חדר הכושר ספייס בהרצליה. צילום רשת מועדוני הכושר Space
חדר הכושר ספייס בהרצליה. צילום רשת מועדוני הכושר Space

"אלו פייק צווים": הבעלים של חדר הכושר בהרצליה ממש לא מתכוון לסגור את המקום

אתמול סגרו שוטרים את הסניף בכפר סבא, אבל בכוונת הבעלים חיים פרנקל לפתוח אותו מחדש הבוקר: "עד לרגע זה לא קיבלנו את הצו שמורה שמותר לסגור אותנו. אי אפשר לקבל החלטה בממשלה ולא בכנסת"

פורסם בתאריך: 8.7.20 08:02

הבעלים והמנכ"ל של רשת מכוני הכושר ספייס לא מתכוון לסגור את הסניף בהרצליה. זאת למרות שהנחיות הממשלה לפיהן מכוני כושר אינם מורשים לפעול נכנסו לתוקף. אתמול סגרה המשטרה את סניף הרשת בכפר סבא, ולמרות שברשת נענו לדרישת המשטרה בכוונתם לפתוח היום (רביעי) את הסניף מחדש לפעילות. הסניף בהרצליה, כאמור, ממשיך לעבוד וברשת אין כל כוונה לעשות לסגור אותו כל עוד במשטרה לא יאכפו זאת.

נסביר כי ההגבלות נכנסו לתוקף למרות שלא כולן אושרו בוועדת הקורונה, מאחר והממשלה החליטה שהנחיות החירום ייכנסו לתוקף גם מבלי לקבל את אישור הכנסת. יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון ביקשה לראות נתונים לפיהם כמה נדבקים היו בחדרי הכושר, בבריכות ובמסעדות. אם תחליט, בסמכותה שלא לאשר היום את הצו הממשלתי בתחום הזה. "נבקש לשמוע את הנתוני ההדבקה בכלל המקומות אותם הגבילו וכן נבקש למצוא את ההגיון מאחורי ההגבלות החדשות", אמרה ח"כ שאשא ביטון בוועדה. "אם הדברים לא יהיו ברורים אנחנו לא נוכל לאשר את הצו".

חיים פרנקל, הבעלים ומנכ"ל רשת מועדוני הכושר אמר לצומת השרון: "עד לרגע זה לא קיבלנו את הצו שמורה שמותר לסגור אותנו. לצערי הגיעו אלינו שוטרים אחרי השעה 14:00 אתמול בצהריים לסניף בכפר סבא ודרשו לפנות את המקום. אתמול השתתפנו בדיון חירום בוועדת הקורונה. הוועדה שלקחתי בה חלק החליטה לא לקבל את הצו וקראה לנציגי משרד הבריאות והמל"ל ודרשה לקבל נתונים. אלו פייק צווים. אי אפשר לקבל החלטה בממשלה ולא בכנסת. אנחנו עסק שיודע לנטר את הלקוחות ומשרד הבריאות רק מחמיאים לנו. אנחנו יודעים לומר מי היה ואיפה ולהכניס אותו לבידוד אם צריך. התחלואה אצלנו נמצאת בירידה. משרד הבריאות עצמו אומר שחדרי הכושר הם לא הבעיה. הם עצמם פרסמו נתון של כמעט אפס הדבקות. ההחלטה שגויה ואני שמח שוועדת הקורונה ביצעה דיון ענייני. עד שיגיעו הנתונים אנחנו נשאר פתוחים ואני מקווה שגם לאחר שהנתונים יתקבלו יחליטו שאנחנו פתוחים. היום בבוקר נפתח את כל הסניפים שלנו והשוטרים יצטרכו לעמוד בחוק".

ביום שני קרא ועד הפעולה של פורום חדרי הכושר לחבריו לא להישמע להנחיות הממשלה שפורסמו ולפתוח את חדרי הכושר, חדרי האימון והסטודיו כרגיל. אתמול בערב נכתב בעמוד הפייסבוק של המועדון: "לקוחות יקרים , אנחנו נדהמים מהפרסומים בתקשורת על החלטת הממשלה לסגירת המועדונים. למרות שלא קיבלנו תקנות סופיות ועד עכשיו לא יצרו איתנו קשר אנחנו נאלצים לסגור את המועדון בעקבות משטרה שהגיעה למקום. חשוב לנו לציין שאין שום נתון שמועדוני הכושר גורמים לעלייה בתחלואה (להפך יש מחקרים שמציגים שאין סכנה). עדכונים לגבי הקפאות בתקופה הזו יעלו בהמשך".

בפוסט אחר שנכתב מוקדם יותר טענו בחדר הכושר שהחלטות ממשלת ישראל אינן ברורות ואף פרסמו טלפונים ניידים של שר הבריאות, סגנו ומנכ"ל המשרד, של שר הספורט ושל לשכת מנכ"ל ראש הממשלה. "אם חשובה לכם הבריאות שלכם, התקשרו למקבלי ההחלטות ותדרשו תשובות לשאלות", נכתב. "איך יכול להיות שהבריכות בבתי המלון נשארות פתוחות ובמועדוני הכושר סגורות. איך יכול להיות שסטודיו פרטי קטן נשאר פתוח אבל את הסטודיו במועדון הכושר המרווח דורשים לסגור. הנתונים הסטטיסטיים מלמדים על כך שמועדוני הכושר הם לא חלק משרשרת ההדבקה בנגיף הקורונה, ובכל זאת בכל פעם מחדש הם אלה שסופגים את המכה הכי קשה – ונסגרים ראשונים. אז למה סוגרים?".

אחת המתאמנות בחדר הכושר בכפר סבא אומרת: "כל חדרי הכושר איבדו אלפי מנויים בגלל הסגר של הגל הראשון ואחרי שהחליטו לפתוח מחדש הם עשו מלא התאמות במלא כסף, עשו מחיצות, הגבירו ניקיון, שמו מדבקות על הרצפה והגבילו מקומות ועשו הכל כדי לשמור על התו הסגול והם באמת עשו עבודה מדהימה. אני וחברים שלי שמחנו לחזור להתאמן. ועכשיו, פתאום החליטו לסגור שוב. זו בעיניי עוד אחת מההחלטות התמוהות של משרד הבריאות שלנו. חדרי הכושר סומנו בצבע צהוב ברמת הסיכון להדבקה בקורונה – שזה הכי פחות מדבק. בתי הכנסת לעומת זאת סומנו באדום – שזה הכי מדבק. בתי הכנסת נפתחו וחדרי הכושר נסגרו. למה? ברור שזה הכל ממניעים פוליטיים. לא ברור מאיפה ההחלטות ההזויות האלה. זה מרגיש לי שהממשלה מנותקת".

מתעמל אחר אומר: "עד שלא תהיה פה התנגדות כלל אזרחית לסגר, אז בממשלה ימשיכו לעשות מה שיתחשק להם. אני חלילה לא מעודד מרי אזרחי – אבל כשיש קבוצות עם כוח והם מצליחים לקבל החלטות בעדם אז זה בהחלט לא נראה טוב וצריך לעשות משהו בעניין".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אני

    בעלי חדרי כושר צודקים! סוגירם את הכל או לא. בישיבות ובתי כנסת ממשיכים חיים כרגיל והם המקור אז למה לסגור חדרי כושר כשאין אחוז גבוה של נדבקים ? ההחלטות לא נכונות שם למעלה , צריך לשמור ולהיזהר אבל אין שום סיבה שאנשים שרוצים להרגיש טוב לא ימשיכו להגיע לאימונים !

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין תועלת אמיתית ממכוני כושר. מאובססיה של מיסעדות, מטסיקים זולזולים לנופשון ילקקו להם
    במידינה בה רמת חים יותר נמוחה..
    הפיטרון האמיתי הוא משכורת בסיסית לכול וישילמדו בביתם,בלי לבלבל מוח לכלל. לחם צריך,
    ירקות צריך,בית צריך,בגדיחם צריך…בתי כלא לא צריך ובתי ספר גם. כולל gun ילדים.

  3. אור

    תשמרו על עצמכם גם אם פתוח לא אומר שחייב ללכת.
    זה נמצא בכל מקום אי אפשר לחזור לסגר על כולם בגלל שיש כאלה שלא מקשיבים.
    אני לא יוצאת מהבית אפילו בשביל בדיקות חשובות מאוד כי אני נמצאת ברמת סיכון

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר