שלט האוסר על כניסת כלבים לחוף בהרצליה. צילום באדיבות התושבים
שלט האוסר על כניסת כלבים לחוף בהרצליה. צילום באדיבות התושבים

עצומה של בעלי כלבים: דורשים להקצות שטח בחוף שאליו יהיה אפשר להיכנס עם כלבים ולשחרר אותם

היום חל איסור על הכנסת כלבים לחופי הים של הרצליה בעונת הרחצה, למעט חוף סידנא עלי, וגם שם אסור לשחרר אותם. העירייה: "האיסור נובע מכך שהחוף מיועד למגוון אוכלוסיות ולטובת כלל ציבור המתרחצים"

פורסם בתאריך: 29.6.20 17:58

עצומה שהועלתה בשבוע שעבר לרשת קוראת לעצור את הדרת הכלבים ובעליהם מהים ומהמרחב הציבורי בהרצליה. יוזם העצומה הוא אור גולן, מנהל עמוד הפייסבוק החדש (170 חברים) "זכויות הכלבים בעיר הרצליה". על פי העצומה, מטרתה להביא לשינוי היחס של העיר ושל עיריית הרצליה לכלבים ובעליהם.

לחתימה על העצומה היכנסו כאן.

"אנחנו מבקשים אפשרות לטייל בטיילת עם הכלבים שלנו כאשר הם קשורים על פי חוק ברצועה, וליהנות מהטיילת עם בני משפחתינו כמו כל תושב אחר בעיר, וכמו שניתן לעשות בכל עיר אחרת חוץ מהרצליה", נכתב, "אנחנו מבקשים קטע אחד מתוך שישה קילומטרים וחצי של חוף הקיימים בעיר הזו שיוקצה עבור חוף כלבים שבו ניתן יהיה לשחרר את הכלבים לשחק, שיהיה מוצל, עם גישה נוחה, עם מקלחות ומים נקיים לשתייה. עזרו לנו להביא לשינוי ולתת לבני המשפחה הפרוותיים שלנו ליהנות מחופש וים כמו שאנחנו נהנים".

שלט האוסר על כניסת כלבים לגינה ציבורית בהרצליה. צילום באדיבות התושבים

שלט האוסר על כניסת כלבים לגינה ציבורית בהרצליה. צילום באדיבות התושבים

"לצערי, החוף היחיד שמוקצה לכלבים הוא סידנא עלי שהוא גם חוף מזוהם כשלעצמו וגם אי אפשר לשחרר את הכלבים לחופשי", מסביר גולן, "לכן פתחנו עצומה שבה אנחנו מנסים לקדם את פתיחת החופים לכלבים. כשהגעתי מתל אביב להרצליה לפני שלושה חודשים הבנתי שאין כאן מודעות לכלבים והופתעתי. שם מותר להיכנס עם כלב לכל חוף כל עוד הוא קשור. יש חופים שבהם אפשר לשחרר אותם. יש כרטיס דיגדוג, יש תנאים. כאן בהרצליה בכל מטר יש שלטים שאוסרים על כניסת כלבים, אולי הם רוצים לחסוך באכיפה, אולי זו אדישות או חוסר חינוך. נכון שיש הרבה גללים של כלבים ברחובות, אבל זה בגלל אלה שמזלזלים בחוק. צריך להגביר את האכיפה ולאפשר לבעלי הכלבים לבלות איתם בחופי הים של הרצליה. אני מקווה שבקרוב תהיה לנו פגישה עם הגורמים הרלוונטיים בעירייה כדי לקדם את הנושא".

תגובת עיריית הרצליה: "הרצליה אוהבת כלבים ועיריית הרצליה פועלת רבות למען הכלבים בעיר ומשקיעה בתפעול כלבייה שהיא מהכלביות החדישות והמשודרגות בארץ, בפעילות רפואית וטרינרית, בשיתוף עם עמותות בעלי החיים ובהקמת גינות ייעודיות. שלא בעונת הרחצה ניתן לטייל עם כלבים בחופי הרצליה, כשהם קשורים. היות והחוף מיועד למגוון אוכלוסיות, לטובת כלל ציבור המתרחצים בו, בעונת הרחצה חל איסור להכניס כלבים לשטח חופי הים למעט לחוף סידנא עלי, לשם ניתן להכנס עם כלבים אבל רק כשהם קשורים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    [email protected] מבקש אני מאור לוי לפני שירד לזהם את חופי הים שיסתובב במדרכות במרכז העיר בין ערימות הצואה משאירים החברים שלו שדרוגים לכלבים אך אינם דואגים לבני אדם.גם בחוף צריך לרדוף ולאתר את בעליו של הכלב שמחרבן לידך כדי שינקה.

  2. שחר

    מי שמזהם ולא אוסף את הצרכים של הכלב שלו גם מתעלם משלטים של אין כניסה עם כלבים לחוף…. הוא ממש לא חבר של מי ששומר על החוק, להיפך, הוא פוגע בבעלי הכלבים אפילו יותר ממה שהוא פוגע במי שאין לו כלב. מבקשים שהעירייה תתחיל לאכוף ולהעניש את האנשים האלה במקום לפגוע בבעלי הכלבים שכן שומרים על החוק

  3. חומר למחשבה

    אף אחד לא מדבר על הנזק הסביבתי שהכמות האדירה של כלבים מבויתים, החיים בארץ,יכולה לגרום.יש מחקרים על זיהום , ציד של חיות בר,עובר גם בהרג של חיות אחרות על מנת להאכיל הכלבים( כלב הוא לא צמחוני..)ועוד כמה וכמה נזקים לאקולוגיה.
    אחרים שאין כאן מקום להאריך.

  4. בעלים של שתי כלבות

    רוב הבעלי כלבים אוספים אחרי הכלבים שלהם ולא נותנים להם להסתובב בלי רצועה. מה כל התגובות פה מכלילות

  5. ניל

    אני מעדיפה כלבים על פני אנשים, אין מה להשוות, אנשים הם אינטרסנטים, מזהמים חיות אדם ועוד….

  6. ירון

    חוף הפירצה זה החוף המתאים ביותר אין סוכת מציל כמו בתל אביב חוף מיוחד לכלבים בלי הפרעה למתרחצים

  7. דני

    חוף הפירצה שהוא בלתי מוכרז ופתוח לכל משמש דה פאקטו עשרות שנים בעלי כלבים. העיריה החלה כעת בפתאומיות להדיר בעלי כלבים מהחוף. זו רצועה קלאסית וטבעית שנותנת מענה לציבור ענק שאוהב ים, בקצה הדרומי ביותר של הרצליה.

    יש חוף לדתיים, חוף לגולשים מרינה לבעלי יאכטות, אין שום סיבה שלנו לא יהיה מענה ולחרב סטטוס קוו מבורך של עשרות שנים.

    מפציר בראש העיר הרצליה, שכבר הוכיח את היותו קשוב לערכי טבע ובע"ח, להותיר רצועת חוף אחת טבעית וחופשיה ממגע יתר של רשות ועסקים לציבור שמעוניין בכך. לתושבים שחפצים בחוף מוסדר ללא בע"ח יש רצועות חוף אינסופיות בהרצליה ובכלל. אנחנו 'חיים' בחוף יום יום כל השנה, מקפידים על ניקיון ולא להפריע לאיש. אל תפגעו שלא לצורך בעורק הראשי של שגרת חיינו ותבוא עליכם הברכה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר