עיריית הרצליה. צילום דוברות העירייה
בניין עיריית הרצליה. צילום דוברות העירייה

בגלל הקורונה? נדחתה ישיבת המועצה הערב שבה היו אמורים לדון מחדש בהחלטה להעלות את הארנונה

כעס בקרב חברי האופוזיציה שזימנו את הישיבה של מן המניין: "ראש העירייה לא יכול להחליט לא לקיים ישיבות על דעת האישית". פדלון: "ברקע ההחלטה עמד אך ורק שיקול בריאות הציבור". הוא הציע להמתין להחלטת הכנסת אם לאפשר לקיים ישיבות מועצה בוידאו, והבטיח לקיים את הישיבה לכל המאוחר ביום חמישי

פורסם בתאריך: 14.7.20 13:53

חברי סיעות האופוזיציה במועצת עיריית הרצליה מוחים על ביטולן של שתי ישיבת מועצה שתוכננו להתקיים הערב (ג') – האחת ישיבה רגילה והשנייה ישיבה שלא מן המניין, שהיתה אמורה להתקיים מיד לאחר הישיבה הרגילה, בעקבות דרישת חברי האופוזיציה לקיים דיון מחדש בהחלטת מועצת העיר בחודש שעבר להעלות את תעריף הארנונה בעיר בשנת 2021.

בהודעה לחברי המועצה כתבה מנהלת מחלקת ארגון ותיאום בלשכת הסמנכ"ל, רינה זאבי, כי "עקב שינויים בהנחיות משרד הבריאות על מגבלת התכנסויות מעל ל-20 איש וריבוי התחלואה בהרצליה, אנו מבקשים לדחות את ישיבת המועצה המתוכננת להתבצע פרונטלית".

חברי האופוזיציה טוענים שמדובר בהליך המנוגד לפקודת העיריות. במכתב ששלחו היום לראש העירייה משה פדלון תוהים חברי האופוזיציה – מאיה כץ, גרי גוזלן, יונתן יעקובוביץ, תמי גרוסמן, אייל פביאן, יריב פישר ורונן וסרמן – האם בעירייה נתלים בקורונה כתירוץ להימנע מכינוס ישיבת מועצת עיר במועד החוקי. לדבריהם, מנכ"ל העירייה ביקש לדחות את ישיבת המועצה שלא מן המניין ולאחד אותה יחד עם הישיבה מן המניין היום, והם הסכימו תוך הבנה שזו לא תדחה לאור חשיבות לוחות הזמנים בנושא הארנונה, בעיקר מול המועדים של משרד הפנים בנושא זה.

בתשובה של ראש העירייה משה פדלון לחברי האופוזיציה הוא מציע להם לחכות להחלטת הכנסת היום אם לאשר הצעת חוק שתאפשר קיום ישיבות מועצה בוידאו, ואם זו לא תאושר לקיים את ישיבת המועצה פרונטלית ביום חמישי הקרוב (ראו תשובתו המלאה בסוף הידיעה).

"למרות שהייתה בידינו הסמכות לקיים ישיבה זו במועד מוקדם יותר, בחרנו להיענות לבקשת המיוחדת של מנכ"ל העירייה", כתבו, "לצערנו, הופתענו לגלות היום כי שתי הישיבות המתוכננות נדחו, זאת מבלי שנקבע מועד חדש ובניגוד להנחיות המחייבות את ראש העירייה בפקודת העיריות. יש להדגיש כי במידה וקיימות סיבות אחרות וחריגות ובמקרים יוצאי דופן התהליך משתנה ומחייב אישור של 100 אחוז חברי מועצת העיר. במידה ואפילו נציג אחד מבקש לקיים את הישיבה אין כל סמכות משפטית לדחות את קיום הישיבה. ראש עיריית הרצליה לא יכול להחליט לא לקיים ישיבות על דעתו האישית בלבד. אנו מבינים כי הנושאים שעולים בסדר היום הינם מורכבים, חלקם אף אינם נעימים ואינם עומדים בקנה אחד עם המדיניות העירונית אותה הוא מוביל, קרי – העלאת הארנונה לתושבים, החלטה שכבר התקבלה לצערנו בהובלתו בקרב חברי הקואליציה, הצעות לסדר כמו ההצעה שהוגשה על ידי כלל סיעות האופוזיציה בנושא רישום זוגיות ועוד".

לדבריהם רשויות רבות דאגו בחודשים האחרונים להכשיר את חדרי המליאה עם מחיצות סביב השולחן, פתרונות חלופיים וכך גם עשתה עיריית הרצליה בשינוי מקומות הישיבה. "אין כל קושי לכנס ישיבת מועצת עיר בהרצליה בימים אלה בתנאים בטוחים בנושא הקורונה והדבר ברור וידוע לכם", כתבו. לדבריהם השימוש בטענה כי ההחלטה כי אסורה התקהלות של יותר מ-20 אנשים במקום סגור תקפה לגבי דיוני המועצה אינה רלוונטית כי זו מתייחסת לאירועים ולא לקיום ישיבות ודיונים. "השימוש בהחלטה זו כדי לא לקיים את המועצה הינה פרשנות לא נכונה ולא מקובלת", כתבו ודרשו לקיים היום את הישיבות המתוכננות בהתאם לחוק.

בתשובתו של פדלון כותב ראש העירייה לחברי המועצה: "אין צורך להכביר במילים אודות מצב התחלואה החמור אליו הגענו, כאשר עשרות מתושבי העיר
מאובחנים מדי שבוע בנגיף הקורונה. ברקע ההחלטה באם לקיים את ישיבות המועצה האמורות עמד אך ורק שיקול בריאות הציבור והבטחת שלומם של נבחרי הציבור ועובדי העירייה הנדרשים בנוכחותם בישיבה פיזית. היום (ג') צריכה לעלות להצבעה הצעת החוק שמסדירה את קיום ישיבות המועצה בהיוועדות חזותית. על כן, וכדי לכבד את האמור במכתבכם, אני מציע שתי אפשרויות: 1 – במידה והצעת החוק תאושר, נוכל לקיים ישיבות אלו כבר מחר, יום רביעי, בשעות הערב. 2 – במידה והצעת החוק לא תאושר, נתארגן מבחינה לוגיסטית לקיים את ישיבת המועצה באופן פיזי ביום חמישי ותוך הקפדה מחמירה ביותר. לישיבה זו יגיעו רק חברי המועצה ואילו מנהלי האגפים ישתתפו בישיבה זו מרחוק".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר