מסעדת שיר ומטעמים טובים הרצליה. צילום פרטי

בגלל שלט שמזמין חיילים וניצולי שואה לאכול בחינם: דוחות למסעדה לזכרה של שיר נקש ז"ל

"כבר שנתיים שהשלט הזה תלוי פה ואף אחד לא ביקש עליו אף תשלום. אני מתכוון להילחם", אומר הבעלים אלישע אברהמי. העירייה: "אנחנו מעריכים את פועלו של בית העסק. מדובר בשלט פרסומת שהוצב במרחב הציבורי"

פורסם בתאריך: 29.6.20 08:44

אלישע וזהבה אברהמי, שפתחו את מסעדת "שיר ומטעמים טובים" ברחוב בן גוריון בהרצליה לזכרה של בתה של זהבה, החיילת שיר נקש ז"ל, שנהרגה ב-26 בפברואר 2014 בעת מילוי תפקידה במשמר הגבול, זועמים על עיריית הרצליה שמאז החל משבר הקורונה "מתנכלת להם", כלשונם, וחילקה להם מספר דוחות שמצטברים יחד לאלפי שקלים, בשל שלט שהציבו בחזית המסעדה הקורא לחיילים, ניצולי שואה ובעלי צרכים מיוחדים לאכול אצלם בחינם ללא עלות. בעירייה אומרים מנגד שמדובר בשלט פרסומת שהוצב במקום אסור לשילוט.

"כבר שנתיים שהמסעדה הזאת עובדת והשלט הזה תלוי פה ואף אחד לא ביקש עליו אף תשלום", אומר אלישע, "עכשיו פתאום הם דופקים קנסות של 800 כל אחד בגלל השלט. זה שלט שעשוי מפח, שתלוי על עמוד בגודל 60 על 40 ס"מ, שהצבתי כדי שאנשים שעוברים ברחוב ידעו על כך. אני לא מבין למה הם עושים לנו את המוות על שטות כזו. שתבין, אני לא צריך את השלט, אנשים יודעים. זה רק כדי לעורר להם את הזיכרון כי אנשים בדרך כלל לא מסתכלים על המסעדות בצד שמאל".

שלט המחלוקת

שלט המחלוקת

אז מה קרה פתאום?

"אני לא יודע מה קרה. לפני הבחירות ראש העירייה בא והצטלם איתנו, לקח אוכל, ראה את השלט ואמר 'וואלה שיבורכו כמוכם', והיום הוא מתנער מאיתנו. אלו אנשים שהוא צריך לדאוג להם. אנחנו מביאים מהבית המון כסף על המסעדה הזאת. כל חודש אני מביא 20 אלף שקלים מהבית. המקום מעסיק אנשים עם צרכים מיוחדים ומאכיל בעלי צרכים, זקנים שאין להם כסף ואנחנו גם מצ'פרים חיילים".

אז מה תעשה?

"אני מתכוון להילחם. אם שופט יגיד לי לשלם, אשלם. ראש העירייה יצטרך לבוא ולתת הסברים בבית המשפט. אפילו הנחה בארנונה לא קיבלנו בזמן הקורונה. אני אלחם. לא אעבור על זה בשתיקה. בכל העיר מכירים אותנו. אנחנו עושים את זה באהבה. אנחנו לא רוצים הנחה ולא כלום, רק רוצים שקט. אנחנו לא זקוקים לאף אחד. אפילו הפקחים שבאים ושמים לי את הדוח אומרים לי 'אנחנו לא מבינים מה קורה פה. אלה ההוראות שאנחנו מקבלים".

תגובת עיריית הרצליה: "הדאגה לנזקקים הינה ערך חשוב, אבל כך גם ערך כיבוד החוק. תיאור הדברים כפי שנמסר רחוק מהאמת. הקנסות ניתנו בגין שלט פרסומת של העסק המוצב על גבי עמוד במרחב הציבורי, במקום שהינו אסור לשילוט. האכיפה מול בעל בית העסק נעשתה עוד בטרם החלה הקורונה, כבר בדצמבר 2019. עיריית הרצליה מוקירה ומעריכה מאוד את פועלו של בית העסק אך הדברים צריכים להעשות תוך שמירה על כללי ההתנהלות במרחב הציבורי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. צביעות שאין כדוגמתה

    לפני הבחירות לא הייתה שום בעיה עם השלט "פתאום" יש בעיה במיוחד בזמן שבו היינו בסגר במשך חודשיים שלמים וכמעט כל בתי העסק היו סגורים למעט סופרים ובתי מרקחת מתוקף היותם עובדים חיוניים

  2. השם ירחם על עמו ישראל

    למי זה איכפת איפה מוצב שלט על זה גוחות או שפדלון נפכע מהקורונה ורוצה לעשות כסף על חשבון בעל העסק והאנדים התמימים שחיים בעיר תתבייש לך השם ישלם לך כפל כפליים.
    בעל העסק עושה חסד אפשר לחשוב תלה שלט במרחב הציבורי אם פדלון לא הבין אנחנו הציבור לא רק הוא

  3. משה המלך

    יאללה כל אחד נהיה פה שריף תולה שלטים ומספר שנותן חינם. מספר לי סיפורים ששם 20 אלף ולא מרוויח חחח לך תסתלבט על רעננה לא עלינו

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר