חניכי הצופים. צילום גיל כהן מגן

הערב ב-12 מוקדים ברחבי העיר: צופי הרצליה יוצאים למלחמה על הבית

"הקיצוץ הממשלתי יכול לגרום לצופים להיסגר. מדובר בחינוך בלתי פורמלי שבלעדיו ילדים יסתובבו ברחובות", אומר אחד ממארגני ההפגנות בהרצליה, אורי ויתקון. אמש קיים ראש העירייה פדלון מפגש זום עם נציגי השבטים בעיר ואמר: "אם תפורק תנועת הצופים אפשר להתחיל לארוז את המדינה"

פורסם בתאריך: 14.7.20 09:13

עשרות אלפי חניכי תנועת הנוער הצופים יפגינו הערב, בשעה 19:00, בעשרות מוקדים בכל רחבי הארץ נגד הקיצוץ הממשלתי בתקציבי תנועות הנוער, קיצוץ שעשוי להעמיד בסכנת סגירה את התנועה שעל ברכיה גדלו דורות של ילדים ובני נוער לאורך השנים. בימים האחרונים יצאה תנועת הצופים בקמפיין ארצי נגד הקיצוץ תחת הכותרת "אנחנו צופים באסון".

אורי ויתקון, שעולה לכיתה י"ב בתיכון הראשונים בהרצליה, חבר שבט ארד של הצופים, הוא אחד ממארגני ההפגנות שיתקיימו הערב בהרצליה. לדבריו, ההפגנות יתקיימו ב-12 מוקדים ברחבי העיר והוא צופה אלפי מפגינים. בין השאר יתקיימו הפגנות בשדרות ח"ן, ליד קניון שבעת הכוכבים, בצומת כדורי, במתחם צמרות, בשכונת הרצליה ב', בצומת הסירה ויש מוקדים נוספים.

"זו הפגנה כנגד העובדה שסגרו את פעילות הצופים השנה ובשנה הבאה וקיצצו הרבה מאוד שבטים", אומר ויתקון, "במקביל להפגנות שלנו יש עוד 170 מוקדי הפגנות אחרים ברחבי הארץ. לצערי, הקיצוץ הממשלתי פגע בהרבה ארגונים וגופים אבל הפגיעה בצופים היא מאסיבית ויכולה לגרום לה להיסגר. מדובר בחינוך בלתי פורמלי שבלעדיו ילדים יסתובבו ברחובות. זה משהו שאף אחד לא רוצה, לא אנחנו ולא הממשלה. בשבט שלנו יש כ-650 חניכים, מתוכם 80 שמתפעלים את השבט. אם זה לא יהיה, לחניכים עצמם לא תהיה מערכת חינוך נוספת שהיא לא בית הספר והם לא יקבלו את הערכים שלנו. דיברנו עם המשטרה, הגדרנו כמה מוקדים ואנחנו נעמוד ונפגין ונראה לאזרחים ולממשלה שיש לנו כוח ושאנחנו לא מסכימים להיסגר".

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, שלח אתמול (ב') מכתב נחרץ לשרי הממשלה, חברי הכנסת ומקבלי ההחלטות בו הוא קורא לסייע בהקדם למסגרות החינוך הבלתי פורמליות בכלל, ולתנועת הצופים בפרט, שעומדות כעת בפני סגירה. פדלון אף נפגש אמש בזום עם נציגי שבטי הצופים בעיר (רשפים, ארד, שחף, דקר והרצל) כדי להקשיב להם ולהביע את תמיכתו. "אם תפורק תנועת הצופים – אפשר להתחיל לארוז את מדינת ישראל", אמר פדלון במפגש, "נילחם עד שתנועות הנוער יתוקצבו כראוי על ידי ממשלת ישראל. מהחינוך לערכים שמקנות תנועות הנוער גדל דור העתיד של המדינה שלנו. לא אתן שיפגעו בתנועות הנוער ובכוונתי להיאבק בכל דרך. אני לוקח על כתפי את הנושא הזה כמשימה מרכזית".

במכתב לשרי הממשלה כתב פדלון: "התנועה מביאה לידי ביטוי את כל הערכים החברתיים עליהם אנו מבקשים לחנך את ילדינו. קיצוץ תקציבי ואי מתן כלים שיאפשרו לתנועה להמשיך ולפעול יביא לאיבוד שליטה מוחלט על מפגשים לא מבוקרים, על שוטטות ועל מידע על הנעשה עם בני הנוער בימים אלו. אני קורא לכל הגורמים, מקבלי ההחלטות, שרי הממשלה וחברי הכנסת, לסייע בהקדם בהכנת תכנית פעולה עבור מערכת החינוך הבלתי פורמלי, תכנית לשעת משבר ומתווה ליציאה ממנו. תכנית חינוכית וכלכלית שתאפשר לתנועת הצופים להמשיך ולהצעיד קדימה את רוח ההתנדבות, את אהבת הארץ ואת הערבות ההדדית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר