איה לוריא. צילום איריס נשר

אחרי חודשיים, מוזיאון הרצליה נפתח. המנהלת איה לוריא: "זה אקט משמעותי, גם ברמה ההצהרתית"

ימים ספורים לפני שנסגר השיקו במוזיאון את התערוכה "זמן דיוקן 2". עכשיו תהיה למבקרים הזדמנות לבקר בה עד אוגוסט. במקביל, שוקדים במוזיאון על קיום הדרכות וירטואליות

פורסם בתאריך: 14.5.20 08:13

מנהלת מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית איה לוריא וצוות העובדים נערכים לפתיחת המוזיאון ביום שני הבא, לראשונה מזה חודשיים, לאחר שנסגר בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. "המוזיאון עמד סגור במשך כל התקופה הזאת ואנחנו מחכים ושמחים לפתוח אותו", אומרת לוריא, "הוא יפתח כמובן תחת הרגולציה של התו הסגול, עם מגבלה של 90 איש בכל זמן נתון, עם חובת עטיית מסכות בתוך המוזיאון, שמירת מרחק גם בעמידה בתור, ימדדו חום בכניסה והמבקרים יתבקשו לחתום על הצהרת בריאות".

מה תציגו?

"ימים ספורים לפני שנאלצנו לסגור את המוזיאון פתחנו שבע תערוכות חדשות שנקראות 'זמן דיוקן 2', של אמנים ואמנית שהציגו ציורי דיוקן ובהם אלי שמיר, עידו מרקוס, אהרון שאול שור, יאן ראוכוורגר, מיכל ממיט וורקה ולאוניד בלקלב. הגיעו 1,500 אנשים לפתיחה. למרבה הצער תוך כמה ימים התערוכה נסגרה לקהל. הרבה מהציורים מגיעים מאספנים פרטיים ומאוספים מוזיאליים של חברות למשל, והם כולם הסכימו באקט של סולידריות להאריך את השאילה כך שנוכל להמשיך להציג את התערוכה, שהיתה אמורה להנעל ב-20 ביוני, עד סוף אוגוסט".

עבודה של מיכל ממיט וורקה

מה לגבי הדרכות והרצאות?

"בינתיים לא יתקיימו מטעם המוזיאון הרצאות והדרכות, אבל נעבור לתוכנית הדרכות דרך הזום. נמשיך לקיים מפגש עם האמנים, רק שבמקום שיח פרונטלי זה יתקיים בלייב דרך הרשת. בשגרה, מדי שבת בצהריים אנחנו מקיימים הדרכות, אבל אלה כרגע לא יתקיימו ואנחנו עובדים על העברתן לפלטפורמה דיגיטלית".

ואיך היתה התקופה שבה המוזיאון היה סגור?

"העבודה במוזיאון היא מאוד אינטנסיבית, וזה איפשר פתאום איזה רגע של התכנסות וקצת מחשבה מחדש על המהלכים של המוזיאון, על משמעות העשייה שלנו. זה איפשר לי לעבוד על התערוכות הבאות של ספטמבר ודצמבר בלי הסימולטניות של ניהול המוזיאון במקביל. עדיין היתה המון עבודה, אבל זה פינה לי זמן לשיחות זום עם אמנים ואוצרים, לחקור. במוזיאון השקנו סיור וירטואלי של התערוכות והרבה אנשים נכנסו והתוודעו לתערוכות דרך הפלטפורמה הזאת. אפילו התברר לי שבבית הספר ביכורים מעוטף עזה הכניסו במסגרת הלימודים המקוונים שיעור על התערוכה דרך הסיור הוירטואלי. חשוב לי לציין שאנחנו פותחים מחדש את המוזיאון גם בזכות ההתגייסות של החברה לאמנות ותרבות הרצליה והמנכ"לית עדי חדד, וגם בזכות מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא וראש העירייה משה פדלון. היה חשוב להם לפתוח את הספריות ואת המוזיאון וזה אקט משמעותי, גם ברמה ההצהרתית".

עבודה של אלי שמיר

המוזיאון יהיה פתוח בימים שני ורביעי בשעות 14:00-10:00, בימים שלישי וחמישי בשעות 20:00-16:00, בימים שישי ושבת בשעות 14:00-10:00 וביום ראשון יהיה המוזיאון סגור. ילדים עד גיל 18 נכנסים חינם.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר