עיריית הרצליה. צילום דוברות העירייה
בניין עיריית הרצליה. צילום דוברות העירייה

מסתמן: הארנונה בהרצליה תתייקר בשנה הבאה ב-1.1 אחוז

חברי ועדת הכספים אישרו את ההעלאה, שהיא שיעור ההעלאה האוטומטי של משרד הפנים. חבר האופוזיציה איל פביאן התנגד: "בתקופה קשה כזו לא מעלים מיסים". המנכ"ל יהודה בן עזרא: "ההתנגדות היא אקט פופוליסטי". מועצת העיר תכריע

פורסם בתאריך: 1.6.20 18:13

חברי ועדת הכספים בעיריית הרצליה הצביעו אתמול (ראשון) בעד העלאת שיעור הארנונה למגורים בעיר בשנת 2021 ב-1.1 אחוז, שיעור ההעלאה האוטומטי המעודכן של משרד הפנים. היחיד שהצביע נגד ההעלאה בוועדה, אף שמדובר בשיעור העלאה זעום יחסית, הוא חבר האופוזיציה איל פביאן. היתר, ראש העירייה משה פדלון וחברי המועצה איה פרישקולניק, עופר לוי, יהונתן יסעור, משה ועקנין ודנה אורן, הצביעו בעד. כעת הנושא יובא להצבעת מועצת העיר בישיבתה הקרובה.

פביאן הסביר כי התנגד להעלאת המיסים משום שזו "טעות גדולה" לטענתו. "בתקופה קשה כזו לא מעלים מיסים מכל הסוגים", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "להיפך, מורידים מיסים ומזרימים כסף לאזרחים ולמשק. רשויות הן יותר חזקות ממשפחות ועסקים קטנים. זאת עובדה, לכן בתקופת בה מתמודדות משפחות ומתמודדים עסקים קטנים ועצמאים על קיומם, לא מעלים להם את המיסים אלא עוזרים להם לעבור את התקופה הקשה".

איל פביאן. צילום דני שביט

איל פביאן. צילום דני שביט

על טענתו של פביאן הגיב מנכ"ל העירייה, יהודה בן עזרא, בטקסט ארוך בכתב לעיתונאים, בו קרא להתנגדות "פופוליסטית". בין השאר הסביר כי העלאת הארנונה נעשית מתוך הבנה כי המשק נמצא במיתון כלכלי עמוק בעקבות משבר הקורונה, הציבור עשוי לסבול מאבדן הכנסות לרשות וצמצום תקציבי המדינה בכל תחומי החיים.

"המשבר לא מאחורינו, הוא עדיין מתרחש", הסביר. לדבריו ההפרש בין הארנונה הקודמת לזו הנוכחית היא 0.67 שקלים בלבד למ"ר. "הפרש זה מהווה תוספת של כ-60 עד 80 שקלים לכל בית אב – בעוד שעבור הרשות מדובר בהכנסה מצטברת של כשבעה מיליון שקלים החוזרים אל ציבור התושבים בדמות שירותים חיוניים ואיכותיים של ניקיון, חינוך, תרבות, ספורט, תשתיות עירוניות ועוד", כתב.

יהודה בן עזרא. צילום דוברות העירייה

בן עזרא הוסיף: "לאור המצב, ניראה כי הקריאה להפחתת הארנונה מהווה אקט פופוליסטי, שאולי עשוי לחסוך כמה עשרות או מאות שקלים בשנה לכל בית אב ועסק, אבל ייצור פגיעה עמוקה באפשרות של הרשות להמשיך ולתת באמצעות כספים אלו שירותים איכותיים וחיוניים לתושבים. לכן, כעירייה אחראית, הנערכת בימים אלו לאבדן הכנסות מאסיבי בצל משבר הקורונה והמעוניינת להמשיך ולתת שירות מטבי לתושבי העיר – אנו מצפים ממועצת העיר לאשר את צו הארנונה במלואו, ומתושבי הרצליה – לקבל בהבנה החלטה חשובה זו".

נציין שברעננה השכנה החליט ראש העירייה חיים ברוידא לבטל את ההעלאת הארנונה האוטומטית. הדבר טעון אישור משרד הפנים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יהודה יקר

    תסיים שנה אחת בלי עודפים גדולים ובלי פרס מנהל תקין. לא יקרה כלום.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הרצליה, עיר ללא רחמים
    העלעת הארנונה נועדה אך ורק להעלות משכורות עובדי עירית הרצליה והבכירים בעיריה.
    העלעת הארנונה בזמן שיש מובטלים רבים משולה שהשתנה מהמקפצה, ישר לפרצוף האזרחים.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עיריית הרצליה בניהול כושל
    עיר נכשלת שלא כמו בעבר
    קופת העירייה כבעבר עם סכום נכבד לתחזוקת העיר
    ניהול כושל עירייה כושלת ראש עיר כושל

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר