חבר המועצה איל פביאן בהפגנה בפתח ישיבת המועצה
חבר המועצה איל פביאן בהפגנה בפתח ישיבת המועצה

אושרה העלאת הארנונה בהרצליה. העירייה: "צפוי גרעון של 70 מיליון שקלים". האופוזיציה: "אסור להעלות כרגע שקל"

בעירייה אומרים שמשמעות ההעלאה, בשיעור של 1.1 אחוז, היא תוספת תשלום זניחה של שקלים בודדים מדי חודש לכל בית אב, אך תוספת של שבעה מיליון שקלים לקופת העירייה. חברי האופוזיציה: "זה לא הזמן להכניס יד לכיס של התושבים"

פורסם בתאריך: 16.6.20 19:50

חברי מועצת עיריית הרצליה הצביעו הערב בעד אישור העלאת הארנונה לשנת 2021 בשיעור של 1.1 אחוז, שיעור ההעלאה האוטומטי שקבע משרד הפנים. ההצבעה עברה ברוב קולות הקואליציה, כששבעה חברי סיעות האופוזיציה – קהילה, צעירים וסביבה נטו, יש עתיד והחופש לבחור, הצביעו נגד ההעלאה. בפתח ישיבת המועצה התקיימה הפגנת מחאה נגד העלאת הארנונה שארגנו סיעות האופוזיציה.

בעירייה אומרים שמשמעות ההעלאה היא תוספת תשלום זניחה של שקלים בודדים לכל בית אב, שמצטברים לכשבעה מיליון שקלים בקופת העירייה, לטענת העירייה סכום משמעותי בתקופה של אי יציבות כלכלית בעקבות משבר הקורונה. "היום התשלום למ"ר בדירת מגורים ממוצעת עומד על שקלים למ"ר, התעריף החדש, שקבע משרד הפנים, עומד על 61.24 שקלים. כלומר – הפרש של 0.67 אגורות בלבד למ"ר", מסרה העירייה, "הפרש זה מהווה תוספת של כ-60 עד 80 שקלים לכל בית אב בשנה, כשבעה שקלים בחודש, בעוד שעבור הרשות מדובר בהכנסה מצטברת של כשבעה מיליון שקלים החוזרים אל ציבור התושבים בדמות שירותים חיוניים ואיכותיים של ניקיון, חינוך, תרבות, ספורט, תשתיות עירוניות ועוד".

במצגת שהציג מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא לחברי המועצה בטרם ההצבעה על צו הארנונה, הוצג הגרעון הצפוי של העירייה בעקבות משבר הקורונה בסך של כ-70 מיליון שקלים, לצד תוכנית ההתייעלות והצמצומים בכוח האדם ובתקציבים המגובשת בימים אלה על ידי העירייה. "המצגת המחישה לחברי המועצה כיצד התוספת של שקלים בודדים לכל בית אב בחודש תאפשר לעיריית הרצליה להמשיך להעניק לתושבים שירותים חיוניים, פטור מאגרת שמירה בסך של כ-300 שקלים בשנה, המשך תמיכה באוכלוסיות נזקקות, קשישים וניצולי שואה ועידוד הכלכלה המקומית", מסרה העירייה.

בתשובה לטענה שהעלו חברי האופוזיציה לפיה עיריית רעננה לא העלתה את הארנונה בשיעור האוטומטי, אמר מנכ"ל העירייה: "אתם טועים. הכנתי שיעורי בית. כל הערים הללו, שש-שבע ערים, זו החלטה פופוליסטית של ראש עיר. יש להניח שמשרד הפנים לא יאשרו לו. נכון להיום הם (רעננה) לא שינו את הארנונה ואין לה אישור. עובדה. לכן שלא כמונו שנתחיל לעבוד על תקציב 2021, הם לא יכולים לעבוד על תקציב אם הם לא יודעים מה הארנונה שלהם". הוא הוסיף: "עלו קולות של חלק מהחברים שצריך להצטמצם ולהתייעל בעירייה – קלעתם לדעת גדולים. אנחנו מתייעלים בקיצוץ של שני אחוזים בתקציבי השכר, לא יאושרו תקנים חדשים בעירייה, מתקיימת בחינה מחודשת של תקנים או שדרוגים של תקנים שטרם אושרו, חל קיצוץ רוחבי של חמישה אחוזים בכל האגפים וקיצוץ של 15 אחוז בכלל התמיכות, ביטול השתלמויות ויציאות לימי עיון, קיצוץ של 20 אחוז מכלל סעיפי הרזרבות והחלטנו לקצץ ב-50 אחוז את כל מפעלי התרבות והספורט. במקביל העירייה משקיעה בהנעת הכלכלה העירונית וגובשה תוכנית הכוללת הקלות ומתן פטורים לבעלי עסקים בעיר". את הקריאה להפחתת הארנונה כינה בסופו של דבר "פופוליסטית".

חבר האופוזיציה יריב פישר אמר: "אתה מדבר על אנשים בחתך סוציואקונומי נמוך שעוזרים להם אבל אתם מתעלמים מ-20 אחוז שמובטלים או בחל"ת שמפילים עליהם עוד מס וזה בנוסף לתשלומים על החוגים של בני הרצליה, שיעורים פרטיים, ארנונה. זה מאוד כבד. אני לא פופוליסט. כל שקל כרגע אסור להעלות. חל"ת זה 50 אחוז משכורת במקרה הטוב. זה אפילו לא משכנתא. אתם מתעלמים". פישר פנה ישירות לראש העירייה פדלון: "משה, הלב שלך רחום. הם לא יבואו לבקש הנחות ואתם מכבידים עליהם. זה עוד ועוד לכווץ ועוד קצת. שבעה שקלים זה לא שבעה שקלים. אם אתה אומר אני שם את השבעה מיליון האלה על בני הרצליה וזה מוריד מהחוגים, כולם יגידו שזה בסדר".

חבר האופוזיציה איל פביאן מסר בתגובה: "אני מביע אכזבה עמוקה מהחלטת ראש העירייה וכל חברי הקואליציה שלו, מלבד קוממי שלא נכח בישיבה. הזהרתי את ראש העירייה ש'שהגב של הגמל' עומד להשבר בימים אלה. הכוונה לציבור הגדול תושבי הרצליה שמתמודדים עם הקשיים ולא מבקשים ולא יבקשו עוד הנחות. אמרתי שמשמעות ההחחטה היא להכניס יד לכיס של הציבור בהרצליה ולקחת לו 7-6 מיליון שקלים נוספים . זה לא נכון, לא הכרחי, לא מוסרי, לא חברתי, לא כלכלי ולא ציבורי. העירייה יכולה להתייעל בסכום זה ויותר אם תחליט".

בפוסט שפרסם בפייסבוק, כתב פישר: "אתם ממשיכים שוב ושוב להכניס את היד שלכם לכיס שלנו, אנחנו הרוב פה בעיר, זה שקם בבוקר ומפרנס וזה שלעולם לא יפנה לוועדה להנחות כזאת או אחרת, אלה ימשיך לעבוד קשה, כי ככה לימדו אותנו ואלו הערכים שלנו. זאת לא תקופה להעלות את הארנונה. כשמעל 20 אחוז מתושבי העיר עדיין בחל"ת זאת התקופה להכניס את היד לכיס של העירייה להוריד את מחירי החוגים בצורה דרסטית, להוריד את הארנונה ולעזור לנו תושבי העיר לעבור את התקופה המטורפת הזאת".

ראש העירייה פדלון מסר: "לצד משבר בריאותי חמור הביא עמו נגיף הקורונה גם משבר כלכלי ובעקבותיו צפי לתקפות מיתון ארוכה. כעירייה, חשוב לנו להמשיך ולהעניק לתושבינו את השירותים החיוניים האיכותיים ביותר, זאת, לצד הצורך להמשיך ולתמוך בכלכלה העירונית ובאוכלוסיות רווחה, נצולי שואה, קשישים ועוד – כל אלו מחייבים אותנו למלא אחר הוראת החוק ולעדכן את הארנונה בכאחוז אחד, על פי החלטת ממשלת ישראל".

מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא מסר: "כעירייה אחראית, הנערכת בימים אלו לאבדן הכנסות מאסיבי וגרעון של כ-70 מיליון שקלים והמעוניינת להמשיך ולתת שירות מיטבי לתושבי העיר, אישור צו הארנונה על ידי מועצת העיר הינו מהלך הכרחי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר