צילום דודו בכר
צילום דודו בכר

"אנחנו חוששים להכניס את הנגיף הביתה": ביום ראשון חוזרים ללימודים ולא כל ההורים בהרצליה רגועים

החזרה המתוכננת ללימודים של תלמידי הכיתות הנמוכות וגני הילדים מעלה חששות בקרב חלק מההורים בעיר. לעומת זאת, יש כאלה שבעד: "הם היו חודשיים בבית וצריך לחזור לשגרה מתישהו", אומרת אחת האמהות. ואיך נערכים במשרד החינוך ובעירייה?

פורסם בתאריך: 30.4.20 13:28

משרד החינוך פרסם ביום שלישי את מתווה החזרה ללימודים לתלמידי כיתות א' עד ג' והגנים ביום ראשון בשבוע הבא, בכפוף להערכת מצב שתתקיים מחר, יום שישי. אבל מסתבר שלא כל ההורים בהרצליה מתכוונים לשלוח את ילדיהם ללימודים. גם אלה שכן נותרו עד רגע זה עם שאלות רבות לגבי האופן שבו תתבצע החזרה ללימודים, ובין השאר שואלים כיצד יהיה מספיק כוח אדם כדי ללמד את הילדים בכיתות קטנות שיהיו מפוצלות, כיצד מורים מקצועיים שמלמדים גם בשכבות הגבוהות יוכלו להעביר שיעורי זום אם הם צריכים להיות בבית הספר, כיצד יכולים בתי הספר להבטיח שמירה על המרחק הנדרש בין התלמידים לבין עצמם ולבין הצוות במהלך השיעורים וההפסקות וכיצד יפעלו בתי הספר במקרה ויתגלה שתלמיד או מורה ידבקו חלילה בנגיף. גורמים במשרד החינוך אומרים לצומת השרון שאלו נושאים שעדיין נמצאים בדיון ובבחינה.

נזכיר שעל פי המתווה בגני הילדים, הלמידה תתבצע בשתי קבוצות, כשכל קבוצה תכלול 15 ילדים. קבוצה שתגיע אל יום הלימודים תתפצל לשתי קבוצות בתוך הגן, כך שכל קבוצה תכלול בממוצע עד 8 ילדים. כל קבוצה תלמד פיזית בגן חצי שבוע, כאשר החצי השני ילמד במתכונת של למידה מרחוק. על פי המתווה בכיתות א'-ג' בכל כיתה ילמדו בממוצע כ- 15 תלמידים. כל קבוצה תלמד בכיתה נפרדת בכיתות בית הספר (ייעשה שימוש בכיתות הפנויות של ד–ו). הלמידה הפיזית תתקיים בימים א–ה. ההפסקות תהיינה בשעות שונות כדי למנוע מפגשים בחצרות וחשיפה להידבקות.

יו"ר הנהגת ההורים העירונית, זיו עומר, אומר כי נכון לעכשיו לא ברור איך הדברים יתנהלו. "לאף אחד אין מושג מה הולך להיות", הוא אומר, "יש לנו בהמשך היום מפגשי זום גם עם מנהלת המחלקה לחינוך יסודי והמפקח וגם עם הנהלת מחלקת הגנים. בשני המפגשים ישתתף גם מנהל אגף החינוך ונשאל את השאלות הרלוונטיות. אני חושב שלתת את האפשרות לחזור – חייבים, אבל לאלץ לחזור זה משהו שאסור שיקרה. אם יש הורים שמעדיפים לא לשלוח את הילדים צריך לתת להם את הבחירה הזו ואת האפשרות ללמוד מרחוק. אם יש הורים שעובדים ואין להם פתרון צריך גם פתרון עבורם. אנחנו סומכים על המערכת שתמנע ככל האפשר מגע בין הילדים, אבל גם מבינים שקשה למנוע לחלוטין. אין דעה אחידה בעניין הזה".

מה אתה חושב שיהיה?

"אני חושב שיתחילו ביום ראשון, בהתחלה יגיעו בערך מחצית מהתלמידים ולאט לאט יטפטפו יותר. בהרצליה אנחנו מדברים פחות מ-0.05 אחוז שנדבקו. אם יש 50 חולים מתוך 100 אלף איש אז הסטטיסטיקה פועלת לטובתנו. בכל מקרה, אם חוזרים עכשיו או חוזרים בעוד ארבעה חודשים השאלות הן אותן שאלות. אי אפשר להימנע מזה לחלוטין".

הילה חגואל, אם לשלושה, עדיין לא יודעת אם תאפשר לשלושת ילדיה, הלומדים בבית הספר ברנדיס בהרצליה בכיתות א' ו-ג' (השלישית בגן פרטי) לחזור ללימודים. "הילדים שלי מאוד צריכים את החזרה ללימודים מבחינה חברתית", היא אומרת, "הם מחפשים את החברים ואת החברה. מצד שני, אנחנו מאוד חוששים מחשיפה של ילדים, חוששים להכניס את הנגיף הביתה, אז בכל יום אנחנו משנים דעה. אני מאמינה שלא נשלח אותם בימים הראשונים וניתן לניסוי הזה להתנהל ואז נראה מה קורה".

ממה אתם הכי חוששים?

"אנחנו מאוד לא רוצים להיכנס לסוג של הסגר וחוששים ממה שיהיה בהמשך. אנחנו חודש וחצי ממש לא יוצאים מהבית. כבר מפורים הפסקנו להיפגש עם אנשים ונשארנו בבית בהסגר מלא ביוזמנתנו ולכן אנחנו חוששים".

טל עתיר, אם לארבעה ששתיים מהם לומדות בבית ספר היסודי נבון בכיתות א' ו-ג', דווקא מוכנה להחזיר אותן ללימודים. "אני לא בן אדם חרדתי ואני בעד החזרה ללימודים כי די, חלאס", היא אומרת, "הם היו חודשיים בבית וצריך לחזור לשגרה מתישהו. צריך לצאת. אי אפשר לכלוא אותנו פה. חלק מהחזרה לשגרה זה לחזור לבית הספר וטוב שעושים את זה בהדרגה. לא אכחיש, יש את הפחד שהם עלולים להביא את המחלה הביתה, אבל אנחנו פחות בקבוצות סיכון. מאוד הקפדנו בחודשיים האחרונים ולא נפגשנו עם אף אחד וזה נמאס קצת. דווקא מבחינת הלימודים עדיף היה כשהיינו בבית כי הרמה שלהם מאוד גבוהה וממילא הם לא למדו הרבה בבית הספר. הבעיה היא חברתית והשעמום".

תגובת משרד החינוך תובא כשתתקבל.

מעיריית הרצליה נמסר: "עיריית הרצליה נערכת מבחינה ארגונית ולוגיסטית לקליטת הילדים בבתי הספר. הנושאים הפדגוגיים הינם באחריות משרד החינוך. יש לציין שעד כה, טרם התקבלו הנחיות ממשלת ישראל והוראות משרד הבריאות בנושא מועד החזרה ללימודים". עוד נמסר: "כל בתי הספר וגני הילדים נוקו ביסודיות והוכנו לקראת שובם של התלמידים (במתכונת שיקבע משרד החינוך). לכל המורים, הגננות וצוותי ההוראה חולקו ערכות הגנה אישיות הכוללת כפפות, מסכה, אלכוג'ל, מד-חום, מגבוני חיטוי ועלוני הסברה בנושא ההתגוננות מפני הקורונה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר