תעש נוף ים. צילום ניר קידר
תעש נוף ים. צילום ניר קידר

הזדמנות שנייה: העליון יקיים דיון נוסף באישור תוכנית הבנייה אפולוניה בשטח תעש המזוהם

ביוני שנה שעברה קיבל בית המשפט העליון את ערעור המדינה ואישר למעשה את תוכנית הבנייה הענקית על קרקעות מפעל תעש נוף ים, בטרם נערך במקום סקר סיכונים סביבתיים. עכשיו יש למתנגדים הזדמנות נוספת

פורסם בתאריך: 17.6.20 15:16

שופט בית המשפט העליון ניל הנדל קיבל את בקשת עיריית הרצליה, עמותת אדם טבע ודין ותושבי שכונת נוף ים, לקיים דיון נוסף בהחלטתו מחודש יוני בשנה שעברה, אז קיבל את ערעור המדינה ואישר למעשה את תוכנית הבנייה אפולוניה, להקמת כ-2,700 יחידות דיור בשטח שמצפון לשכונה, על קרקעות מזוהמות של מפעל תעש נוף ים, בטרם נערך במקום סקר סיכונים סביבתיים.

"לאחר שעיינתי בפסק הדין ובטענות הצדדים בעניין זה, החלטתי לקבל את הבקשות לדיון נוסף ולהורות על קיום דיון נוסף בפסק הדין של בית משפט זה, זאת רק ביחס לשאלת הפקדתה ואישורה של תכנית בנייה המתייחסת למתחם הכולל קרקעות ומי תהום מזוהמים, בטרם ביצוע סקר סיכונים סביבתי. סוגיה זו עומדת באמות המידה לעריכת דיון נוסף", פסק היום השופט הנדל.

מאדם טבע ודין נמסר: "בבקשה לקיום הדיון הנוסף שהוגש על ידי אדם טבע ודין, אלון כרמלי ועיריית הרצליה נטען כי פסק הדין, שניתן ברוב של שניים (השופטים אלרון ווילנר) נגד דעתו החולקת של השופט עמית, הוא מוטעה ועלול אף לסכן את הציבור, שכן הוא נותן גושפנקא לקידום ואישור תכניות באזורים מזוהמים, בלי שלמקבלי ההחלטות יהיה את המידע הנדרש בנוגע לסיכונים הקיימים בשטח, וכתוצאה מכך הם גם לא ידעו כיצד להימנע באופן מיטבי מסיכונים אלה. במסגרת הבקשה לקיום דיון נוסף נאמר כי יש בארץ מאות אתרים מזוהמים ואלפי מוקדי זיהום, כך שהשפעתו הבעייתית של פסק הדין עלולה להיות רחבה מאד".

הדמיית תכנית אפולוניה. הדמיה: רשות מקרקעי ישראל

הדמיית תכנית אפולוניה. הדמיה: רשות מקרקעי ישראל

נזכיר שהדיון הראשון בבית המשפט העליון התקיים ב-28.11.18 בעקבות ערעור שהגישה המדינה בדצמבר 2017 על החלטת שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב אליהו בכר באוקטובר 2017 לבטל את אישור תוכנית אפולוניה ולהחזיר אותה לוותמ"ל (הוועדה למתחמים מועדפים לדיור), לאחר שהוותמ"ל אישרה את התוכנית מבלי שנערך בשטח – ששימש בעבר מפעל של התעשייה הצבאית סקר סיכונים סביבתיים. לפי התוכנית אמורות לקום באפולוניה, שנמצאת בשטח שמצפון לשכונת נוף ים בהרצליה, 2,687 יחידות דיור במגדלים בני 26 קומות.

ראש העירייה משה פדלון מסר בתגובה: "הבטחתי וקיימתי. אמשיך להיאבק למען שמירה על הטבע וחופי הים של הרצליה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר