהמעסיקים שלהם, העצמאיים, שהם אלה שמניעים את כל הכלכלה במדינה לא מקבלים כלום ועל זה אנחנו מפגינים.

רונן וסרמן והמפגינים לקראת היציאה לשיירת המחאה

"הגיע הזמן לשנות את סדרי העדיפויות במדינה ושהעצמאיים ובעלי השליטה יהיו הראשונים לקבל הטבות והקלות כי הם אלה שמחזיקים פה את המדינה. אנחנו פה בשביל להראות שאנחנו אלה שצריכים להיות ראשונים. לא רק הראשונים שמשלמים אלא גם אלה שמקבלים ראשונים כשצריך. יש לנו שלושה שותפים לעסק: ביטוח לאומי, מס הכנסה ומע"מ. כל חודש באים ולוקחים מאיתנו כסף. אבל כשיש בעיה, תקלה או אסון וצריך לקבל בחזרה אנחנו לא מקבלים כלום. זה פשוט לא יאומן".

וסרמן הוסיף: "אני חייב לציין שמשטרת הרצליה היתה מדהימה כלפינו, תמכה בנו, ליוותה אותנו ונתנה לנו שירות בלתי רגיל. בסיום האירוע כל המפגינים עצרו ומחאו כפיים לשוטרים על העזרה הנהדרת שקיבלנו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר