צילום אילוסטרציה חן גוטהולץ

יצאתם לחל"ת או פוטרתם בגלל הקורונה? בידקו אם אתם עומדים בקריטריונים להנחה בארנונה

עיריית הרצליה אישרה את הצעתו של חבר המועצה משה ועקנין ותעניק הנחה בארנונה בשיעור של 30 אחוז למשך שלושה חודשים לנפגעי משבר הקורונה

פורסם בתאריך: 6.7.20 16:41

עיריית הרצליה אישרה את הצעתו של חבר מועצת העיר ויו"ר ועדת הנחות בארנונה, משה ועקנין, ותעניק הנחה בשיעור של 30 אחוז בארנונה, למשך שלושה חודשים, לתושבים שהוצאו לחל"ת או פוטרו בעקבות משבר הקורונה. על הצעתו של ועקנין כתבנו לראשונה בצומת השרון בתחילת חודש מאי. מי שהגישה הלכה למעשה למועצת העיר, בישיבתה ב-16 ביוני, את ההצעה שאושרה, היא חברת המועצה דנה אורן-ינאי.

לפי הקריטריונים, זכאים להנחה מחזיקי נכס בעיר שפוטרו אחרי 15 במרץ 2020; תושבים שהוצאו לחל"ת לתקופה העולה על 60 ימים ובמקרה של פיטורין בתושב שלא הועסק לאחר פיטוריו במקום עבודה אחר לתקופה העולה על 60 ימים; סכום ההכנסות בחודשים מרץ, אפריל ומאי של המחזיק בנכס ובני ביתו המתגוררים עמו קטן בשיעור של 20 אחוז ויותר לעומת התקופה המקבילה בשנת 2019; סכום ההכנסות של המחזיק בנכס ובני ביתו המתגוררים עמו לא יעלה על פי שניים מהשכר הממוצע במשק.

משה ועקנין. צילום: יעקב כהן

משה ועקנין. צילום: יעקב כהן

ועקנין: "אני שמח לבשר לציבור שלאחר מאמצים רבים מצאנו פריצת דרך ארצית להעניק שיפוי גם לתושבי העיר ולא רק לבעלי העסקים, אני שמח שההתעקשות שלי נשאה פרי ומנהלי מחלקת ההכנסות בעירייה והמחלקה המשפטית אימצו את המתווה שהצעתי ובכך נוכל להעניק לתושבי העיר הנחה של כ-30 אחוז בארנונה למשך שלושה חודשים, בכפוף להמצאת המסמכים שנקבעו בוועדה. נמשיך לפעול ולמצוא דרכים יצירתיות לסייע ככל שניתן לבעלי העסקים ולבעלי הבתים על מנת לצלוח את התקופה הקשה הזו במדינת ישראל. אני מודה על שיתוף פעולה מצא מצד עיריית הרצליה, ראש העירייה והנהלת העיר שתמיד חושבת ופועלת למען התושב".

ראש העירייה משה פדלון: "אנחנו קשובים לקשיים הרבים שהקורונה הציבה וממשיכה להציב לתושבים רבים, צעירים ומבוגרים, יחידים ובעלי משפחות, וחשים אחריות רבה להושיט להם יד מסייעת על מנת לצלוח את התקופה המאתגרת שלפנינו".

מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא: "הבטחנו כי נפעל על פי מדיניות 'סבסוד הנצרך ולא המצרך' ואנחנו מקיימים. המציאות הסבוכה שיצרה הקורונה וטלטלה את עולמם של כל כך הרבה אנשים היא שעת מבחן לאחריות ציבורית וערכית. מתוך ראייה זו, החליטה עיריית הרצליה להפחית לתושבים הזכאים את שיעור הארנונה בשיעור כה משמעותי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר