אשפה שנאספה מהמצוק בסידנא עלי בסוף מאי. צילומים באדיבות יונתן יעקובוביץ'

מתנדבים אספו חצי טון פסולת מסידנא עלי וטוענים: "אין פחי אשפה, אין אכיפה"

זהו לא מבצע הניקיון הראשון באזור שערכו המתנדבים שדורשים מהעירייה להתחיל לחלק קנסות למלכלכים. "בפעם שעברה הוצאנו יותר מטון של זבל", הם טוענים. העירייה: "אנו פועלים לניקיון החופים באופן שוטף ובתדירות גבוהה. לצערנו יש מי שמלכלך"

פורסם בתאריך: 20.7.20 08:18

כ-20 מתנדבים פשטו בשבת האחרונה על אזור חופי ומצוקי סידנא עלי על מנת לנקות את החוף ואספו כמה מאות קילוגרמים של אשפה. זו לא הפעם האחרונה שזה קורה. לפני מספר חודשים המתנדבים ניקו כמות גדולה אף יותר של אשפה. לטענתם בכל טיילת סינדא עלי אין אפילו פח אחד, מה שמאלץ אותם להגיע אחת לתקופה ולבצע באזור מבצעי ניקיון.

"אנחנו באים לאזור לנקות פעם בחודש-חודשיים", אומר אחד המתנדבים לצומת השרון, "בשבת האחרונה הוצאנו 500 קילו של זבל. בפעם שעברה הוצאנו יותר מטון. לא מעניין אותנו לקבל קרדיט על הניקיון הזה, מעניין אותנו שהשלכת הפסולת תיפסק. כשאנחנו באים לבקר בים בא לנו לבכות מרוב שהוא מלוכלך. משליכים שם פסולת בצורה לא מבוקרת ומטורפת. צריך למנוע את השלכת הפסולת הזו מלכתחילה, וזה רק באמצעות קנסות, וזה לא קורה".

המתנדבים והאשפה שאספו על המצוק בשבת. צילום באדיבות יונתן יעקובובויץ'

מי שתיאם את איסוף הפסולת מול העירייה הוא חבר מועצת העיר מסיעת "קהילה, צעירים וסביבה נטו" יונתן יעקובוביץ'. "מגוון של מתנדבים פועלים מדי חודש כדי לבצע את הפעולות שלא מבוצעות על ידי רשות הטבע והגנים האחראית על השטח ועיריית הרצליה שהאזור נמצא בתחום השיפוט שלה", הוא אומר, "הפעולות שלא נעשות הן פעולות ניקון אבל מרתיח יותר שאין פעולות אכיפה. בזמן שיודעים לתת דוחות לכלבים משוטטים עם רצועה בחוף הים, שזה מרחב ציבורי לכל דבר, משום מה לא יודעים לתת דוחות על השלכת פסולת במרחבים ציבוריים, אם זה במצוקים או בחוף הים עצמו. זה גורם לכך שעלויות הנקיון שהתושבים משלמים בכל שנה רק עולות ועולות. אם היו מבצעים אכיפה וקונסים אנשים היו מצמצמים את כמות הזבל בחוף ובכך גם את עלויות הניקיון. מתחילת הקדנציה הקודמת, במשך שש וחצי שנים אני נלחם על זה, צועק בקול בישיבת המועצה. בשנים 2018-2017 חילקו רק ארבעה קנסות על השלכת פסולת לעומת עשרות דוחות על כלבים. הגיעה הזמן שהמדיניות תשתנה ושתהיה אכיפה נגד השלכת פסולת במרחב הציבורי".

אשפה שנאספה מהמצוק בסידנא עלי בסוף מאי. צילומים באדיבות יונתן יעקובוביץ'

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "העירייה פועלת לניקיון החופים באופן שוטף ובתדירות גבוהה. לצערנו יש מי שמלכלך".

תגובת רשות הטבע והגנים: "גן לאומי אפולוניה, סידנא עלי, אחד המקומות היפים והמיוחדים בארץ, זה נותן שירות ליותר מ-100 אלף מבקרים בשנה. לאחרונה, הסתיים פרויקט משותף לרשות הטבע והגנים ולעיריית הרצליה – השביל הדרומי, העובר מגן לאומי אפולוניה דרך גן לאומי סידנא עלי, שביל מונגש לציבור הרחב לאורך המצוק החופי. לצערנו, חלק מהמבקרים משאירים את הזבל שלהם על השביל. צוות הגן הלאומי וכן בסיוע מתנדבים עושה את המיטב על מנת לשמור על שביל זה נקי. לפני כשבועיים החליטה עיריית הרצליה לעזור גם כן בתחזוקתו של שביל זה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר