החוף הנפרד בהרצליה
החוף הנפרד בהרצליה

"יש תושבים שכבר עשר שנים לא היו בים": דרישה להנגשת החוף הנפרד לנכים

ארגון "בצלמו" פנה לראש עיריית הרצליה בבקשה שידאג להנגשת החוף. בעיריית הרצליה אומרים בתגובה שהמבנה הטופוגרפי של החוף אינו מאפשר את הנגשתו

פורסם בתאריך: 10.6.20 18:13

ארגון הימין "בצלמו" פנה אתמול (שלישי) לראש עיריית הרצליה משה פדלון בבקשה שידאג להנגשת החוף הנפרד בעיר לנכים. בעיריית הרצליה אומרים בתגובה שהמבנה הטופוגרפי של החוף אינו מאפשר את הנגשתו.

"חוק הנגישות קובע שחייבים להנגיש מקומות ציבוריים לאנשים בעלי מוגבלות", כתב לפדלון מנכ"ל הארגון שי גליק, "חוק הנגישות מקורו מחוק יסוד כבוד האדם וחירותו שלכל אדם יש את הזכות לכבוד ושיוויון. הנשיא אהרן ברק כבר הרחיב בעניין וכתב שומה עלינו לשים על ליבנו שהאדם הנכה הינו אדם ככל האדם וחובה עלינו לתת לו מעמד שווה בכל מעגלי החיים ובניסיון ההשתלבות".

הוא הוסיף: "כעת נפתחה עונת הרחצה בחופי הים בעירכם, אולם בעוד ישנו חוף רגיל הנגיש לכלל האוכלוסייה לציבור הדתי המשתמש בחוף הנפרד אין כל פתרון. בתקופה האחרונה קיבלתי פניות רבות מתושבי העיר המבקשים ומשוועים לפתרון, בהם כאלה שמציינים שכבר עשר שנים לא היו בים עקב כך. החוף הנפרד אינו נגיש במאה אחוז. השקעה בהנגשת החוף לגמרי אינה מצריכה סכומים גדולים או עבודה קשה ובסכום מועט ניתן להשלים את ההנגשה. לא ייתכן שחופי ים, שהינם משאב ציבורי של כלל אזרחי ישראל, יהיו סגורים בפני בעלי המוגבליות ובני משפחתם… נדגיש שיש בעיר שני חופים 100 אחוז נגישים אך לא נפרדים. לדתיים אין נגישות למים. אודה לכם בדחיפות על נתינת פיתרון גם לתושבי אזורכם בעלי המסורת הצורכים חוף נפרד וסיום השלמת הנגשתו עוד בעונת הרחצה הקרובה".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "עיריית הרצליה פועלת להנגשת המרחב הציבורי ככל הניתן. הנושא נבחן לעומקו ולצערנו מבנהו הטופוגרפי של החוף אינו מאפשר הנגשתו. יש להדגיש כי מרבית חופי הרצליה מתחברים לטיילת נגישה בשדרות אלי לנדאו אשר בה כ-40 חניות נכים ושתי מעליות שיורדות אל קו המים. בכל חוף קיימת נגישות מלאה ומקיפה הכוללת: תאי הלבשה ושירותים נגישים, סככות מוצללות נגישות, שבילי דק עד לקו המים, כיסא גלגלים המותאם לכניסה למים וירידה לחול, סימונים ללקויי ראייה. בסך הכל ברצועת הטיילת קיימים ארבעה כיסאות גלגלים להשאלה כנגד הצגת תעודה מזהה. רשות החופים רכשה כיסא גלגלים לחוף מיוחד ומיועד לילדים – היחיד בארץ. בטיילת הותקנה על ידי חברת 'מהלב' אפליקציית Step hear המאפשרת הכוונה והתמצאות לאנשים עם מוגבלות ראייה. המידע הקולי המופעל באמצעות טלפון חכם או שלט מאפשר נגישות ועצמאות מלאה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר