זולאי פפו עם ראש העירייה משה פדלון. צילומים מתוך הפייסבוק

"אני לא יודעת מה יעשו עכשיו הנזקקים": האם זה סופו של מפעל החיים של זולאי פפו?

היו"ר המיתולוגית של עמותת מתנדבי הרצליה, שמחלקת כבר שנים ארוכות מזון לנזקקי הרצליה, הושבתה מפעילות בשל בעיה רפואית ובגלל הקורונה. בתקופה האחרונה העירייה חילקה את סלי המזון במקומה, אבל עכשיו מחפשים לה חלופה

פורסם בתאריך: 18.5.20 09:19

זולאי פפו, העומדת בראש עמותת מתנדבי הרצליה שמחלקת מזה שנים בכל שבוע מזון לנזקקים, שברה את הירך ואינה עובדת מזה מספר שבועות. גם בשל כך וגם בשל הגבלות הקורונה חילקה לאחרונה העירייה את סלי המזון במקומה. אתמול (ראשון) הודיעו בעירייה לפפו כי הם מפסיקים לתת את השירות הנ"ל במקום העמותה. פפו חשבה שמדובר בעניין זמני שייפתר עם שובה לעבודה, בתקווה שזה יקרה כבר בשבוע הבא, אולם בתגובה לפניית צומת השרון מסרה העירייה כי בימים אלה הם פועלים "למצוא את הדרך הראויה לתת מענה חלופי הולם לתושבים שנעזרו עד כה בשרותי העמותה". פפו חוששת כעת שכוונתם למענה קבוע ולא מענה חלופי, כלומר שכוונת העירייה לא להשתמש יותר בשירותי העמותה.

עמותת מתנדבי הרצליה, בראשותה של פפו בת ה-86, נוסדה בשנת 1994 ופועלת כל השנה כדי לחלק סלי מזון ל-230 משפחות שידם אינה משגת. מדי יום חמישי מתכנסים עשרות מתנדבים במקלט ביד התשעה כדי לארוז ולחלק סלי מזון ברחבי העיר. עם תחילת משבר הקורונה נאלצה פפו להסתגר בביתה גם מפאת גילה. בשלב מסוים נפלה, שברה את הירך, עברה ניתוח וכעת היא משתקמת.

"בתקופה שהייתי בעוצר ראש העירייה חילק במקומי", היא אומרת, "אתמול הודיעו לי שהם מפסיקים לחלק. אני כרגע חושבת איך אני חוזרת לפעילות. הרופא אמר שאולי כבר בשבוע הבא אוכל להתנייד עם מקל. בכל מקרה, כדי להכין את סלי המזון צריך לפחות עשרה מתנדבים, אבל לא מרשים לי להכניס למקלט יותר משמונה. ביקשתי אישור ואולי יאשרו באופן חריג. אני משתדלת ומתאמצת ומקווה שיהיה בסדר".

מה יעשו אותם אנשים שכרגע לא מחלקים להם אוכל?

"זה בדיוק מה ששאלתי את עוזר ראש העיר. את הכסף לפרויקט הם קיבלו ממשרד הרווחה. כנראה שהמשרד הפסיק להעביר להם כסף. אני לא יודעת מה יעשו עכשיו הנזקקים. אמרתי לו 'אתה מבין שמדובר פה באוכל?'. הוא אמר 'אני לא יכול לעשות שום דבר'. אני לא יודעת מה קרה. עד עכשיו ראש העיר היה מקסים".

זולאי פפו. צילומים מתוך הפייסבוק

מסתבר שבעירייה יש גורמים שאומרים לציבור כי פפו יוצאת לגמלאות. אחד הנזקקים שמקבלים את האוכל הודיע לאחד מחברי וועדי השכונות בעיר כי העובדת הסוציאלית שלו התקשרה ואמרה שביום חמישי קרוב לא יחולקו סלי מזון. "היא אמרה שהם לא יודעים אם בכלל יהיה משהו", כתב הנזקק בהודעה, "זולאי, שהייתה אחראית המתנדבים, יצאה לגמלאות ואין להם מישהו שיחזיר את המתכונת שהייתה לפני הקורונה. ואף אחד לא לוקח אחריות. אני קבלתי סל מזון בעשר השנים האחרונות ואמרה לי להתחיל לחשוב שאף אחד לא יקבל סל מזון, לפחות בשבוע הקרוב".

פפו, את יוצאת לגמלאות?

"אני אחזור לעבוד בכל מקרה. לדעתי יש אדם אחד בעירייה שמנצל את העובדה שאני מושבתת כדי להיפטר ממני. ראש העירייה אוהב אותי ומאוד מעריך את מה שאני עושה, אבל הוא רוצה לראות אותי כבר בחוץ. אני אומרת לך שאני אחזור לעבוד בכל מקרה. בכל פעם שיש לו אורחים ראש העיר מביא אותם אלי כדי להראות את הפעילות ומתגאה בה. אז נכון, אני יודעת שאני לא אחיה לנצח אבל אני לא רוצה שהמפעל שלי ימות. לכן אני מכינה צוות שימשיך אותי ברגע שאני אפסיק. הדבר הזה לא ימות".

תגובת העירייה: "במשך שנים ארוכות תמכה העירייה בפעילותה המבורכת של העמותה בראשותה של הגברת פפו. בימים אלו אנו פועלים, באמצעות האגף לשירותים חברתיים ומחלקת ההתנדבות העירונית למצוא את הדרך הראויה לתת מענה חלופי הולם לתושבים שנעזרו עד כה בשרותי העמותה ומאחלים לזולאי החלמה מהירה והרבה בריאות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר