צילום ליאור קפלן
צילום ליאור קפלן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת בהרצליה ופרשת השבוע

העולם "שייך" גם לצעירים, ובלבד שאלו צעירים ששואבים כוחם ומרגישים שייכות לזקנים וחכמים. אחרת זו סתם 'צעירות'. פרשת קדושים

פורסם בתאריך: 1.5.20 13:16

כניסת השבת בהרצליה: 19:02

יציאת השבת בהרצליה: 20:01

העולם שייך לצעירים? פרשת קדושים

בפרשת "קדושים" שנקרא השבת, ישנן 51 מצוות ב-64 פסוקים! פרשה שהיא מעין 'תורה קטנה' אשר מרוכזים בה ציווים ויסודות מרכזיים. אחת המצוות היא: "מִפְּנֵי שֵׂיבָה תָּקוּם, וְהָדַרְתָּ פְּנֵי זָקֵן; וְיָרֵאתָ מֵּאֱלֹהֶיךָ, אֲנִי ה'" (ויקרא יט, לב)

רגילים להגיד ש"העולם שייך לצעירים". כל העתיד לפניהם, התקווה והשינוי טמונים באיך ובמה שהם יבחרו לפעול. איך לומר בעדינות? צריך להזהר לא לעוף על עצמנו יותר מדי… העולם "שייך" גם לצעירים, ובלבד שאלו צעירים ששואבים כוחם ומרגישים שייכות לזקנים וחכמים, אחרת זו סתם 'צעירות'… צעירים שיודעים להקשיב, ללמוד מהנסיון, 'לא לעמוד במקומו ולא לסתור דבריו' (רש"י על הפסוק), לבנות על גבי מה שבנה הדור הקודם.

וכבר אמרו חכמינו:
"אם יאמרו לך זקנים: סתור, וילדים: בנה,
סתור ואל תבנה.
מפני שסתירת זקנים – בניין, ובניין נערים – סתירה".

לצערי, אתמול לא זכיתי להיפרד מאדם נפלא ומיוחד, שארל לואינגר ז"ל, שנפטר בשיבה טובה בגיל 99 פלוס, בעל זכויות רבות. לפני כשנה לערך, כאשר הרגיש שהוא פחות בריא (היה כל חייו עצמאי ופעיל בצורה שלא מביישת צעיר בן 20..), ביקש להעביר את תפקיד גבאות הקהילה ב"בית יולאנה" למספר חברים "צעירים" יותר.
הוא אמר שהתפקיד לא שייך לו. זו טובת הקהילה, וצריך לדעת לשחרר בזמן. מנהיג אמיתי.

שארל וסאלי לואינגר

שארל וסאלי לואינגר

במיוחד בימים אלו, מוטל על הצעירים לדאוג למבוגרים ולזקנים שבנינו. ב"ה השבוע זכינו להיות שותפים עם מתנדבים ומתנדבות רבים ומסורים, בהענקת מאות זרי פרחים ודגלי ישראל לקשישים וניצולי שואה בודדים בפתח ביתם. הלוואי ונשכיל ללמוד מזקנינו ולכבדם כראוי גם בימי השיגרה.

צחי וייס, תושב הרצליה, הוא מנכ"ל עמותת "גרעין תורני הרצליה". לתגובות ויצירת קשר: 052-6426832


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר