צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

תושבים דורשים לסלק מקלט זמני לנשים מוכות שהוקם בשכונה בשרון

אחד התושבים: "אנחנו סובלים מרעש של ילדים ונשים שצורחות. זה לא מתאים לאופי השכונה". ראש אחת עמותות הסיוע לנשים מוכות: "הם פוחדים שזה יוריד את ערך הבית. זה לא אמור להיות יותר רועש מגן ילדים"

פורסם בתאריך: 21.5.20 08:24

תושבים באחת השכונות באחת מערי השרון מתלוננים על מטרדי רעש ממקלט לנשים מוכות שהקים משרד הרווחה בשכונה. לטענתם המקלט, שהוקם בשבועות האחרונים במבנה שהיה נטוש זמן רב, אינו מתאים ל"אופי השכונה" ובוקע ממנו רעש רב של ילדים וצעקות מבוגרים, גם במהלך ימות השבוע וגם בשבתות. בנוסף הם חוששים שמא יגיע למקלט אחד הבעלים וינהג באלימות. בפניות לעירייה נאמר להם שמדובר במקלט זמני, אבל הם חוששים שהזמני יישאר קבוע.

גורמי רווחה טוענים מנגד כי מדובר במקרה קלאסי של "נימבי" (Not In My Back Yard), התנגדות של תושבים להקמת מוסד ציבורי כלשהו מחשש שיפגע בערך בתיהם או אורח חייהם. מחלוקות כאלה מתבררות פעמים רבות בבית המשפט וגם במקרה הזה מאיימים התושבים להפעיל עורך דין אם לא יסולק מה שהם מכנים "מטרד" . "30 שנה אנחנו חיים פה בנחת ופתאום מהבוקר עד השעות הקטנות של הלילה, באמצע השבוע ובשבת, אנחנו סובלים מרעש של ילדים ונשים שצורחות", אומר תושב השכונה, "זה גיהנום. אין לנו שום דבר נגד נשים מוכות, הלב שלנו איתן, אבל זה דבר שלא מתאים לאופי השכונה. מחר יבוא בעל עם נשק. אני יודע? יש לנו ילדים קטנים. אנחנו מתקשרים כל השישי-שבת לעירייה והם אומרים לנו 'אין מה לעשות'".

עם מי דיברתם?

"הגענו לגורם בעירייה וגם התקשרנו למוקד. אמרו שהקימו את זה עכשיו בזמן החירום של הקורונה ואמרו שזה זמני. מה זה זמני. חודש וחצי? שנה? שנתיים? אמרו 'רק בקורונה'. נשמע לי הגיוני – אבל אם זה נוח להם כאן לפתוח מקלט לנשים מוכות אז אולי זה יישאר. יש לנו עורך דין שאולי נערב. אלו גופים שקשה להתמודד איתם. לא בא לנו כל היום להיות עם היד על החיוג המהיר של המוקד. זו קטסטרופה מה שקורה כרגע".

"קשה לי להאמין שהחיים שלהם הפכו לסיוט כמו שהם מתארים", אומרת אחת מיושבות ראש עמותות הסיוע לנשים מוכות שמחזיקה במקלטים אחרים באזור השרון, "גם כשאנחנו בנינו את המקלט שלנו התושבים פנו לבתי משפט וזרקו אותם מכל המדרגות. רוב האנשים לא אוהבים שמבנים כאלה נפתחים לידם. הם פוחדים שזה יוריד את ערך הבית. יש גם דירות מעבר בערים בשרון ששכנים עושים לנו שם את המוות מן סתם כי הם לא רוצים נשים מוכות כשכנות שלהם. אבל הכל שטויות. זה לא אמור להיות יותר רועש מגן ילדים".

מהעירייה המדוברת נמסר כי לא הגיעו אליהם תלונות על רעש. "לא פעם אנחנו נתקלים בתופעה מכוערת של שכנים שאינם מעוניינים במוסדות מסוג זה סמוך למקום מגוריהם ונלחמים נגדם בכלים לא כשרים", נמסר.

תגובת משרד הרווחה טרם התקבלה ותובא כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אשה עם מצפון

    מכוער ואכזרי במיוחד להכפיש את הנזים המוכות וילדיהן שהם מרעישים ברמות מטורפות רק כדי להשיג מטרה של ערך נדל"ן ..תגידו את האמת …אין לכם מצפון וחשוב לכם רק כסף..

  2. Gemny

    זו לא היתה הבעיה היחידה אני גרתי ליד המעון הקודם של נשים מוכות תאמינו לי פשע בתוך השכונה נכנסים ויוצאים גברים בלי הפסק חוסות במעון יום יום יוצאות לבלדר והביאו גננת להעסיק את הילדים כי האמהות עסוקות בשליחויות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר