אמבולנס. צילום ניר קידר
צילום אילוסטרציה ניר קידר

כ-24 קשישים נפגעים בהרצליה בכל שנה בתאונות דרכים

מנתונים שפרסמה עמותת "אור ירוק" עולה כי במחצית הראשונה של השנה נפגעו בעיר 17 קשישים בתאונות. ומה הממוצע הארצי?

פורסם בתאריך: 1.10.17 19:45

בהרצליה נפגעים בממוצע 24.5 קשישים (מגיל 65 ומעלה) בתאונות דרכים בכל שנה. כך עולה מנתונים שפרסמה עמותת 'אור ירוק' בנוגע להיפגעות קשישים בתאונות דרכים ברשויות מקומיות בישראל לרגל חודש המודעות לאוכלוסיית הוותיקים. במחצית הראשונה של שנת 2017 נפגעו 17 קשישים בתאונות דרכים בעיר, בהם הרוג אחד ושני פצועים קשה.

על פי נתוני העמותה המבוססים על נתוני הלמ"ס אשר התפרסמו לרגל יום הקשיש הבין הלאומי המתקיים ב-1 באוקטובר עולה כי ברמה הארצית למעלה מ-15 אלף קשישים (65+) נפגעו בתאונות דרכים בעשור האחרון (2007-2016) בתחום העירוני. תל אביב עומדת בראש הטבלה עם 2,243 נפגעים בעשור האחרון.

עוד עולה מהנתונים כי בעשור האחרון נהרגו 448 קשישים בתאונות דרכים בערים ברחבי הארץ ו-2,320 קשישים נפצעו קשה. בממוצע נהרגים בתאונות בערים בארץ כ-45 קשישים בכל שנה. בנוסף מראים הנתונים כי היפגעות הקשישים נמצאת במגמת עליה, כאשר בשנת 2016 נפגעו 1,692 קשישים בתאונות דרכים בערים ו-51 קשישים נהרגו. זוהי הכמות השנייה בגובהה בעשור האחרון, אחרי שנת 2015.

למרות שמספרם של הקשישים באוכלוסייה נאמד בכ-10%, שיעורם במצבת ההרוגים בתאונות דרכים הוא יותר מכפול ונאמד בכ-25%. על פי נתוני עמותת אור ירוק 70 קשישים נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים (כולל בכבישים הבינעירוניים) כאשר יותר ממחציתם (38) נהרגו כהולכי רגל.

הקשישים הם אוכלוסייה פגיעה במיוחד מכמה סיבות: פגיעת רכב, ולו הקלה ביותר באדם מבוגר עלולה להיות קטלנית עבורו, להבדיל מפגיעה דומה באיש צעיר שביכולתו להתאושש ולהחלים. ככל שגילם מתקדם יותר, כך נסוגות המיומנויות הפיזיות והקוגניטיביות שלהם. הראייה והשמיעה נפגעות ומקשות עליהם להיזהר מפני סכנות, זמני התגובה שלהם מתארכים, כוח השרירים שלהם נחלש וחלוקת הקשב נעשית קשה.

ממנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה נמסר: "אנשים שבנו את המדינה ושרדו את המלחמות, לא שרדו פעולה פשוטה כמו חצית כביש. הגיע הזמן שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יתחיל להתחשב גם באוכלוסיית האזרחים הוותיקים וביחד עם הרשויות המקומיות יקדמו התקנת פסי האטה באזורים שיש בהם ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות, מרכזי יום לקשיש, קופות חולים ובמקביל, ידאגו להאריך את משך האור הירוק ברמזורים של הולכי הרגל. מדובר בהוצאה כספית קטנה שיכולה לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. הגיע הזמן לגלות רגישות וחמלה כלפי האוכלוסיות החלשות בחברה כדי למנוע את הקשיש ההרוג הבא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר