משט הרצוג משנים קודמות. צילום: החברה לפיתוח תיירות הרצליה
משט הרצוג משנים קודמות. צילום: החברה לפיתוח תיירות הרצליה

ההגבלות על הפלגות הוסרו וההפגנה שתוכננה במרינה הרצליה הפכה למשט הצדעה

מחר (שישי) צפויים לצאת מהמרינה בהרצליה מאות יאכטונרים למשט הצדעה לכוחות הבטחון והרפואה, לאחר שהפגנה שהתכוונו לקיים במקום בוטלה עם הסרת ההגבלות על קיום ספורט ימי. אחד ממארגני ההפגנה אורי בדיחי: "לא הייתה שום סיבה מוצדקת שיסגרו לנו את הים"

פורסם בתאריך: 30.4.20 18:49

בשורה לחובבי הספורט הימי: המשטרה ביטלה את הגבלת המרחק בפעילות ספורט והבהירה כי מותר לקיים פעילות ספורט במרינה או לצאת ממנה לפעילות ספורט בים. לאור זאת, בוטלה ההפגנה שתוכננה למחר (שישי) על ידי ספורטאים מהרצליה והסביבה וזו תהפוך למשט הצדעה לכוחות הביטחון ולצוותים הרפואיים.

בהודעה שהוציאה לפני יומיים עו"ד סנ"צ תמר ליברטי, ראש מדור יחידות מבצעיות במשטרת ישראל נכתב כי "החל מיום חמישי, 30 באפריל, ניתן יהיה לצאת מהבית לצורך פעילות ספורט ללא הגבלת מרחק (בוטלה ההגבלה ל-500 מטרים). האיסור על שהייה בחוף הים לא בוטל ועל כן פעילות ספורט בחוף הים, או פעילות ספורט בים היוצאת מתוך חוף הים (גלישה) אסורה. יחד עם זאת, אבהיר כי מרינה אינה נחשבת חוף ים (החלטת משרד המשפטים) ועל כן מותר לקיים פעילות ספורט במרינה או לצאת מהמרינה לצורך פעילות ספורט בים".

בהודעה של הפורום לקידום השיט בישראל, נכתב: "שחררנו את הים – צאו להפליג", לקראת משט ההצדעה. עוד נכתב: "היכונו היכונו, מחר המשט, מפליגים. בואו היום למרינה, נערו את האבק ותדלקו את הסירה. היציאה מהרצליה תהיה בסביבות 09:00, התכנסות מול רידינג שעה 10:00 לבאים מכל המעגנות. תחילת תנועה דרומה ב-10:30. מול חוף הילטון מניפים מפרשים, ומפליגים דרומה עד לחוף הסיפאלאס בבת ים. אנא בואו עם חולצות צהובות. הניפו דגל צהוב גדול לצד דגל ישראל".

השייט הוותיק, אורי בדיחי מהרצליה, הוא אחד ממארגני ההפגנה. "פתחו לנו את ההגבלות אז עושים במקום הפגנה משט הצדעה", אומר הבוקר בדיחי לצומת השרון, "לשמחתנו הוחלט שממרינות מותר לצאת. אנחנו שמחים על ההחלטה כי קודם כל גם שיט ימי זה ספורט. זה שאנחנו מתעסקים בספורט ימי ולא רצים זה עדיין ספורט שנותן לנו בריאות לנפש. הים הוא שטח סטרילי שלא מדבק והמרחקים נשמרים שם. לא הייתה שום סיבה מוצדקת שיסגרו לנו את הים. הים זה לא כמו החוף, שומרים על מרחק והנגיף לא עובר את המים".

אורי בדיחי. צילום פרטי

בדיחי, היה חבר נבחרת ישראל בשיט במשך יותר מ-20 שנה. "היום אני שט באופן קבוע על יאכטה, שגם מתחרים בה בתחרויות, ומעבר לזה אני גם מארגן משטים עם סקיפרים מתנדבים לילדים על הספקטרום מהחינוך המיוחד".

מה יהיה במשט מחר?

"יהיו מאות אנשים במשט שיצאו משלוש מרינות – הרצליה, תל אביב ויפו. תהיה נקודת מפגש מול תל אביב, נעשה סיבוב מול תל אביב, נחבור כולם ואז כל אחד ימשיך בדרכו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. רון ברמץ

    איך אורי בדיחי לא שייך לסיפור, לא היה ולא נברא. מארגני המחאה ומשט ההצדעה הם אנשי הפורום לקידום השייט שאורי בדיחי לא בניהם. סתם להתהדר בנוצות לא לו.

  2. תחקירן מקצועי

    הקרדיט לעשייה הברוכה, לפתיחת הים ולמשט הוא ל"פורום לקידום השייט" ! עם כל הכבוד, ויש כבוד, אורי בדיחי הוא שייט אורח ואינו שייך לעמותה.

  3. גלית

    כל הכבוד לפורום לקידום השייט שפעל ופתח את הים ! אורי בדיחי, לא יפה לקחת קרדיט שלא שלך בעליל..

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר