יהודה בן עזרא. צילום דוברות העירייה

מנכ"ל העירייה תוקף את הממשלה: "יש הרבה החלטות דביליות. הרשויות המקומיות מצילות את המצב"

עיריית הרצליה תקיים מחר מפגש זום פתוח לציבור כדי לגבש תוכנית פעולה לסיוע בעלי העסקים בעיר. מנכ"ל העירייה מסביר איך זה יעבוד, וגם לא מפחד להגיד את מה שהוא חושב על תפקוד הממשלה ביציאה מהמשבר

פורסם בתאריך: 12.5.20 13:48

עיריית הרצליה תקיים מחר (רביעי) מפגש זום עם בעלי העסקים בעיר, בשעות 20:00-22:00, כדי לשמוע רעיונות, הצעות ויוזמות באשר לתוכנית הכלכלית שהיא מגבשת ליום שאחרי משבר הקורונה. במפגש יקחו חלק ראש העירייה משה פדלון ואנשי המחלקות הרלוונטיות בעירייה.

נזכיר, כפי שפורסם בצומת השרון, שלאור מצוקת בעלי העסקים בעיר הוקם צוות עירוני בראשות מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא לבחינת הסיוע לעסקים הקטנים, זאת שבוע לאחר שחברי מועצה הציעו הצעות שונות במטרה לסייע וקראו לעירייה לפעול. "אני לא רוצה להעליב חברי מועצה, אבל הכי קל לכתוב הצעות פופוליסטיות", אומר הבוקר בן עזרא לצומת השרון, "ממילא העסקים היו סגורים אז במה יכולתי להקל עליהם? גם העירייה הייתה סגורה ועבדה במתכונת חירום. מהרגע שחזרנו אנחנו עושים מה שצריך. אם מישהו רוצה להתהדר שבגלל הלחצים שלו קמה הוועדה, שיתהדר. זה שטויות במיץ עגבניות. אנחנו יודעים שאנחנו צריכים לסייע ונעשה את הכל על פי חוק ובשום שכל".

עד כה קיים הצוות העירוני, שכולל שלושה חברי מועצה ואנשי מקצוע בעירייה, ישיבה אחת בה הועלו רעיונות ויוזמות. בין השאר, מספר בן עזרא, חוץ מהפטור בארנונה שהיה צריך להתקבל במשרד הפנים הועלו רעיונות כמו פטור מאגרת שולחנות וכיסאות ופטור משילוט, מתן רשות להוציא את השולחות והכיסאות למרחב הציבורי על פי ההנחיות, וכבר ניתנה הנחיה לאגף הפיקוח להתארגן בהתאם. עוד הוצע לקבל החלטה שהמוסדות העירוניים ירכשו רק מתושבי העיר בכפוף להצעות מחיר ועידוד תושבים לצרוך מבעלי העסקים המקומיים וכן הקמת דף פייסבוק שיאגד את בעלי העסקים בעיר.

"בישיבה עלה רעיון שנזמין לאחת הישיבות הקרובות גם בעלי עסקים", אומר בן עזרא. "אבל מכיוון שלא החלטנו מי מבעלי העסקים ישתתפו, כי הרי הם לא מאוגדים ואין להם ועד, כל הזמנה תראה כאילו מישהו מחברי הוועדה הביא את החברים שלו. ואז עלה הרעיון המצוין של שיתוף ציבור ונקבע שמפגש הזום יהיה פתוח לכולם. לא כל החכמה בחדר הישיבות שלי. חשוב לי לשמוע גם את ההמון. אני מקווה שיעלו שם רעיונות יצירתיים שניתן יהיה ליישם אותם. אנחנו מבינים את המצוקה שלהם ולנו כעירייה יש בסך הכל כוונות טובות".

פנו אליך בעלי עסקים בתקופה שהעסקים היו סגורים?

"התקשרו אלינו וקיבלנו מיילים, לחלק השבנו. עסק שהוא סגור ולא מתפקד ולא מוכר, איך הוא ישלם ארנונה ועל מה? הם צודקים וכל מה שנכון ועל פי חוק נבוא לקראתם. אנחנו מחויבים לעזור. אנחנו לא עושים טובה לבעלי העסקים. תשמע, אני לא מתחמק מהאחריות שלי, אבל בסוף זה תפקיד של המדינה לטפל בעצמאים ובעלי העסקים. זו המדינה שצריכה לתת את הדעת על פטור ממע"מ ומס הכנסה. המדינה לא עושה כלום בעניין הזה. העיקר שהקימו אתר שנופל".

נשמע שיש לך בטן מלאה עליהם.

"ברור שיש לי בטן מלאה על המדינה. גם על הנחיות שמשתנות חדשות לבקרים. למשל על הקפסולה במערכת החינוך. אני אומר שצריך להחזיר את כל הלימודים באופן סדיר. סוגרים את הילדים בקפסולה בבוקר ובערב הם מבלים עם החברים בבית, בפארק או בים. יש הרבה החלטות דביליות. אני גאה בעירייה ובאופן שהיא מתנהלת. שתבין שהרשויות המקומיות הן אלה שמצילות את המצב. אצלנו הבוקר 130 גנים נפתחו בעיר, למרות שמשרד החינוך והסתדרות המורים החליטו על חופש יומיים אחרי שחזרו ללימודים".

אז מה הם לא מבינים שם?

"בדיוק, מה הם לא מבינים שם. זה חוסר מנהיגות ופוליטיקה. הם עסוקים בזה כל היום. שר חינוך היה צריך להפוך עולמות מול הסתדרות המורים ולפתוח היום את בתי הספר וגני הילדים. הם הרי היו סגורים חודשיים. מה נתלים בקרנות המזבח של ל"ג בעומר? אנחנו הגענו להסדר עם הסייעות בפיתרון פשוט שהן תקבלנה יום חופש חלופי".

העברת את הביקורת שלך הלאה?

"כתבנו מכתבים למנכ"לי משרד הפנים, החינוך, הבריאות. לא רק אנחנו, כל ראשי הרשויות כותבים וזה לא עוזר. עכשיו הבנתי שראשי הרשויות הודיעו שאם הם לא יחזירו את הלימודים כסדרם. הם לא מוכנים להמשיך לפעול במתווים האלה. לדעתי בקרוב תצא בנושא הצהרה בכתב".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. חיה

    חבל מאוד שעיריית הרצליה לא השכילה לפעול כמו עיריית ירושלים, שם למרות החלטת הממשלה מצאו דרך להחזיר את כל ילדי העיר לשגרה מלאה, באמצעות הפעלה במבני עירייה שאותרו בכל העיר ובסיוע סטודנטים. אז אפשר לקטר על הממשלה ולשחק ראש קטן ומסתבר שאפשר גם לוותר על הקיטורים ופשוט לעשות…

  2. אבי

    כל הכבוד למנכל הרצליה יהודה בן עזרא אדם מדהים שצודק בכל מילה , נקווה שהעירייה תעזור עם רעיונות כי אנחנו בעלי העסקים אובדי עצות

  3. שחר

    תנצלו את הואקום השלטוני ותעשו מה שאתם חושבים לנכון, זה ברור שהממשלה ההזויה הזאת לא מבינה מהחיים שלה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר