שביל אופניים. צילום עזרא לוי

מחשבים מסלול מחדש: מפה חדשה מציגה את כל שבילי האופניים בהרצליה, וגם את אלה שבתכנון

19 קילומטרים של שבילי אופניים נסללו עד כה בעיר, 63 קילומטרים עדיין בתכנון. מפה חדשה, שמשלבת גם את מיקומי בתי הספר בעיר, תאפשר לתלמידים לבחור את המסלול הבטוח בדרך ללימודים

פורסם בתאריך: 3.6.20 13:20

אגף תקשוב ומערכות בעיריית הרצליה פיתח, לבקשת הנהגת ההורים העירונית בעיר, מפה מבוססת GPS באמצעותה יכולים תלמידי בתי הספר, ולא רק הם, לצפות במפת שבילי האופניים הפרושים בעיר. במפה מסומנים גם מיקומי בתי הספר בעיר כשהמטרה, בין השאר, היא לאפשר לתלמידים לתכנן את מסלול נסיעתם ללימודים באופניים. המפה כוללת את כל בתי הספר בעיר, יסודיים, חטיבות ביניים ותיכונים וכן את כל שבילי האופניים הקיימים ברחבי העיר – המופיעים במפה בקו כחול מלא, וגם את השבילים שבתכנון – המופיעים בקו כחול מקווקו (לאחר בחירת השכבה המתאימה במפה).

בהרצליה יש כיום כ-19 קילומטרים של שבילי אופניים סלולים. לפי תוכנית האב לשבילי אופניים שמקדמת העירייה מתוכננים בעיר עוד כ-63 ק"מ של שבילים. במדגם בנושא השימוש באופניים שערכה העירייה בחודש ינואר, בהשתתפות 1146 משיבים, עלה כי כמעט מחצית מהמשיבים במדגם הינם בגילאי 17-13. עוד עלה במדגם ש-70 אחוז מהעונים בגילאי 18 ויותר רוכבים בהרצליה, לעומת מחצית מהמשיבים בגילאי 18-13. כרבע מהמשיבים נוסעים בתדירות גבוהה בתחבורה ציבורית ללימודים. כ-40 אחוז מהם רוכבים בתדירות כלשהי באופניים ללימודים.

"המפה היא חלק ממאמץ עירוני משולב שנועד להרחיב את השימוש בתחבורה ירוקה ומקיימת, תוך שהיא מציעה כלי דיגיטלי קל לתפעול ופופולארי בקרב ילדים ובני נוער. כחלק מעידוד הרכיבה באופניים, העירייה גם בדקה עם מנהלי בתי ספר האם במוסדות החינוך חסרים מתקני אופניים, ועתה היא פועלת להציב מתקני אופניים נוספים בשני בתי ספר שהביעו צורך בכך", מסרה העירייה.

ראש העירייה משה פדלון: "הגדלת שבילי האופניים בהרצליה היא מענה לצורך אמיתי בשימוש בכלי תחבורה סביבתי שמצמצם את זיהום האוויר ומסייע להפחית את מספר תאונות הדרכים". מנכ"ל עיריית הרצליה יהודה בן עזרא: "זהו המשך המגמה של עיריית הרצליה אשר פועלת מתוך מודעות סביבתית וחרתה על דגלה את נושא הקיימות מתוך דאגה לדורות הבאים".

חברת המועצה דנה אורן-ינאי ("דרך חדשה") מחזיקת תיק הדו-גלגלי: "הרצליה חרטה על דגלה להפוך לעיר מוכוונת אופניים. וכמו כל מהפכה, גם מהפכת האופניים תפרוץ בזכות החינוך. אנחנו מכינים תכניות לימודיות לרכיבה בטוחה שיחלו בגילאים הצעירים. בקרוב יושק מרכז האופניים בפארק. ועדת האופניים שמה לה כיעד שהדרך למוסדות החינוך, התרבות, הספורט והפנאי, לצד הרכבת ואזור התעשייה, תהיה מרושתת בשבילי אופניים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני רוכב אלפי ק"מ אופניים בשנה ברחבי אירופה ובישראל. מי שאחראי על ה" שבילים" בהרצליה לא רכב על אופניים בחייו. נסו לרכב לאורך רחוב סוקולוב. נסו להגיע מהבינתחומי לרכבת רעננה. אין סיכוי והתאונות תגענה.

  2. יגאל

    בזבוז כספי ציבור!
    רוכבי אופניים לא צריכים אפליקציה בשביל לרכוב בשביל, הם פשוט רוכבים.
    שבילי האופניים צריכים להיות רציפים כמו שהעירו קודם.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר