תערוכת ואן גוך. צילום Ivanov Christine
תערוכת ואן גוך. צילום Ivanov Christine

הבשורה: תלמידים ייכנסו חינם לתערוכת ואן גוך. האכזבה: העירייה דורשת לפנות אותה בסוף החודש

אחת התערוכות הגדולות בעולם הספיקה להיות מוצגת בעיר פחות מחודשיים לפני שנסגרה בגלל משבר הקורונה. כשסוף סוף נפתחה מחדש, הודיעה העירייה שתאלץ להתפנות ב-30 ביוני

פורסם בתאריך: 4.6.20 17:49

מחזיק תיק החינוך הבלתי פורמלי והטכנולוגיה בחינוך בעיריית הרצליה, חבר המועצה אורן אוריאלי, סגר עם מפיקי תערוכת ואן גוך הייחודית המוצגת בימים אלה במתחם קניון ארנה, כי תלמידי הרצליה יוכלו לבקר בה ללא עלות. לדבריו, כבר פנה למנהלים ולמורים בעיר לארגן הגעה מסודרת לתערוכה עבור התלמידים. אבל הבעיה היא שעיריית הרצליה מבקשת ממפיק התערוכה, דודי ברקוביץ' מבעלי חברת "הדרן", לקפל את התערוכה עד 30 ביוני. לכן קורא אוריאלי להאריך את זמן הצגת התערוכה, שעלתה כמעט במקביל לפרוץ מגיפת הקורונה ולא ניתן היה להציג אותה בחודשיים האחרונים.

לדברי ברקוביץ', על פי דרישת העירייה החל מסוף החודש התערוכה לא תציג יותר בהרצליה. "דרישת העירייה מגיעה למרות שאנחנו נותנים לילדי בית הספר להיכנס חינם, למרות שאנחנו עושים טוב לעיר ולקניון, למרות שבעלי העסקים מרוצים", טוען ברקוביץ', "התחלנו ב-16 בינואר עם הרבה קשיים. הקמנו אוהל לחלק אחד של התערוכה והחלק השני מתקיים בתוך הקניון. שילמנו היתר בניה לרשות מקרקעי ישראל והיטל השבחה לעיריית הרצליה. הסיבה היחידה שבגללה בנינו אוהל ולא נכנסו לתוך הקניון לחלוטין היא שהתערוכה, שהיא הכי יפה בעולם היום, צריכה תשעה מטר גובה. בשום מקום בארץ אין דבר כזה".

תערוכת ואן גוך. צילום Ivanov Christine

תערוכת ואן גוך. צילום Ivanov Christine

לדבריו, כחודשיים לאחר שהתערוכה נפתחה ואירחה באופן חסר תקדים יותר מ-80 אלף איש, הגיע משבר הקורונה והיא נסגרה ב-2 במרץ אף שהייתה צריכה להציג במשך 120 ימים. "מה שאומר שהיו לנו פחות מחודשיים", אומר ברקוביץ', "ניצלנו 55 ימים ונשארו עוד 65. ב-8 במאי פתחנו שוב ומאז ועד היום אנחנו פתוחים אבל כמות המבקרים לא גדולה. פנינו לעירייה בבקשה לקבל הארכה עד 30 באוגוסט כדי להשלים את 120 הימים, אבל הודיעו לנו שהם לא מוכנים. הם הסבירו שהם רוצים לעשות שם כמה אירועים לתושבים הוותיקים של הרצליה. הסברנו שהפסדנו חמישה מיליון שקלים, שאנחנו מזמינים את הילדים בחינם ושהם היו מאושרים, אבל זה לא מעניין אותם. למה לפנות אותנו? מה, אין מספיק מקום כדי לקיים אירועי קיץ? יש עוד רחבה 20 מטר מאיתנו. זו עקשנות בלתי מובנת".

תערוכת ואן גוך מציגה, באמצעות הקרנה מיוחדת על הקירות ובליווי מוזיקת רקע, כ-2,000 מיצירותיו של אחד האמנים המוכרים ביותר של המאה ה-19, במבנה בשטח של 1,000 מ"ר. התערוכה הוצגה עד כה בכ-50 ערים בעולם וזכתה למיליוני מבקרים.

תערוכת ואן גוך. צילום Ivanov Christine

תערוכת ואן גוך. צילום Ivanov Christine

אוריאלי: "אחרי שביקרתי בתערוכה של ואן גוך בקניון ארנה והתרשמתי מאוד מאיכות התערוכה ומעמדת המציאות המדומה שמוצגת בה, התעורר בי רצון עז להתחיל להביא לשם תלמידים ותלמידות מהרצליה. לשמחתי, מנכ"ל ארנה ומפיק התערוכה ברוחב ליבם הסכימו לכך והחל מאותו רגע תלמידי ותלמידות הרצליה מחטיבות הביניים והתיכונים התחילו להגיע. בקרוב ארחיב את העניין גם לתנועות הנוער ולילדי החינוך הבלתי פורמלי. עבורי אישית, זה אחד הדברים הכי מיוחדים שקרו לי כאיש חינוך – האפשרות הנדירה הזו לשלב בין חינוך לתרבות באמצעות ביקור בתערוכה מיוחדת במינה. כשאני רואה את התגובות של הילדים אני יודע בוודאות שזה מצליח. אני מלא תודה והערכה על רוחב הלב של בעלי התערוכה, ואני מקווה שכמה שיותר מילדי הרצליה יספיקו לבקר בה ושמח על ההזדמנות הזו".

אורן אוריאלי. צילום דוברות דרך החינוך

התערוכה תסגר בקרוב.

"נכון, היא היתה אמורה לרוץ ארבעה חודשים ואז נכנסה הקורונה. אני רוצה לבקש מהעירייה לקבל את החודשיים האלה בחזרה. לא היה מספיק זמן לראות אותה וחבל. תערוכה כזו ראוי שתוצג כמה שיותר זמן כי בהרצליה לא הוצגו תערוכות מהסוג הזה ובסדר בגודל הזה במשך זמן רב, אם בכלל".

תגובת עיריית הרצליה: "תערוכת ואן גוך הוקמה באישור העירייה על שטח במרחב הציבורי, השייך לכלל הציבור. בכדי לאפשר את פעילות המבורכת של התערוכה פעלה העירייה להחכרת המתחם באמצעות אישור שימוש חורג לזמן מוגבל, על פי הנהלים ובתיאום עם רשויות המדינה, בעלות הקרקע (רשות מקרקעי ישראל). לאור בקשות מארגני התערוכה האריכה העירייה, פעמיים, את היתר השימוש בשטח. בהתאם לנהלים המחייבים והיות והשטח מיועד לשימוש כלל הציבור, בעיקר בחודשי הקיץ במהלכם פוקדים את המקום אלפי מבלים, לא ניתן יהיה להמשיך את מתן ההיתר לשימוש בלעדי של קהל מבקרי התערוכה מעבר ליום 30.6".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מה שמעניין את פקידי העיריה לא תואם את מה שמעניין את תושבי הרצליה

    הרצליה ,עיר ללא רחמים

  2. שביט

    אפשר לחשוב שתושבי הרצליה הויקים שממילא נמצאים באוכלוסיית סיכון בגלל הקוורנה ינהרו בהמוניהם כדי להתענג מערי הבידור של העיריה במרינה. אפשר היה למצוא פתרון מוסכם ולא להתעקש ולהרוס לעוד אחד את העסק (ואולי יותר מהעסק)

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר